Goede dag allemaal,
Misschien hebben een aantal jullie mijn toppic bij Excel ook gezien. Omdat ik verder niet uit kwam met gewone voorwaardelijke opmaak functie van excel heb ik besloten om mijn probleem op te lossen met behulp van VBA. In de bijgevoegde excelfile kunt u zien hoe ver ik ben. Nu heb ik echter de volgende problemen:
1- Ik wil dat de VBA code de gehele kolom A bekijkt en als ik in een van de cellen een letter kies dat hij de ingevoerde waarden in desbetreffende rij gaat vergelijken met de tolleranties die ik in een andere sheet heb opgegeven en aan de hand daarvan de ingevoerde waarden een kleur geeft. Dus als ik in A1 voor letter A kies, dan moeten de waarden ,in B1, tussen 2 en 5 groen worden, groter dan 5 en kleiner dan 2 is rood en als 2 en 5 ingevoerd worden dan is het geel!
2- De gekozen letter krijgt kleur rood, dat moet echter zwart blijven
(eventueel als het mogelijk is: als ik iets ingegeven heb en de letter verander dan moet de rij automatisch geupdate worden. Bijvoorbeeld heb ik eerst voor "A" gekozen en alle gegevens ingevoerd en later het letter "A" vervang door het letter "B" dan moeten de al ingegeven waarden van kleur gaan veranderen omdat letter "B" een andere tol.bereik heeft.)
Alvast bedankt voor de hulp,
Misschien hebben een aantal jullie mijn toppic bij Excel ook gezien. Omdat ik verder niet uit kwam met gewone voorwaardelijke opmaak functie van excel heb ik besloten om mijn probleem op te lossen met behulp van VBA. In de bijgevoegde excelfile kunt u zien hoe ver ik ben. Nu heb ik echter de volgende problemen:
1- Ik wil dat de VBA code de gehele kolom A bekijkt en als ik in een van de cellen een letter kies dat hij de ingevoerde waarden in desbetreffende rij gaat vergelijken met de tolleranties die ik in een andere sheet heb opgegeven en aan de hand daarvan de ingevoerde waarden een kleur geeft. Dus als ik in A1 voor letter A kies, dan moeten de waarden ,in B1, tussen 2 en 5 groen worden, groter dan 5 en kleiner dan 2 is rood en als 2 en 5 ingevoerd worden dan is het geel!
2- De gekozen letter krijgt kleur rood, dat moet echter zwart blijven
(eventueel als het mogelijk is: als ik iets ingegeven heb en de letter verander dan moet de rij automatisch geupdate worden. Bijvoorbeeld heb ik eerst voor "A" gekozen en alle gegevens ingevoerd en later het letter "A" vervang door het letter "B" dan moeten de al ingegeven waarden van kleur gaan veranderen omdat letter "B" een andere tol.bereik heeft.)
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
If Worksheets("Test").Range("A:A").Value = "A" Then
With Target
Select Case .Value
Case Worksheets("Tol.").Range("B2").Value To Worksheets("Tol.").Range("C2").Value: .Font.colorindex = 4
Case Is > Worksheets("Tol.").Range("C2").Value: .Font.colorindex = 3
Case Is < Worksheets("Tol.").Range("B2").Value: .Font.colorindex = 3
Case Is = Worksheets("Tol.").Range("B2").Value: .Font.colorindex = 6
Case Is = Worksheets("Tol.").Range("C2").Value: .Font.colorindex = 6
Case Else: .Interior.colorindex = xlNone
End Select
End With
End If
If Worksheets("Test").Range("A:A").Value = "B" Then
With Target
Select Case .Value
Case Worksheets("Tol.").Range("B3").Value To Worksheets("Tol.").Range("C3").Value: .Font.colorindex = 4
Case Is > Worksheets("Tol.").Range("C3").Value: .Font.colorindex = 3
Case Is < Worksheets("Tol.").Range("B3").Value: .Font.colorindex = 3
Case Is = Worksheets("Tol.").Range("B3").Value: .Font.colorindex = 6
Case Is = Worksheets("Tol.").Range("C3").Value: .Font.colorindex = 6
Case Else: .Interior.colorindex = xlNone
End Select
End With
End If
End Sub
Alvast bedankt voor de hulp,
Bijlagen
Laatst bewerkt: