• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel automatisch rijen kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewalt

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
30
Ik zit met het volgende probleem zie voorbeeld file.
Ik heb diverse straten in twee wijken wijk oost en wijk west.
Deze wijken zijn verdeeld in complexen waar de straten weer onder vallen.
Nu heb ik het beginblad de rapportage op woningniveau waar ik voor de planning alles invul.
Maar ik moet een rapportage maken om wijk niveau en complex niveau.

Nu moet ik steeds alles filteren uit mijn hoofd blad en dan kopiëren en plakken.
Dat is heel veel werk.
Kan het niet meteen automatisch vanuit mijn hoofd blad (rapportage op woningniveau)door gekopieerd worden als het aan de voorwaarde voldoet Wijk west of wijk oost en daarna de complexen
Hoe maak ik die link of koppeling per rij?
 

Bijlagen

  • Test rapportage 23-9-2012 .xls
    149,5 KB · Weergaven: 2.351
Bedoel je zoiets?

Bekijk bijlage Test rapportage 24-9-2012 .xls

LET OP alle tabbladen behalve het hoofdblad worden eerst verwijdert en dan weer toegevoegd.
Heb je som formules in de rij totaal aangepast naar subtotaal zodat de formule rekening houdt met de filter.


Niels
 
Wouw dat is wel heel razend snel over zetten.
Ik heb wel het filter van rij 12 naar rij 11 terug gezet want anders pakt hij in elk tabblad rij 12 met gegevens over
Verder werkt dat wel goed, ik zou wel even willen weten hoe je dat hebt gedaan want ik moet er nog circa 30 complexen bijzetten.
Ik had nu als voorbeeld een klein stukje laten zien.
En als ik getallen bij kosten invoer krijg ik die overal dus dat gaat niet goed.
Ik heb inderdaad optel totalen onder aan de lijst staan


Maar het begin is er

Bekijk bijlage Test 2 rapportage 24-9-2012 .xls


ik heb er nu even factuurbedragen bij gezet.
Je kan zien dat hij in de rij totaal som formules en subtotalen heeft
Daar heeft hij nog een probleem met doorrekenen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik dat gedaan heb?
Druk op alt F11 en dan links in beeld op module1
Hier zie je de macro tekst staan die er achter de knop zit. Heb er een korte omschrijving erbij gezet van wat de code doet.

Hierbij een aangepaste versie is een stuk sneller,
Je kunt rijen toevoegen, voor het woord "totaal" in kolom A,
als je na het woord "totaal" nog iets toevoegd moet je de macro aanpassen, hij kopieert 10 rijen na het woord "totaal" mee.

Fijn dat je omschrijft dat ik iets kan zien en dat hij daar nog problemen mee heeft, maar ik kan geen gedachte lezen dus het zou wel fijn zijn als je omschrijft wat er niet goed gaat en wat je dan wilt.
Ik had al gezegd dat ik subtotaal gebruikt heb ipv som omdat dit anders niet goed gaat met de totalen, als je dit bedoelde als probleem had je dat zelf ook aan kunnen passen.
Ik geef dit even aan omdat het wel de bedoeling is dat je het bestand begrijpt.

Als je nog ergens vragen over hebt hoor ik het wel.

Bekijk bijlage Test 2 rapportage 25-9-2012 .xls


Niels
 
Niels, bedankt en begrijp me niet verkeerd.
Ik ben erg blij met de hulp die ik krijg.
Ik ben geen computer expert,ik weet wel iets maar lang niet alles (met de nadruk op lang niet)
Ik had al wel gezien hoe de macro opgebouwd is, maar de bepaalde termen daar in zijn voor mij een raadsel.
Ik ga kijken hoe de nieuwe uitvoering loopt.

Wat betreft de totalen die staan in het blad rapportage op woningniveau op autosom.
En ik krijg in alle nieuwe tabbladen de autosom totalen van het beginblad, dat wil ik eigenlijk per blad zijn eigen autosomen hebben.
Dan krijg ik de werkelijke kosten en hoeveelheden per complex

Alvast bedankt,
Marcel
 
Niels ik heb hem even snel bekeken en hij ziet er erg goed uit.
Ook de autosomen doet hij nu per complex, en inderdaad razend snel

Ik heb de macro ingezien en inderdaad je hebt daar een duidelijke uitleg in gezet

Ik ga er wat meer rijen en gegevens in zetten zodat ik kan zien wat het resultaat dan wordt

Maar tot nu toe helemaal goed
 
Laatst bewerkt:
Niels,
Ik zal je een voorbeeld bestand laten zien zoals ik hem moet maken.

Bekijk bijlage test 25-9-2012 Rapportage kwartaal 3 - 2012 .xlsx

Rapportage op woningniveau
complexniveau Oost
complexniveau West
gebiedsniveau

(ik heb dus al die losse tabbladen van de complexen nodig lijkt mij om dit te berekenen)
Het eerste tabblad (Rapportage op woningniveau)heb je al gezien, dan moet ik erg veel knippen en plakken om de complexen verdeling te verkrijgen die je door jouw hulp nu in een zeer snel tempo kan laten zien.
Dan gaan uit de complex tabbladen de eindcijfers naar de tabbladen complexniveau Oost en West
Van uit complexniveau Oost en West gaan de laatste kolommen naar het tabblad gebiedsniveau.

Nu is het zo dat ik met jouw hulp razendsnel tabbladen van de complexen kan aanmaken, maar kan ik die tabbladen ook standaard laten staan, en dat alleen de gegevens daar in worden weggeschreven en verwerkt, zodat ik ergens een vaste rij kan neerzetten met de totalen opgeteld die weer naar de twee tabbladen complexniveau Oost en West gelinkt kunnen worden

Ik weet het, ik vraag nogal wat van je, maar ik kom er niet uit zonder hulp.
Bi voorbaat dank,
Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dag Marcel,

Daar heb je al die tabbladen niet voor nodig.
Wel informatie want ik ga niet heel je bestand uitpluizen wat waar vandaan moet komen.
Bv waar staat van complex 086 het VHE? Dit is bij "complexniveau oost" 49 maar hoe kom je hier aan? waar staat dat.

Dit geld dus voor heel je blad, waar komen die cijfers vandaan?
Als het duidelijk is wat er bedoelt wordt kan ik proberen een formule te maken voor 1 cel en de rest kun je dan zelf doen, evt. met hulp.

Niels
 
Hallo Niels top dat je je wilt inspannen,

VHE staat voor verhuur eenheden dat is een vast getal per complex wat twee keer per jaar wordt bijgesteld (hangt van het aantal bijgebouwde of verkochte huurwoningen af )
Dat getal staat dus nergens, het wordt aangeleverd en ik vul dat in, maar het is wel belangrijk zoadat ze weten wat het percentage klachten per complex is.

Groet,
Marcel
 
Dag Marcel,

Kun je een voorbeeld geven van 1 cel op het tabblad oost waar die info op het totaalblad staat.

Niels
 
Niels ,

Ik begrijp je denk ik niet helemaal goed, maar probeer het toch.

De informatie op het tabblad Complexniveau Oost komt uit de informatie van de complex tabbladen en die halen de informatie weer uit het tabblad rapportage op woningniveau als je die op wijk laat selecteren.
Ik heb ze even geselecteerd zodat de bedragen in de wijkniveau Oost en West ook te zien zijn

Bekijk bijlage test 26-9-2012 Rapportage kwartaal 3 - 2012 .xlsx

De informatie in tabblad Oost in de kolommen B t/m S zijn de totalen van de onderlinge complex tabbladen per tabblad, die ik nu met jouw hulp snel uit het tabblad rapportage op woningniveau kan halen
de informatie van kolom T zijn de sommen van B t/m S
de informatie van kolom U (-61) komt uit het tabblad rapportage op woningniveau maar dan gesorteerd op wijk Oost, dit zijn de voorgaande kwartalen die nog wel gefactureerd dienen te worden, maar geen nieuwe opdracht meer zijn.
de informatie in kolom V zijn de optelsommen van het tabblad op wijkniveau Oost rij 238 kolommen AK t/m AM

Ik hoop je weer wat verder van informatie te hebben voorzien


Groet,
Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dag Marcel,

Zoals ik al aangaf heb je hier al die tabbladen niet voor nodig.

zie formules in tabblad complexniveau Oost.
Zie ook opmerkingen onder aan het blad.

PS ik heb ook je formules waarbij je deelt aangepast zodat #deel/0 niet meer in de cel komt te staan.


Bekijk bijlage kwartaalrapportage (1).xlsx


Niels
 
Laatst bewerkt:
Niels,

Bedankt, ik ga het testen en kijken of ik West zelf kan invullen zoals je Oost hebt gedaan.

Groet,
Marcel
 
Niels,

Ik heb de boel wel aardig werkend gekregen.
Jou formules en uitleg is geweldig geweest, nu hoef ik alleen het hoofd blad in te vullen en bij te houden en de rest wordt vanzelf door gevoerd in de andere bladen
Alleen de kolom met wat uit voorgaande kwartalen komt moet ik met de hand invullen, dat krijg ik niet werkend.

Wat betreft de rij 25, Totaal aantal klachten > 500 euro kom ik gewoon op 10 stuk uit voor Oost en 9 stuks voor West. (het betreft de kosten boven de €500,- van de klachten niet die van de mutatie)

Ik heb wel in het hoofd blad de complexen die niet voorkomen in Oost of West veranderd in diverse (dat zijn complexen van een ander die we dan hebben moeten uitvoeren) zodat ze nu ook in de kolom diverse van het betreffende complexniveau komen.
Ik zou nu ook wel willen weten of ik uit het hoofd blad “rapportage op woningniveau” de basis factuur gegevens kan laten halen (complex ,adres, datum, fonds, etc) 8 gegevens moeten uit de rijen worden gekopieerd.
Die gegevens hebben een vaste plaats op de factuur
Onder die hoofd gegevens worden de werkzaamheden later ingevuld met de bedragen
Zo kan ik een hele reeks verzamel facturen onder elkaar maken

Ik zal je een voorbeeld laten zien wat in lichtblauw staat moet ingevuld worden van uit het hoofdblad.

Bekijk bijlage test 181 factuur 89 11 19 Oost 181.xlsx

Ik hoop dat je er wat mee kan doen.

Groet,
Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dag Marcel,

Zijn het apparte bestanden of staan deze bladen in hetzelfde bestand?
wat bedoel je met:
Zo kan ik een hele reeks verzamel facturen onder elkaar maken
Hoe moet excel weten wat er moet komen te staan, wat is de waarde waarop hij moet zoeken?

Graag meer uitleg, ik wil je best vooruit helpen maar ga het niet allemaal voor je bedenken.

Niels
 
Niels,

Ik heb het factuur bestand in de rapportage als laatste tabblad er bij gezet.
Ik heb de gevraagde cellen met geel ingekleurd zowel in de factuur als in de rapportage op woningniveau waar de gegevens vandaan komen.
De rest in de factuur zijn vaste gegevens.

De eerste twee facturen heb ik wat de hoofd gegevens betreft in de verzamel factuur ingevuld als voorbeeld.
Dan komen er een paar regels die later worden ingevuld of uitgebreid dat hangt van de hoeveelheid werkzaamheden af.

Dit zijn de eerste twee regels uit de rapportage op woning niveau als ik hem op de wijk Oost laat selecteren.
Zo heb ik een factuur voor wijk Oost en een factuur voor wijk West nodig

Bekijk bijlage 1-10-2012 test Rapportage kwartaal 3 - 2012 .xlsx


Ik hoop dat je er uit komt

Gr,
Marcel
 
Dag Marcel,

Ik hoop dat je dit bedoelt.
Ik heb wat tabbladen verwijderd anders werd het bestand te groot.

Bekijk bijlage Rapportage (1).xlsm

PS ik zie dat je een aantal cellen een witte achtergrond hebt gegeven, ik zou dit niet doen, het heeft visueel geen effect maar
het bestand wordt er wel onnodig groter van. Als je de rasterlijnen niet wilt zien kun je die ook uitzetten.


Niels
 
Wouw Niels dat ziet er heel goed uit.

Nog even een vraag,
Kan het zo ingesteld worden dat ik een tabblad klachten en een tabblad mutatie krijg (kolom F van de verzamel factuur) van de wijk Oost en hetzelfde van de wijk West?
En kan ik de macro gewoon over copieren naar een nieuwe factuur

Gr,
Marcel
 
Dag Marcel,

Ja je kunt hem kopiëren verander oost naar west en de naam van het tabblad waar het naar toe moet, kijk ook naar de macro die achter het blad zit.

Ik heb nu geen excel bij de hand dus Probeer hem eerst zelf eens aan te passen, met F8 loop je regel voor regel door de code en kun je zien wat er gebeurt.

voor de klacht apart verander je de volgende regel
Code:
If cl.value = "Oost" then
In

Code:
If cl.value = "Oost" and cl.offset(0,9).value = 1 then

De 9 moet je aanpassen naar het aantal cellen dat de kolom met klacht naar rechts staat tov oost. Voor mutatie verander je de 9 voor het aantal kolommen naar mutatie.
Niet vergeten de naam van het tabblad in de code ook aan te passen

Ik lees wel of het gelukt is of niet.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan