Beste VBA experts,
In het bijgevoegd bestand ben ik een 'userform' aan het ontwerpen. Nu wil ik het mogelijk maken dat er in bepaalde textboxen enkel numerieke waarden ingevoegd kunnen worden. Nu heb ik daarvoor de volgende code gevonden:
Private Sub OnlyNumbers()
If TypeName(Me.ActiveControl) = "TextBox" Then
With Me.ActiveControl
If Not IsNumeric(.Value) And .Value <> vbNullString Then
MsgBox "Sorry, only numbers allowed"
.Value = vbNullString
End If
End With
End If
End Sub
En dan bij de desbetreffende textbox typ ik nog de volgende code:
Private Sub TBBoek_Change()
OnlyNumbers
End Sub
Dit werkt zeer goed zolang de textboxen direct op het userform staan. Maar wanneer de textboxen in een Frame staan die op het userform staan dan werkt deze code niet meer.
Dus voor TBBoek(Textbox) werkt het wel en voor Textbox17 werkt de zelfde code niet.
Mijn vraag is hoe ik dit toch werkende kan krijgen. Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
p.s. het bestand heb ik bijgevoegd.
In het bijgevoegd bestand ben ik een 'userform' aan het ontwerpen. Nu wil ik het mogelijk maken dat er in bepaalde textboxen enkel numerieke waarden ingevoegd kunnen worden. Nu heb ik daarvoor de volgende code gevonden:
Private Sub OnlyNumbers()
If TypeName(Me.ActiveControl) = "TextBox" Then
With Me.ActiveControl
If Not IsNumeric(.Value) And .Value <> vbNullString Then
MsgBox "Sorry, only numbers allowed"
.Value = vbNullString
End If
End With
End If
End Sub
En dan bij de desbetreffende textbox typ ik nog de volgende code:
Private Sub TBBoek_Change()
OnlyNumbers
End Sub
Dit werkt zeer goed zolang de textboxen direct op het userform staan. Maar wanneer de textboxen in een Frame staan die op het userform staan dan werkt deze code niet meer.
Dus voor TBBoek(Textbox) werkt het wel en voor Textbox17 werkt de zelfde code niet.
Mijn vraag is hoe ik dit toch werkende kan krijgen. Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.
p.s. het bestand heb ik bijgevoegd.