• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie uitfilteren d.m.v. formulierbestemmingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er moet worden gezocht in het werkblad database hierin moet er aan de hand van welke keuze er is gemaakt (zie mijn vorige post) gezocht worden naar de rijen waar een "x" in voorkomt. De regels waar deze "x" in voorkomt moeten vervolgens verzameld worden in het werkblad uitkomsten.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid brengt.

Neen, want jouw uitleg verklaart nog steeds niets.
Je hebt op blad data 4 kleurgroepen van elk 3 kolommen.
Op je blad keuzemenu heb je 3 knoppen Licht rood, Alle licht en Alle rood.
Dan stel voor de 1ste knop zoeken in 1 rij, voor de tweede knop 3 rijen en voor de derde 4 rijen doorzoeken.
Dus 3 knoppen, 4 kleurgroepen en dan rijen doorzoeken ===> ik kan er geen eind aan vastknopen en anderen blijkbaar ook niet want al meer dan 500 keer bekeken en er volgen geen reacties.

Dan probeer ik het nogmaals!:D

Mijn primaire doel is om de factor "x" binnen een kolom te zoeken en wanneer deze factor "x" voorkomt dat de regel waar deze voorkomt wordt verzameld op een verzamelblad (hierbij gaat het voornamelijk over de waarden welke zich in kolom A en B van werkblad data bevinden).

De knoppen staan voor de verschillende kolommen waar in het werkblad data naar de factor "x" gezocht moet worden.

Dus:
Voor de knop Licht Rood moet er naar de factor "x" gezocht worden in kolom C.
Voor de knop Alle Licht moet er naar de factor "x" gezocht worden in kolom C, kolom D en kolom E.
Voor de knop Alle Rood moet er naar de factor "x" gezocht worden in kolom C, kolom F, kolom I en kolom L.

In het verzamelblad worden de rijen verzameld waar de factor "x" is gevonden. Hierbij gaat het dan primair om de gegevens welke zich in het werkblad data in kolom A en kolom B bevinden.

Ik hoop dat het nu wel iets duidelijker is.

De macro is perfect!

Alleen zou je de macro kunnen toelichten hoe deze in elkaar zit en waar aanpassingen moeten worden gemaakt om de macro in andere kolommen te laten zoeken bijvoorbeeld.

Is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan