• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ingewikkeld ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo Excel experts,

Ik heb een lijst met namen op werkblad a A1 t/m A10
Nu wil ik op werkblad b in een cel een getal plaatsen
bijvoorbeeld 5, en dat ik dan op werkblad b de naam van werkblad a A5
te zien krijg.

Wie kan me helpen aan een formule

Groetjes Angela

Angela, Kijk maar of je het wat vindt.

Laatst bewerkt:
Beste Angela,

Je kunt gebruik maken van de formule Indirect:
=INDIRECT("Blad1!B"&A1)
Bovenstaande formule kun je op Blad2 zetten. in cel A1 staat dan een 3. In de cel van de formule komt dan de waarde te staan van cel B3 op Blad1.

Groeten,

Richard

mogelijkheden genoeg, hier nog een waarbij het getal in A1 staat en de formule in A2 op Blad 2:
=INDEX(Blad1!A1:A10;A1;0)

mijn dank is groot.

Is het ook mogelijk dat als de namen in de lijst met kleine letters staan ze op een ander blad in hoofdletters weer te geven ?

En bij papierformaat kun je geen lengte en breedte ingeven zoals dat in Word wel kan,
iemand toch een oplossing ?

Groetjes Angela

Beste Angela,

Er bestaat een formule =hoofdletters(). Soms is het zo simpel.
En via Bestand - Pagina-instelling kun je wel degelijk de grootte van de pagina aanpassen. Bij papierformaat kun je van alles kiezen.

Groeten,

Richard

=INDEX(Adressen!E1:E1000;B32;0)&B31&INDEX(Adressen!F1:F1000;B32;0)

dit is de formule die ik heb, alleen ik weet met geen mogelijkheid hoe ik er voor moet zorgen dat de laatste INDEX in kolom F , het commando HOOFDLETTERS() moet toevoegen.

Ik ben er uit, allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

Alleen als ik naar Bestand, Paginainstelling, Pagina en dan voor papierformaat kies
Heb ik alleen maar de keus uit A4, Letter, Legal, B5 (JIS) en Kettingpapier: 8,5 x 12 inch

Ik heb geen mogelijkheid zoals in Word om de hoogte en de breedte in te stellen.

Ik gebruik wel een Star-NL 10 matrix printer.

Zou het daar aan liggen ?

Ik moet deze printer wel gebruiken, omdat ik er vrachtbrieven mee wil uitprinten,
en ik een doorslag mogelijkheid moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan