Include script...

Status
Niet open voor verdere reacties.

SparkyRih

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Ik heb een PHP scriptje geschreven dat kijkt naar een uniek ID in een cookie, als deze ID overeenkomt krijg je toegang tot de pagina.

Zo werkt het perfect (negeer de // comments):
PHP:
<?php if (isset($_COOKIE['scloggedin'])) {

if($_COOKIE['scloggedin']!='Juiste ID') { 
echo "U bent wel ingelogd, maar heeft niet de juiste rechten om deze pagina te bezoeken.";
}else{ 
// einde headprotect.php

echo "Beschermde pagina";

// begin footprotect
}
}else{
echo "U bent niet ingelogd, en waarschijnlijk heeft u ook niet de juiste rechten deze pagina te bezoeken.";
}
?>

Het script werkt, maar nu wil ik het includen op pagina's, mocht ik iets willen veranderen in dit script hoef ik maar 1/2 scriptpagina's te veranderen...

Hoe include ik dit? ik heb al verschillende manieren geprobeerd, maar deze geven allemal een 500 error....

PHP:
<?php
include("headprotect.php";

echo "Beschermde pagina";
// PHP/(gewone HTML?) scripts.

include("footprotect.php");
?>

je mist sowieso een haakje bij je eerste include

Laatst bewerkt:
500 error betekend dat je de pagina eindeloos in zichzelf include. (of dat je een eindeloos recursieve functie hebt)

Include een van je andere pagina's misschien weer de header/footer?

500 error betekend dat je de pagina eindeloos in zichzelf include. (of dat je een eindeloos recursieve functie hebt)

Include een van je andere pagina's misschien weer de header/footer?

Een index.php met daarin include() head.html, footer.html, en als body $_GET ... include()... werkt verder prima....

Ik denk dat ik alles in 1 directory zet, en daar een .htaccess op zet... lijtk me ook veiliger...

Maar het script werkt verder wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan