• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkelde macro met "INSERT" en "COPY" opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmsmsd

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hey allen,

Ik heb een macro-vraagje...
Ik ben op zoek naar een macro die cellen kopieert in de ene sheet en deze gegevens plakt in de andere sheet.
Praktisch: de verkoopgegevens worden per maand opgeladen per sector. Telkens er een nieuwe maand bijkomt wordt deze als een nieuwe rij ingevoegd.

Bv
Sector Period Tot Amount
Halle Jan 5
Feb 7
Vilvoorde Jan 8
Feb 10

Er komt een nieuwe maand en deze wordt ingevoegd.

Sector Period Tot Amount
Halle Jan 5
Feb 7
Ma 5
Vilvoorde Jan 8
Feb 10
Ma 5

Dit zijn de brongegevens. Van hieruit worden deze gegevens gekopieerd naar een andere sheet waar je het volgende krijgt:

Sector Period Tot Amount
Halle Jan 5
Halle Feb 7
Halle Ma 5
Vilvoorde Jan 8
Vilvoorde Feb 10
Vilvoorde Ma 6

Zoals je ziet gebruik ik deze sheet voor pivot tables.....
Zit er al een halve maand mijn hoofd op te breken. Ik kan wel een macro schrijven om dit voor 1 maand te doen, maar niet om dit te herhalen tot december...
Kan er iemand helpen?

Frederik

Hier is een trucje:

Selecteer de hele kolom met steden. Stel dat die begint in A3. Dus inclusief lege cellen.

Doe F5, Speciaal... > Lege cellen

In A4, typ:

=A3

Doe Ctrl-Enter, niet gewoon Enter.

Dan, kopieer de hele kolom (dus laat de cellen geselecteerd zoals ze waren), en doe
Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden. Dan verdwijnen de formules.

Wigi

Macro copy and insert

Ben nog op zoek naar de macro die in een andere sheet de gegevens gaat halen en deze kopieert en invoegd in de doelsheet.

Dus als ik voor Halle gegevens van april heb, dan kopieert hij april in de brongegevens (andere sheet) en gaat hij april bijvoegen in de doelsheet.

De nieuwe maanden zie je niet op voorhand, maar als de gegevens er zijn en ik run mijn macro dan moet ie dat gaan halen en invoegen vanuit de andere sheet.

Alvast bedankt voor de tip. Heb weer eens iets bijgeleerd...Als we dan nu nog de macro vinden dan kan men dag al helemaal niet meer stuk!

Groeten,

Fred

Laatst bewerkt:
Waarom niet al je gegevens iedere keer kopieeren en deze laten sorteren?
Deze kan je mbv de macro recorder bewerkstelligen.

Succes

De hoeveelheid rijen komt niet overeen (meer rijen in de brongegevens dan in de doelsheet).
Hij moet erkennen dat er een nieuwe maand is bijgekomen en moet deze dan ook "INSERTEN"..

Fred

PS: ik ga even de innerlijke mens versterken en dan kom ik terug...

Laatst bewerkt:
Frederik,

Zoals Ferenc al aangaf, kopieer alles en sorteer dan. Al dan niet met een macro.

Bij Extra > Opties > Lijsten (of iets dergelijks, heb nu een Engelse versie voor mij, daar is het Custom lists) kan je de maanden ingeven. Vervolgens kan je daar ook op sorteren (Data > Sorteren > Opties..., dan in de keuzelijst).

Wigi

Super!

Dag kan niet meer stuk!

Fred

PS: Als newbie is het niet altijd makkelijjk om onmiddellijk een pasklaar antwoord te vinden. Weten jullie toevallig ook een goed forum voor 'Oracle vraagjes'?

Super!

Dag kan niet meer stuk!

Fred

PS: Als newbie is het niet altijd makkelijjk om onmiddellijk een pasklaar antwoord te vinden. Weten jullie toevallig ook een goed forum voor 'Oracle vraagjes'?

Graag gedaan ;)

Neen, daarover ken ik niets, want nog nooit mee bezig geweest.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan