Inhoud van 2 cellen aan elkaar plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdwindB

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2016
Hallo,

Ik wil in VBA de inhoud van 2 cellen aan elkaar plakken tot 1 string. Dit doe ik door een macro op te nemen, dan de eerste cel naar een nieuw veld te plakken, de tweede cel "in te gaan" met F2, dan kopieren, naar de eindcel gaan, met F2 in de cel te gaan staan en dan te plakken.

Echter door deze F2 actie wordt de tekst bevroren en wijzigt dus niet mee als ik de invoer cellen wijzig.

Ik wil een actie doen op basis van invoer van 2 cellen, andere oplossing is natuurlijk ook welkom.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Da's een hele omslachtige manier...
Code:
Sub Samenvoegen()
    ActiveCell.Value = ActiveCell.Offset(0, -2).Value & " " & ActiveCell.Offset(0, -1).Value
End Sub

Hoi,

Sorry ben nog niet zo handig in VBA

Dit werkt inderdaad goed. Maar hoe kan ik nu vaste celwaarden aangeven in formule ipv offset waarden?

Dat kan natuurlijk wel, maar het leek mij handiger om hem flexibel te houden :).
Code:
    ActiveCell.Value = Cells(4, 1).Value & " " & Cells(4, 2).Value
Als voorbeeldje; bij mij staan de teksten dan in A4 en B4.

of

Code:
Sub M_snb()
   [C1] = [A1] & [B1]
End Sub

Top, dit is gelukt.

Nu de volgende stap waar ik mee vast loop. Ik pak de samengevoegde tekst op met "copy" en probeer deze vervolgens in Go To te plakken om een selectie ergens anders in de excel te selecteren. Maar ook hier bevriest de tekst weer.

Hebben jullie hier nog tips voor?

Het gaat over dit stukje.

Range("D17").Select
ActiveCell.Value = ActiveCell.Offset(-2, 0).Value & "_" & ActiveCell.Offset(-4, 0).Value
Range("D17").Select
Selection.Copy
Application.Goto Reference:="J616_Type1_A"

Waarbij ik op het laatst dus geen vaste tekste tussen aanhalingstekens wil, maar de inhoud van de cel op dat moment.

Waarom blijf je van die rare constructies gebruiken? Wat wil je precies? En waarom gebruik je Select als dat niet nodig is en alleen maar vertragend werkt?

Ik wil op basis van 2 selectievelden een selectie cellen kopieren in een rapport. Deze selectie is iedere keer verschillend en staat voor gedefinieerd in een andere tab.

Ik heb dit nu gedaan door deze selecties allemaal een naam te geven via de Name Manager en die wil ik op basis van de samengevoegde combinatie van de 2 cellen dus selecteren.

Als je een ander idee hebt om dit op te lossen dan graag. Gaat mij om de oplossing en niet zozeer welke methode.

Thanks.

Thanks, ga ik zeker eens lezen.

Kun je me nu inhoudelijk snel helpen met dit probleem? Zoals gewoonlijk heeft dat weer haast en moet eigenlijk vandaag af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan