Inhoud pagina veranderen door te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBPN

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
17
He iedereen,
Ik wil graag een pagina maken waarin de inhoud van een blok/div verandert als er op een woord wordt geklikt. Het is de bedoeling dat als je op bijv. part 2 klikt, dan dan het tweede deel (van een flash slideshow) in dat blok komt, zonder dat de hele pagina opnieuw hoeft worden geladen. Het zou ook mooi zijn als "part2" eerst nog niet geladen wordt, maar pas als je op "part 2" klikt.

Weet iemand hoe dit moet? Volgens mij moet het met javascript (ik ben nog een beginner) en moet je iets doen met "onclick", maar verder heb ik geen idee.
Op dezelfde pagina zou ik ook graag nog iets vergelijkbaars willen hebben, maar dat het dan verschijnt (show) en weer eventueel verdwijnt (hide) als je er weer op klikt.
Kan iemand mij misschien met één van deze twee problemen helpen?
 
Om elementen te laten verschijnen en verdwijnen kun je gebruik maken van de display:

// verberg
document.getElementById('element_id').style.display = 'none';
// weergeven
document.getElementById('element_id').style.display = 'block';

Vereiste is wel dat ze beiden van tevoren ingeladen zijn. Je kunt deze functies in de onClick zetten.

Hoe het met Flash moet weet ik niet... met PHP kun je mbv AJAX wel elementen inladen zonder de pagina opnieuw te laden, maar ik denk dat Flash daar zijn eigen opties voor heeft.
 
Dankje wel voor de hulp. Het is echter wel belangrijk dat de flash show pas wordt geladen als er naar gevraagd wordt, anders gaat het waarschijnlijk veel te veel bandbreedte kosten.
Eigenlijk zoek ik iets zoals op youtube. Daar wordt de pagina ook niet herladen als je op "Watch in HD" klikt. Zie hier http://www.youtube.com/watch?v=NpUdTFMitYA

Ik zag ook nog ergens de optie van iFrames, zou dat hier werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan