• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost . in , veranderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

benfrank

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2024
Ik heb een bestand waar sommige getallen met een punt als scheiding teken is gebruikt. Alleen er staan ook getalen in met een , dus ik kan iet het geheel veranderen.

Is er een code die ik kan gebruiken nu staat er dit =VERT.ZOEKEN(B3;'co2'!B:AC;12) alleen dan krijg ik dus de . met en dat zou een , moeten worden.

710.35#WAARDE!
710.35
KG710.35
LT710.35
[td width="74px"]
2050,5​
[/td]​
[td]
4680​
[/td]​
[td]
1093,5​
[/td]​
[td]
954​
[/td]​

Die waarde 0.35 komt uit een ander tabblad en is =VERT.ZOEKEN(B3;'co2'!B:AC;12) te voor schijn gekomen. Daar staat het ook als zijnde 0.35 maar om er verder mee te kunnen rekenen wil ik graag dat er 0,35 komt te staan.
Anders moet ik even een bestandje bouwen waar het nog duidelijker in word

met een voorbeeldje wordt hier verstaan: een excel bestand(je) waarin het gevraagde voorkomt. In plaatjes kunnen geen formules aangepast worden.

vervang in de uitkomst van je formule de . door , middels =VERVANGEN(

Als je nu het bestandje doet uploaden zoals je het nu hebt dus met de desbetreffende tabbladen dan is het "probleem" heel makkelijk op te lossen met power query en heb je ook de vert.zoeken formule niet nodig.
Vermeldt ook nog even welke versie van excel je gebruikt.

Ik zou SUBSTITUEREN gebruiken en niet VERVANGEN, en om er dan meteen een getal van te maken ook nog even vermenigvuldigen met 1:
Code:
=SUBSTITUEREN(VERT.ZOEKEN(B3;'co2'!B:AC;12);".";",")*1

Ik zou SUBSTITUEREN gebruiken en niet VERVANGEN, en om er dan meteen een getal van te maken ook nog even vermenigvuldigen met 1:
Code:
=SUBSTITUEREN(VERT.ZOEKEN(B3;'co2'!B:AC;12);".";",")*1
top deze werkt

Fijn dat het werkt, markeer je de vraag dan nog even als "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan