Individuele facturen in access rapport per mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SignaL

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Berichten
7
Eerst heb ik in de oplossingen van hier gezocht , maar helaas niet de juiste oplossing voor mij gevonden.
Voor de plaatselijke ouderenvereniging heb ik een access database gemaakt om o.a. facturen te verzenden naar de deelnemers van activiteiten. Dit gebeurde tot nu toe door de geprinte versie per post te versturen.
Nu willen we overgaan naar verzenden per email. Ik heb helaas te weinig kennis van vba om dit voor elkaar te krijgen. Het rapport bestaat uit rapport (rptFactuur) en een subrapport (srptFactuur). De queries hiervoor zijn qryOrdergegevensFacturen resp. qryOrdergegevensSubformFacturen. Omdat het circa 250 facturen zijn willen we de keuze hebben om in kleine batches te mailen. Dit ter voorkoming om als spammer te worden aangemerkt. Hopelijk is de oplossing toch eenvoudig. Bij voorbaat dank. SignaL
 
De oplossing is hetzelfde als alle andere oplossingen die je op het forum vindt, want jouw vraag wijkt niet af van die vragen. Dus eigenlijk de tegenvraag: waarom denk je dat jouw vraag anders is?
Wat betreft het verzenden in kleine batches: als je het programma ClickYes installeert, ben je van dat probleem af en kun je de hele mailing in één keer verzenden.
 
Aangezien het antwoordt op jou mail naar beheer niet aankwam. (Kreeg onbestelbaar terug) Hier ook even een melding. Beheer had het mailtje naar mij doorgestuurd. Er was een spammer actief, dat was het vreemde bericht. Uiteraard hebben wij het bericht inmiddels verwijderd.
 
Eerst heb ik in de oplossingen van hier gezocht , maar helaas niet de juiste oplossing voor mij gevonden.
Voor de plaatselijke ouderenvereniging heb ik een access database gemaakt om o.a. facturen te verzenden naar de deelnemers van activiteiten. Dit gebeurde tot nu toe door de geprinte versie per post te versturen.
Nu willen we overgaan naar verzenden per email. Ik heb helaas te weinig kennis van vba om dit voor elkaar te krijgen. Het rapport bestaat uit rapport (rptFactuur) en een subrapport (srptFactuur). De queries hiervoor zijn qryOrdergegevensFacturen resp. qryOrdergegevensSubformFacturen. Omdat het circa 250 facturen zijn willen we de keuze hebben om in kleine batches te mailen. Dit ter voorkoming om als spammer te worden aangemerkt. Hopelijk is de oplossing toch eenvoudig. Bij voorbaat dank. SignaL
 
Dag Signal. Ben jij er inmiddels al uit hoe de facturen per e-mail te versturen? Ik zit met hetzelfde probleem en gebruik access 2003. Hoor graag van je.
 
Signal heeft de vraag afgesloten, dus ik zou zeggen: maak een eigen vraag aan. Bovendien heeft hij in een ander draadje de oplossing al gegeven. Overigens heb ik ondertussen een betere oplossing, dus ik wacht je vraag af :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan