Inbelprobleem via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb een laptop klaargestoomd om via Kpn DirectInternet in te bellen naar het Internet. Zelf heb ik geen kpn telefoonaansluiting, wel internet en telefonie van @Home.

Wanneer ik bij mij thuis (als test) wil inbellen via mijn @Home telefoonaansluiting maakt de inbelmodem van de laptop wel contact (ik hoor het ding druk fluiten) maar tot een daadwerkelijke verbinding komt het niet.

De eigenaar van de laptop heeft geen kabel en/of adsl en gaat op haar kpn-telefoonaansluiting inbellen. Daar komt het wel tot een verbinding.

Is dit toeval of is het gewoon niet mogelijk om vanaf een kabel-telefoonaansluiting in te bellen naar Kpn-Directinternet of welke inbel-provider dan ook?
 
ik volg het niet je hebt een laptop een @home internet en de eigenaar van de laptop heefd geen kabelaansluiting:confused:
heb je het over 2 laptops?
 
Er is 1 laptop.

De eigenaar wil daarmee thuis gaan inbellen omdat die persoon geen kabel of adsl heeft. Om te kijken of het modem en de inbelgegevens korrekt werken heb ik het ding bij mij laten inbellen via mij @Home kabel-telefoonaansluiting.

Dit werkte echter niet, er werdt geen verbinding gemaakt, terwijl de laptop bij de eigenaar thuis via een kpn-telefoonaansluiting probleemloos inbelt.

Dus de vraag nogmaals, is dit toeval of is het domweg niet mogelijk om via een kabel-telefoonaansluiting in te bellen naar een inbel-provider. :)

Capiche?
 
Je kunt niet inbellen via home deze werkt via de kabel en niet via het het telf. netwerk dus je zult hem via de modem die je van home hebt gekregen aan moeten sluiten.
 
Is het niet zo dat mijn @Home kabel-telefoonaansluiting hoedanook in verbinding staat met het kpn telefoonnetwerk om uberhaupt naar een niet-kabelaar te kunnen bellen en daarmee dus eigenlijk ook naar een inbelprovider?

Laat ik het zo zeggen; als ik vanaf mijn @Home kabel-telefoonaansluiting kan bellen en faxen naar een willekeurig telefoon- danwel faxnummer, waarom dan niet naar een willekeurig Internet-inbelnummer? Zoals ik eerder al zei; het modem fluit er lustig op los, dus een (telefoon)verbinding is er wel tussen de laptop en de inbelprovider, alleen komt IE niet door de aanmeldprocedure zeg maar.

Het gaat me er niet om dat ik de inbelverbinding hier nodig heb, ik heb zelf kabel, maar ik wilde de inbelverbinding hier testen voor de eigenaar van de laptop die geen andere optie heeft dan via haar kpn aansluiting in te bellen, en ik krijg geen verbinding, dan komt mijn aangeboren nieuwsgierigheid in actie en wil ik het naadje van de kous weten omdat de inbel verbinding bij haar probleemloos werkt. :(

Toch bedankt voor de reacties :thumb:
 
Het moet wel mogelijk zijn om in te bellen.
Als het niet lukt zou je eens kunnen proberen om er een extra 0 voor het telefoonnummer te zetten, omdat hij mogelijk niet op kiestoon wacht.

Verder zou je eens kunnen proberen om voor elk nummer in een , te zetten.
bijv: ,0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
 
thanx, maar op de kiestoon wachten is volgens mij niet nodig. Het modem opent, belt het nummer en begint vervolgens vrolijk te fluiten als teken dat hij aan de andere kant een andere computer aan de lijn heeft.

Met andere woordende verbinding komt feilloos tot stand, maar de aanmeldprocedure wordt niet (geheel) doorlopen. Ik bedacht me in dit verhaal het volgende:

De kpn rekent voor DirectInternet af door middel van nummerherkenning. De tikken worden via de kpn telefoorekening betaald aan kpn. Wanneer ik inbel via mijn @Home telefoonlijn reken ik af met @Home en niet met kpn lijkt me. Klinkt het logisch als ik zeg dat kpn het inbellen vanaf een andere telefoonaanbieder geblokkeerd heeft om zo te voorkomen dat men met een andere (goedkopere) telefoonaanbieder inbelt? :)
 
Dat kunnen ze niet helemaal blokkeren.
Maar het kan zeker wel een probleem zijn dat je dan niet verbinding kan maken.
Ik denk dat je het beste die Inbelverbinding bij diegene waar de laptop is instellen.
 
Dat kpn het niet kan blokkeren lijkt me niet helemaal waar, ik had ooit een Tiscali emailadres ingesteld in OE. Bij Scarlet had ik een internetbundel waarmee ik inbelde. Mijn Tiscalimail kon ik hier niet mee ophalen omdat ik op dat moment wel de service van Tiscali wens te gebruiken zonder dat tiscali aan mij verdient omdat ik inbelde via het inbelnummer van Scarlet.

Dat kpn (direct Internet) niet aan mij verdient wanneer ik inbel via @home lijkt mij een goede reden voor kpn om zo'n blokkade in te stellen. Het zou me verbazen als het technisch gezien NIET mogelijk zou zijn. Zoals ik al zei; ik reken op dat moment af met @home en niet met kpn.............

Overigens draait de inbelverbinding van Kpn DirectInternet bij de gebruiker van de laptop probleemloos.
 
ah
netz_3m.jpg

kijk of zo 1 in de doos van @home zit dat is geen telefoonkabel deze is dikker dan de telefoonplug en werkt ook sneller dan een telefoonkabel kijk naar de modem de zwarte kastje bij je tv antenne en stop die plug erin kijk bij je laptop of die ergens past en plug die er ook in daarna moet je je computernaam (zie handleiding @home of je krijgt het nog in de post) en werkgroep genaamd @home invullen. de computernaam is bij iedereen anders die klant van @home zijn :thumb:

hoelang ben je al klant van @home als je pas klant van @home bent heb je je welkomstbrief en lees je dat ff door misschien staat er computernaam bij of staat er dat je die nog per post krijgt

als je per telefoonlijn internet ook van @home telefonie moet je gaan betalen denk ik
als je moet betalen om te telefoneren met @home dan zul je ook moeten betalen als je via @home telefonie internet
@home is sowieso goedkoper dan upc zie dat killermenace van de upc helpdesk is misschien probeert ie je later over te halen upc klant te worden omdat je @home telefonie duurder wordt doordat je op @home telefonie internet.

als je vanaf die lan kabel internet betaal je gewoon een vast bedrag per maand
als je per @home telefonie wilt blijven internet ook goed maar dan betaal je de vaste bedrag per maand inclusief de telefonie waar jij op geinternet hebt vind ik wel hartstikke dom
telefoon is telefoonkosten niet slim snap je ?
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor je uitleg, maar mn oorspronkelijke vraag is een beetje uit het oog verloren denk ik. Daarom:

Zelf heb ik kabel internet en telefonie van @Home. Deze gebruik ik uiteraard ook en de werking staat buiten discussie.
De eigenaar van de laptop heeft geen kabel- of adsl-internet.
De eigenaar van de laptop wil daarom via haar eigen kpn-telefoonlijn gaan inbellen naar DirectInternet van kpn.

De daarvoor benodigde inlognaam (kpn) en inbelnummer (0676012321) heb ik bij mij thuis op haar laptop ingesteld. Om te testen of ik dit goed had gedaan en om te zien of het werkt heb ik haar laptop via haar inbelmodem aangesloten op mijn @Home telefoonaansluiting op mijn @Home-kabel-telefoniemodem. Met mijn @Home-telefoonaansluiting kan ik bellen en faxen naar elk willekeurig nummer waar dan ook, dus zou ik theoretisch gezien ook naar een inbel-provider moeten kunnen inbellen.

Het modem opent, draait het juiste nummer en maakt druk fluitend (faxtoon) verbinding met de server(s) van kpn-directinternet via mijn @Home-telefoonlijn. Verder dan een aanhoudende fluittoon komt het echter niet, de aanmeldprocedure wordt kennelijk niet succesvol afgerond, maar er is dus wel degelijk een verbinding!!

Ten overvloede: het is niet de bedoeling dat IK ga inbellen terwijl ikzelf een kabel aansluiting heb, dat ik dan duur(der) uit ben weet ik..... Het aansluiten van de laptop bij mij thuis was slechts een test om te zien of de instellingen correct waren en of er een verbinding kwam.

Het inbellen naar kpn vanaf haar eigen kpn-telefoonaansluiting werkt wel gewoon.

Nogmaals mijn vraag: kan het zijn dat kpn het inbellen vanaf een ander telefoonnetwerk dan die van kpn zelf geblokkeerd heeft omdat de opbrengst van de tikken die de eigenaar van de laptop normaal afrekend met kpn, tijdens de test in de zak van @Home verdwijnen?

Direct Internet is geen abonnement, je rekent via je kpn afrekening de inbelminuten af met kpn middels nummerherkenning.

Hopelijk is het zo duidelijk :(
 
Laatst bewerkt:
o zo dus je bent geen klant van @home maar probeert het voor de eigenaar voor elkaar te krijgen, geen lan kabel op zijn laptop kijk of er een kaart erin geplaatst kan worden zo ja koop een netwerkkaart bij de pc winkel van rond de 15 euro of laat het inzetten zal je meer gaan kosten:thumb: direct internet geen abbonement maar wel telefoontikken toch? en kabel aansluiting van @home heefd ze waarschijnlijk wel en daar staat een abonnement op en als je direct internet moet ze telefoontikken + de abonnement van @home kabel verbinding betalen. als ze nog geen @home kabel internet heefd kan een @home kabel internet vanaf 17,95 kosten vast bedrag per maand zonder datalimiet (ze kunt dus internetten wanneer ze maar wil met @home kabel) en het is sneller en voordeliger dan direct internetten vanaf een telefoonlijn waar telefoontikken op staat
 
Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
o zo dus je bent geen klant van @home maar probeert het voor de eigenaar voor elkaar te krijgen, geen lan kabel op zijn laptop kijk of er een kaart erin geplaatst kan worden zo ja koop een netwerkkaart bij de pc winkel van rond de 15 euro of laat het inzetten zal je meer gaan kosten:thumb: direct internet geen abbonement maar wel telefoontikken toch? en kabel aansluiting van @home heefd ze waarschijnlijk wel en daar staat een abonnement op en als je direct internet moet ze telefoontikken + de abonnement van @home kabel verbinding betalen. als ze nog geen @home kabel internet heefd kan een @home kabel internet vanaf 17,95 kosten vast bedrag per maand zonder datalimiet (ze kunt dus internetten wanneer ze maar wil met @home kabel) en het is sneller en voordeliger dan direct internetten vanaf een telefoonlijn waar telefoontikken op staat

Beste stone, waar heb jij leren lezen?
Confictius geeft duidelijk aan dat hij WEL klant is bij @home.. en dat dit er verder niets mee te maken heeft.

Confictius zei:
Zelf heb ik kabel internet en telefonie van @Home. Deze gebruik ik uiteraard ook en de werking staat buiten discussie.
De eigenaar van de laptop heeft geen kabel- of adsl-internet.
De eigenaar van de laptop wil daarom via haar eigen kpn-telefoonlijn gaan inbellen naar DirectInternet van kpn.

@Confictius: ik denk dat het het snelste zou zijn als je het service nummer van @home belt, die zullen het wel moeten weten.
 
Laatst bewerkt:
killermenace zei:
Beste stone, waar heb jij leren lezen?



@Confictius: ik denk dat het het snelste zou zijn als je het service nummer van @home belt, die zullen het wel moeten weten.
hoezo leren lezen ik heb zelf een @home aansluiting heb ook een upc aansluiting gehad veelste duur met upc heb je datalimiet als je de grens overschreid moet je steeds meer gaan betalen bij @home hebben ze geen datalimiet je kunt gewoon internetten met @home wanneer je wilt met upc werkt dat andersheb ik zo een abbonnement van 30 euro per maand of zoiets moet ik soms 90 euro betalen welles 120 eruo en 60 euro veel ste duur daar geldzuigers

ik leren lezen en je raad hem aan de telefoonlijn te gebruiken terwijl het bij upc bijna hetzelfde werkt als bij @home ze hebben beide modems van motorola (upc helpdesk) ben je hellemaal?
 
Laatst bewerkt:
StoneyCity,

Ik heb je lappen tekst nu diverse keren doorgenomen maar ik snap er geen hout van wat je zegt. Je begint over dingen die niet over de oorspronkelijke vraag gaan. De vraag is dat inbellen niet goed gaat met @home telefonie en waar dat aan zou kunnen liggen
 
@Stoney: Stay of drugs! :D

JA ik heb een kabelaansluiting bij @Home en betaal daar keurig voor.
NEE de eigenaar van de laptop heeft geen kabel- danwel adsl-aansluiting
JA de eigenaar van de laptop wil via haar normale kpn telefoonlijn gaan inbellen naar kpn-directinternet met haar laptop

Om de inbelgegevens te controleren heb ik de laptop, die de eigenaar bij haar thuis aan de kpnlijn wil gaan hangen, bij mij thuis aan mijn @Home telefoonmodem gehangen. Dit werkt niet.

Ik raad je een :shocked: aan :rolleyes:

Mario, je slaat de spijker op zn kop :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan