Gerald Baalhuis
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2006
- Berichten
- 369
Wij gebruiken Access als database om jaarlijks het 'personeel' voor onze oliebollenactie (25.000 oliebollen bakken in één dag) om alle plekken en functies beet te krijgen. De vrijwilligers, ouders en leden die zich hebben opgegeven krijgen van die opgave een schriftelijke (of e-mail) bevestiging.
Die bevestiging wordt nu per functie en ploeg uitgedraaid. Als je dus meerdere functies, verspreid over meerdere dagen gaat doen, krijg je dus meerdere bevestigingsbrieven.
Ook komt het voor dat meerdere personen, wonend op hetzelfde adres dus meerdere brieven krijgen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is een query te schrijven die eerst per adres, dan per persoon de functies in één brief aanmaakt ipv meerdere brieven voor meerdere personen.
Omdat het om persoonsgegevens gaat post ik liever geen voorbeeld, tenzij dit noodzakelijk is, maar dan moet ik ff aan de slag...
Die bevestiging wordt nu per functie en ploeg uitgedraaid. Als je dus meerdere functies, verspreid over meerdere dagen gaat doen, krijg je dus meerdere bevestigingsbrieven.
Ook komt het voor dat meerdere personen, wonend op hetzelfde adres dus meerdere brieven krijgen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is een query te schrijven die eerst per adres, dan per persoon de functies in één brief aanmaakt ipv meerdere brieven voor meerdere personen.
Omdat het om persoonsgegevens gaat post ik liever geen voorbeeld, tenzij dit noodzakelijk is, maar dan moet ik ff aan de slag...