Ingebouwde Windows 7 van mijn harddisk overzetten naar mijn nieuwe SSD schijf, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

userruben

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
L.S.

Ik heb vandaag een OCZ Agility 3 90GB SSD schijf binnengekregen, en heb hem geinstalleerd op mijn desktop.
Deze SSD kaart wil ik gebruiken om mijn windows 7 op te zetten (voor opstarten, etc.) en nog wat andere dingen.
Hiernaast heb ik nog mijn huidige HDD, een Seagate ST31000528AS 1TB schijf, waar nu mijn windows 7 op staat.
Deze HDD komt van Dell en Dell heeft Windows 7 (home premium) zelf in hun fabriek erop gezet.
Hierdoor heb ik geen Windows 7 schijf.

Nu vraag ik me af; wat is de beste manier om mijn Windows 7 (zonder de andere onderdelen van mijn computer) van mijn HDD over te zetten naar mijn SSD en dat mijn computer (windows) dus vanaf mijn SSD schijf opstart? En dat daardoor dus de W-7 van mijn HDD weg is, maar de films en games etc. er nog wel opstaan.

Alvast bedankt,
Ruben

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC-specifications:
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (service-pack 1)
Moederbord: Asus M5A99X EVO
Processor: AMD FX-6100 Six-Core
Geheugen: 16GB Corsair Vengeance red
HDD: Seagate 31000528AS 1TB
SSD(nieuw): OCZ Agility 3 90GB.
Videokaart: ATI Radeon HD6870

Hoi,

indien je w7 op een andere partitie staat dan je films,etc kan je een image maken van je C en op de SSD zetten.
Indien alles op de C staat zal het moeilijker worden om enkel je w7 over te zetten.
Wat je in dit geval kan doen is alles van je films enz op bv. een externe hd of een andere aangemaakte partitie zetten,een image van je C(w7) maken en op je SSD
zetten.
De vrijgekomen ruimte op je HD kan je dan door herpatitioneren weer benutten om andere bestanden op te zetten.

Wat je ook nog kan is een cd van w7 lenen,stelen,gebruiken van je buur,vriend,nonkel met dezelfde versie van de jouwe
en installeren op je SSD met de sleutel die je vind met dit programma van jouw w7.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan