imminent failure???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ghost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik heb een wat oudere compaq(600 MHz) die ik gebruik voor internet, teksverwerking en als mp3 player.

Bij het opstarten krijg ik de melding...
1720-hard drive detects imminent failure

ik kan dan F1 drukken om gewoon te booten en dan loopt hij gewoon door. Ik dacht ...schijf naar z'n grootje....Het vreemde is dat dit is al een jaar zo is
en de pc doet het gewoon....wat is er aan de hand?

Ha Caveman,
helaas
Ik heb geen maxtor drive....maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo 1 2 3 niet meer weet wat hier in zit...
Wat betekent de melding uberhaupt?

ff iets uitgezocht.
Ik heb hier een IBM schijf ingezet. Uit een nog oudere IBM.
De melding was er voor die tijd al. De originele schijf is overleden...en dat was een .....MAXTOR...jawel..
Ik heb die andere schijf erin gedrukt om de compaq opnieuw te laten booten. Toen dat lekker draaide heb ik besloten om hem te laten zitten.

Kan het zijn dat de melding slaat op de oude(overleden) drive?
En als dat zo is.....hoe kan ik dit dan stoppen?

Een kennis van me vertelde me dat ik de compaq partitie niet had mogen verwijderen.....

Probeer eerst om het CMOS te 'clearen', wellicht dat die truuk genoeg is. Zet je pc uit en gebruik de jumpers op het moederbord (zie handleiding van je mobo) of haal de batterij er 30 seconden uit.

Wacht na het uitzetten van pc enkele minuten om reststroom te voorkomen en zorg dat je zelf niet statisch bent. Statische schokken kunnen je hardware beschadigen; zelf overleef je het wel, maar fijn is anders ;).

De compaq partitie is wel zo handig, maar niet noodzakelijk. Ik heb er althans nooit iets van gemerkt toen ik deze op een compaq laptop verwijderd had. Ik draaide daar toen windows 2000 op.

CMOS gecleared...
Dacht even dat het zou werken maar helaas...ook dit werkte niet.
Gelukkig geen schok gehad...

was wel weer eens een mogelijkheid om de fan te cleanen....wat een zooi..
Maar ja... probleem is er nog...

sorry vergeten...
ik ben er nog steeds niet uit wat de melding betekent...iemand???

nu heb ik een erger probleem.

De melding is er nog steeds maar nu werkt F1 ook niet meer...het lijkt erop dat na de bios reset de pc de geest heeft gegegeven.

Na F1 blijft hij hangen met op dat vervelende compaq logo..

Ik wil de schijven eruit halen en ze aan deze PC hangen om ze te testen en evt. de data veilig te stellen. (als dat kan). Daarna de schijven formateren en opnieuw XP installen.

Zijn er nog andere mogelijkheden die minder radicaal zijn?

Ik krijg nu vlak na het opstarten een blauw windows scherm.
S3sav2km.sys Er is iets met dit bestand aan de hand.

Toen ik toch langs het compaq scherm kwam en in windows zat heb ik geprobeerd om met de XP rom een setup te draaien. Je hoort dan opnieuw op te starten en dan krijg je dat blauwe keuze scherm. ik zou hier R kiezen voor repair.
ik ben echter nooit zover gekomen waardoor XP zichzelf twee keer op het systeem plempte.

Aangezien ik nog steeds niet weet wat die 1720 melding inhoud heb ik de volgende vragen.

Heb ik een software of een hardware probleem.
Wat betekent die 1720 melding.
wat is S3sav2KM.sys voor een bestand.

En....
Wat moet ik doen...LOL

Hoi Caveman,

Ik heb inmiddels een bios update kunnen draaien en ben van die 1720 melding af....wat het ook was....

In deze compuetr zit inderdaad een oude viper kaart...betekent dit dat die kaart naar de jachtvelden is?

Nu is het helemaal foute boel.
De bios is geupdate.
XP opnieuw installed

sisoft Sandra...niets aan de hand...
Aida.....niet aan de hand...

Zelf een test gedaan.....mediaplayer meer dan 48 uur mp3 laten spelen met visualisatie....da's toch een aardige duurtest???

Krijg ik de bijgevoegde melding.....ik kom hier echt niet meer uit...

Er is een probleem gevonden.....pfffffttt...dat wou ik maar zeggen....briljante melding....

Iemand ervaring met dit soort meldingen?

Bijlagen

service pack 1 gedraaid...

ik ga wederom een "duurtest"doen....
tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan