• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In-uitgaven balans maken (uitgaven'=-)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MKK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MKK

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2020
Berichten
51
ben bezig met het maken van een balans. nu heb ik inkomsten en uitgaven in 2 kolommen staan.

Is het mogelijk om dit allemaal onder te brengen in 1 tabel?

B.v. in de bijlage is het mogelijk wanneer ik in de bijlage Kolom D uitgaven ingeef dat deze automatisch als min wordt gezien.
Wanneer erin kolom D inkomsten staat dat deze als Plus wordt meegenomen in het totaal!!

Zodat ik bij het totaal meteen zie wat het is, en het niet zelfstandig hoef te plussen en te minnen.

In het voorbeeld alles meegenomen als +

E3:36 - totaal.

Maar dit klopt eigenlijk niet, is het mogelijk om dit te veranderen
 

Bijlagen

Als je het saldo wilt weten van kolom D dan zou zoiets kunnen:
Code:
=SOM.ALS(Tabel1[in - uit];"Inkomsten";Tabel1[Bedrag])-SOM.ALS(Tabel1[in - uit];"uitgaven";Tabel1[Bedrag])
 
Bereik van de formule is goed,maar wanneer ik deze gebruik in mijn bestand krijg ik een fout melding,wat doe ik niet goed?
 
Hallo,

Of misschien zo, met power query.
 

Bijlagen

maar wanneer ik deze gebruik in mijn bestand krijg ik een fout melding, wat doe ik niet goed?
Beetje lastig te zeggen zonder te weten wat de foutmelding is.
 
De formule van AlexCel werkt prima in het voorbeeldbestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan