image branden / dvd kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik heb van een muziek-dvd een image gemaakt met Nero Expres 6. Nu wilde ik de image op een lightscribe DVD+ branden maar krijg op het einde het bericht dat er een brandfout is opgetreden. De dvd is wel af te spelen op een dvd speler, maar het browser menu (track selection) werkt dan niet. Dit is ook het geval bij een tweede brandsessie het geval geweest.
Ik heb als proef (image fout ...???) nogmaals de dvd rechtstreeks vanaf het origineel gekopieerd op een gewone dvd+ en dat ging goed. Daarop dit ook met een lightscribe-dvd gedaan en weer de melding van een brandfout. Wat is er aan de hand. Heb ik een hele doos ondeugdelijke (Verbatim) Lightscribe dvd's ?

XP

Nee, denk het niet. Ik heb al eerder een kopie gemaakt. Ook nu kopieeren vanaf het origineel naar een R+ ging prima. Maar dat drie nieuwe LS-dvd een brandfout geven (zowel image als 1op1 kopieren) vind ik teveel.

Ik heb het nog eens geprobeerd met een Philips Lightscribe schijfje. Nero expres 6 vroeg of het met 2x of 10x gebrand moest worden. Ik kreeg niet eens de optie voor maximum of 16x zoals op de verpakking staat. Hierin ligt volgens mij het probleem. Op de Verbatims staat ook 16speed. De foutmelding geeft aan dat het fout ging met 18speed...
(maximum brandsnelheid aangevinkt). Mogelijk wordt de maximum brandsnelheid niet goed opgepikt vanaf die Verbatim-schijfjes en gaat dat ,uiteraard, dan fout.

Ik heb mijn kopie en is het opgelost. Kan iemand me nog uitleggen waarom je überhaupt een lagere brandsnelheid zou willen gebruiken (zoals in deze laatste poging dat ik 2 of 10-speed kan kiezen) ? Tenzij de maximumsnelheid niet goed wordt herkend, natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan