Ik zoek een DOS-Shell e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hoj, Ik ben nog steeds gewiekst in de DOS.
Dit is nl. zeer handig wanneer je veel pioneert met Systeem veranderingen en/of aanpassingen c.q. hardware. Dan hoef ik nl. niet alle Software her- te instaleren na een HD-FORMAT. Hoe dan ook ik ben op zoek naar een doeltreffende MS-DOS versie maar welke? Is v 6.22 voldoende of 7.xx beter, want ik was ooit een fan van PC-TOOLS maar die PGM's hebben problemen met FAT 32 of zoiets dus krijg ik geen INFO van de HD's. Daar om zoek ik dus ook een goede DOS-Shell en dat natuurlijk op diskettes te kunnen zetten, want de HD's mogen niet actief zijn door gebuik van een PGM. zo kan ik dan van alles naar hartelust uithalen met m'n HD's. waar kan ik deze ProGramma'S vinden?!!:eek:

Je kan hier ook even kijken.

http://dosonly.net/

Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik nog in dos gewerkt heb. Dus bekijk het even.

Oh ja, PC-Tools was een goed programma, maar moest je wel iets kennen van dos. En ook een gevaarlijk prog.

Laatst bewerkt:
Reactie aan Bandit 123 & Rudi

Hoj Bandit tof dat je reageerde op m'n vraag. Ik ben naar deze site gesurft, vondt geen hogere versie dan 6.2x da's ook okee maar de link schakeld niet en op de site van www.ugur.at loop ik vast met inloggen, toch bedankt voor je reactie.;)

Hoj Rudie, 't is net of ik met m'n broer praat zo heetie ook ! maar dit terzijde. Ook jouw idee ben ik nagegaan, maar op die site kreeg ik wel de INFO wat een goede DOS versie zou zijn, doch er eentje vinden lukte me niet. misschien kunnen jullie mij wat direkter loodsen hier in, verder nog bedankt voor de reactie.;)

Laatst bewerkt:
DOS reactie, nog niets!

Okee, bedankt voor de tip te reageren.
Ik wil graag even wat ventileren.

Moet ik nu hier in mijn vraag-pagina mijn reacties deponeren in een nieuw bericht of aanpassen in de basisvraag?
Vervolgens wanneer iemand reageerd hoe kan ik dan diegene daarover meer vragen, zonder dat ik te horen krijg 'ik moet de reacties hier in dit forum plaatsen', wanneer ik bv. kies om iemand persoonlijk te mailen? Van daar ook, dat ik te wijnig reageer want tot nu toe heb ik geen weg gevonden door de reacties op mijn vraag, en dit heb ik inmiddels in mijn reactie ook kenbaar gemaakt.
DUS NOGMAALS DE VRAAG WAAR IS HET HANDBOEK "HOE GA IK HIER TE WERK"
want als ik terug reageer krijg ik GEEN reactie.
Dan nog wat moet ik doen wanneer ik een bericht heb geplaatst dat of fout is of verwijderd mag worden?
zien jullie nouw hoe belangrijk een handboek is om organisatie te kunnen bewerkstelligen hier op 'mijn' vraagpagina!
Overigens had ik ook een keer tussendoor gereageerd op 'vraag is nog niet beantwoord' om dienstbaarheid aan te tonen.

Samengevat weet ik nog niet waar ik een BOOTDISK van MS-DOS die met fat 32 en liefst ook fat 16 overweg kan zodat ik Oude DOS PGM's kan gebruiken die ik in WINDOWS niet kan vinden.

Zie mijn Profiel-INFO, dan weet je ook waarom ik probeer voor een 'dubbeltje' op de eerste rang wil zitten!

Daarom ben ik blij en dankbaar met en aan dit forum !!!

Om je topic weer onder de aandacht te brengen kan je het beste in de orginele vraag zelf reageren (zoals je nu dus doet)
Ik weet niet wat je allemaal wilt doen in DOS, maar op een win98se opstartdiskette staat voldoende DOS om heel wat te kunnen doen, bovendien heb je daarmee ook FAT32 ondersteuning.

Hoj, Maestro 12

Het is een beetje lastig om in 1,2,3 uit te leggen wat ik nou precies wil doen ik zal 't proberen .

Ik wil het volgende kunnen; met MS-DOS gaat het beter of sneller.

- Pipe lining ...... Mappen, PGM-listings maken in een TXT bestand om zo m'n HD overzicht te hebben op papier. Dit ben ik in WIN. nog niet tegen gekomen.

- Bij een SYSteem CREASH (oudere WIN-versies) grondig en snel de WIN. -map kunnen DELeten incl. SUBmappen. Zonder de hele HD te moeten formateren en dan een berg aan PGM's ook weer nieuw te moeten installeren.

- Dus wil ik WIN. compleet Backuppen en dat gaat alleen wanneer WIN. niet actief is, dus via DOS !

- Formateren nog op 80 tracs en 730 KB, XP kent dit schijnbaar niet meer.

En weet je, wanneer niets meer functioneerd binnen het Windows Systeem dan wil ik met een DOS-SHELL m'n INI-files en DLL's en weet ik nog meer welke instelingen files redden om dan te gebruiken voor het aanpassen van dergelijken na een Herinstal van Windows.

Ik heb al zovaak bewondering en baat ondervonden,-wanneer zaken op de computer bij anderen niet meer liepen- door m'n kennis van MS-DOS, dus voor mij is dit nog steeds het laatste redmiddel.
en onder Windows 98se mis ik nog een aantal Commando's.

Samengevat nogmaals, wil ik MS-DOS (fat-16 en 32 zodat oude DOS toepassings PGM's ook draaien) en een DOS-SHELL op BOOT-diskettes, maar hoe kom ik er aan.

Dus als ik het goed heb wil je de 4 Dos. 6 diskettes !!!
Of heb ik het verkeerd??

Heb ik nog ! Stuur me maar een PM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan