illegale software

Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
412
Hi.,

Ik ben doordat de xp al op een pc stond de dupe geworden van een illegale exemplaar van xp ,er zat geen cd bij die staat op de partitie.
Er zit wel een sticker op de pc maar deze zal ook fals zijn.
Bij mijn LT zat ook geen papier dat de software die erop staat legaal is.
Ik vindt het allemaal heel erg verwarrend en heel oneerlijk dat als je kan bewijzen dat je ter goede trouw hebt gehandeld je niet gewoon een eerlijke versie krygt de kosten kunnen ze op de verkoper verhalen.
En wat zijn de kosten van een xp cd die kunnen nooit hoog zijn.
Maar nu is mijn vraag ik hoor uiteen lopende verhalen over een oem -versie de 1 zegt deze kan je op 1 pc zetten de ander zegt die kan je op 5 pc`s zettten.
Ik heb xp-home ook meerdere malen door middel van bellen meer dan 3x op een pc gezet.
141€ vindt ik iets teveel voor een al oudere versie,en buiten dat heb ik al eens betaald voor de software. grts nixs
 
Ik denk dat je toch weinig keus hebt.

Eerlijk gezgd kan ik me van MS ook wel voorstellen dat ze al die gekopieerde versies zat zijn. Wat betreft het verhalen op de verkoper, dat kan natuurlijk alleen de koper. De anderen zijn geen partij in deze overeenkomst.
 
Als je er niet voor wilt betalen, waarom ga je dan niet opzoek naar een alternatief?
 
Als je zo'n sticker op de kast hebt zitten:
oem-sticker.jpg

(Voorbeeld is dan van Windows 2000)
zal je een officiële licentie hebben.
 
je zegt zelf:
Er zit wel een sticker op de pc maar deze zal ook fals zijn.
ALs er een code op de sticker zit heb je een legale..
windows opnieuw installeren met die code en doet hij dan lastig bel je nog ff naar microsoft toe en doet je xp het weer..
 
je zegt zelf:
Er zit wel een sticker op de pc maar deze zal ook fals zijn.
ALs er een code op de sticker zit heb je een legale..
windows opnieuw installeren met die code en doet hij dan lastig bel je nog ff naar microsoft toe en doet je xp het weer..
Iedereen bedankd voor de reacties.

Ik vindt het wel vreemd dat ze het jaren hebben toegestaan en nu ineens komen met valideren,ik heb kunnen aan tonen dat ik ter goede trouw heb gehandeld en microsoft heeft mijn xp gevalideerd ,,en ja er zijn ook opties zoals Linux.

Iedereen bedankd voor de reacties. nixs...
Ps reactie is laat ivm ook pas na veel zeuren valideren
 
Als je er niet voor wilt betalen, waarom ga je dan niet opzoek naar een alternatief?
Hoi
Het ergste is ik heb er al voor betaald de cd stond op een partitie maar is wel door berekend met de PC
Ik wil best betalen hier betaal ik ook ik denk dat ik over het algemeen hoor bij de mensen die vaker dan andere betaald ,,maar dit zijn ook nog eens woeker winsten maar het pro is opgelost voor mij maar vele andere zitten nu met een probleem.

Ze laten hier alles jaren en jaren toe en dan ineens draaien ze alles terug en is er ook niet meer met hun te praten dat stoord me ....nixs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan