• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo experts,

Ik zit met het volgende probleem; In een map staan een aantal files waarin staat beschreven wat te doen als. Dit is inmiddels zo uitgebreid dat opzoeken vrij onhandig is geworden daar er ook overlap van verschillende situaties bestaat.
Ik dacht aan de volgende oplossing; Een Index maken in een Excel bestand met daarin een "box" met steekwoorden, bij het maken van een keuze verschijnen er links naar de betreffende files.
Het gaat om Word en Excel files die dan geopend moeten worden.
Is er iemand die mij met een dergelijke oplossing kan helpen? Als ik een voorbeeldje heb ga ik ervan uit dat uitbreiden en aanpassen wel zal lukken.

Bij voorbaat dank,

Ricky

Een primitieve oplossing (maar misschien ben je er mee geholpen):

In de A kolom zet je je files (desnoods als hyperlinks).
In de B kolom; C kolom... en alle andere kolommen zet je je sleutelwoorden.
Vervolgens zet je een autofilter op het geheel... en filteren maar.

Luc

Dat zou inderdaad kunnen maar na alles wat ik o.a. ook van jou heb gezien zal je kunnen begrijpen dat ik op meer hoop. Ik heb ooit zoiets als beschreven gezien en dat werkte prima en zag er netjes uit. Helaas wist ik toen niet dat ik er nu behoefte aan heb.
Als je nog inspiratie krijgt voor wat creatiefs hoor ik het graag.

Ricky

Vele oplossingen hebben een dergelijk eenvoudig idee als basis. Mits de nodige opmaak, en uitbreidingen, zal ook dit zeer mooi lijken.

Je zou het zelfs via een draaitabel kunnen maken. En op het ogenblik zou ik zelfs voor Access kiezen.

De oplossingen waar ik op het ogenblik naar zoek voor Nieuwsgroepen en Forums, zijn oplossingen die de vrager zelf in staat stellen om z'n eigen probleem op te lossen.

Oplossingen waar jijzelf mee weg kan, zijn hier zopas genoemd: Autofilter; Draaitabel... en zet er Uitgebreid filter maar bij.

Zelf volledig ontwerpen kan ik helaas niet meer doen (Vind ik wel jammer), maar ik kan het niet verantwoorden dat de ene moet betalen voor een volledige toepassing... en ik langs de andere kant volledige programma's uitschrijf voor noppes.

Luc

Luc,

Dat laatste vind ik niet meer dan normaal en begrijp het volledig.
Ik zal een poging gaan doen om iets te creeeren. Als ik een functionerende index heb zal ik deze plaatsen ter lering en vooral vermaak.

In ieder geval bedankt voor de ideeen en reaktie.

Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan