Incredimailmappen onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tante Wil

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Berichten
6
Vorige week heb ik geprobeerd de niewe versie van Incredimail te installeren. Dat mislukte, want ik kon het programma daarna niet meer starten. Ik heb de installatie ongedaan gemaakt (XP-Home) door terug te gaan naar een herstelpunt. Daarna had ik in de mappenlijst alleen nog maar de standaardmappen. Mijn hele archief (tientallen mappen en submappen) was verdwenen. Ik heb in de Windowsmap die is aangegeven bij Opties|Algemeen|Datamap instellingen wel al mijn oude mappen teruggevonden, maar die zijn niet te openen. Hoe krijg ik ze weer in mijn Incredimail mappenvenster? Wie weet raad??
 
Oplossing heb ik zo niet,maar ik zou dat hele incredimail maar niet gebruiken als ik jou was.
Ivm spyware en andere zooi.
 
True, ge kunt beter je energie steken in een spywarevrij programma(als incredimail spyware bevat).

De betere mailprogramma's voor windows vind ik Mozilla Thunderbird en foxmail.
 
Voor zover ik weet (en ik heb het net gecheckt met Ad Aware) bevat Incredimail geen 'spyware en andere zooi'. Het is gewoon een leuk mailprogramma dat ik al langer gebruik, zonder problemen. Tot nu dan.
Van een senior member had ik een nuttiger reactie verwacht.;)
 
Tip:Vul dan in bij ''waardeer antwoorden'' : slecht.
Dit is keuze 1


Succes.
 
Kans is denk ik klein dat je de verdwenen inhoud nog terug krijgt zonder gebruik te maken van een recover programma. Systeemherstel gaat terug naar de tijd waarop het herstelpunt is aangemaakt, wat er daarna bij gekomen is, heeft het systeem maling aan.

Begrijp ik nu goed dat je de map met de mail uit incredimail gevonden hebt en dat de map ook door windows zelf niet te openen is?


PS.Als je zoekt op "incredimail spyware" krijg je veel hits, sommige beweren idd spyware te zien in incredimail. Maargoed dat ik je vraag niet natuurlijk.
 
@TEMPTATION,

De map met de data heb ik gevonden. Deze is normaal met de Windows-verkenner te openen en bevat bestanden met het volgende formaat:
*naam*.imh en *naam*.imm
Ik denk dat het eerste een indexbestand is en het tweede de data bevat. *naam* staat voor de naam van de mappen met post.
In die map staat bijvoorbeeld inbox.imh en inbox.imm. Deze hebben als timestamp een tijd ergens vandaag. Ze worden dus gevuld met mijn inkomende mail. De standaard mappen (zoals inbox, outbox, sent) zie ik in het mailprogramma terug, mijn eigen mappen dus niet.
De imh- en imm-bestanden kan ik niet openen (immers: met welk programma). Ik heb mijn oude mail dus wel, maar kan er niet bij.

Als ik terug ga naar een herstelpunt ben ik, als het goed is, de data niet kwijt, alleen de installaties. Als ik mijn mailbestandjes dus weer terugkrijg in Incredimail, dan ben ik geholpen.

Voor wat betreft de spyware: AdAware vindt het niet, maar ik zal Spybot ook nog eens proberen.
 
Het is kennelijk niet iets simpels..... :confused:
Inmiddels heb ik mijn probleem ook bij Incredimail neergelegd, maar ik ben geen geregistreerd gebruiker en dan loopt men (begrijpelijk) minder hard.
Ik denk dat ik een programma ga zoeken om de mail van Incredimail te converteren naar, bijvoorbeeld, outlook-formaat en het dan weer te importeren bij Incredimail.
Als iemand hiervoor nog een goede tip heeft, houd ik me natuurlijk zeer aanbevolen.
 
Van meneer IncrediMail heb ik tot nu toe geen reactie gehad op mijn probleem, maar inmiddels is het opgelost. Voor iedereen die na mij met dit probleem te maken krijgt:

Op www.ZDnet.nl heb ik het programma IncrediConvert gevonden. Hiermee heb ik de incredimailbestanden geconverteerd naar Outlook-formaat (.eml). Ik heb vervolgens Outlook Express opgestart (en omdat ik het niet gebruik een fake account aangemaakt. Wel even instellen dat OE niet naar nieuwe mail gaat zoeken, want de foutmelding stoort nogal als je bezig bent). De map met geconverteerde mail heb ik geopend met de Windows Verkenner. Daarin staan dan alle mappen die ik had en in iedere map de mailtjes (met gegenereerde namen). Voor elk van de mappen uit de Verkenner heb ik in OE een map aangemaakt. Vervolgens moest ik uit iedere map in de Verkenner de berichten slepen naar de map in OE. Toen dit na een stevig uurtje slepen (een archief van 20.000 mailtjes) klaar was heb ik OE afgesloten en Incredimail geopend. Natuurlijk had ik het ophalen van de post voor de zekerheid al afgezet. Toen was het makkelijk: vanuit Incredimail de import starten en kiezen voor Outlook Express. En nu heb ik mijn hele archief weer beschikbaar, ieder mailtje gewoon herkenbaar en met de correcte timestamp. Eind goed, al goed. Ik moet alleen de hiërarchie van mijn mappen weer zien te herstellen........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan