Inhoudsopgave voor gevorderden in word 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandje

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Hallo,

In MS office Word 2013 maak ik gebruik van automatische inhoudsopgaven.
In het verslag heb ik veel koppen op een pagina, en ik wil in mijn inhoudsopgave niet elke keer de bladzijdenummer zien.

Voorheen (in office 2010) loste ik dit altijd op om kop 2 een hele grote tab te geven, die buiten het afdrukgebied viel, zodat die paginanummer niet afgedrukt wordt. In office 2013 lijkt dit niet meer te werken, en gaat office zelf nadenken en plaatst het op de volgende regel:S.

Ik ben erg benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.

groet,
Sander

Bijlagen

• Pagina-indeling-onjuist.jpg
    Pagina-indeling-onjuist.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 73
  • Pagina-indeling-juist.jpg
    Pagina-indeling-juist.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 79
Nou, ik zou het niet direct 'voor gevorderden' willen noemen.
Kijk naar de plaatjes.
Ik heb net even een testje gedaan met een willekeurig documentje van mijzelf en als ik dan na het kiezen van de 'soorten' 'koppen' de inhoudsopgave ga instellen, dan kies ik voor de opties (zie plaatjes) en de nummering wordt keurig netjes NIET weergegeven. Geen bypasses in de vorm van tabs en / of andere fratsen nodig, slechts de juiste keuzes maken binnen de mogelijkheden van Word.

Het draait natuurlijk allemaal om de opties 'aangepaste inhoudsopgave' en daarna vinkje weghalen bij 'pagina nummers weergeven'. (zie de plaatjes)

Bijlagen

• inhoudsopgave.jpg
    inhoudsopgave.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Daar wordt het probleem niet mee opgelost, want dan zijn ALLE nummeringen weg.

Waar het mij juist om gaat is bij kop 1 wel, en kop 2 niet!

Misschien maakt het dat ietsje moeilijker? :-)

En dat stond helder in je eerste bericht? Ik meen al teruglezende, niet echt.................

Maar als rechtreeks antwoord op je vraag of het dat wat moelijker maakt : nee, ook daar is een oplossing voor.
Niet zo elegant als de vorige, maar net zo handig werkend als jouw vorige tab-oplossing.

Eigenlijk heel simpel : laat de inhoudsopgave genereren mét pagina nummers en als 'ie er eenmaal staat, idd. ook met paginummers op de 2e koppen, dan dubbelklik je met de muis even op een paginanummer dat je niet meer wil zien en als je die dubbelmuisklik hebt gedaan, druk je 1x op de ........... DEL toets.

Wil je dat Word het automatisch voor je doet, dus niet handmatig bij kop 2 de DEL toets voor ieder paginanummer voor kop 2 indrukken, dan maak je een eigen inhoudsopgave sjabloon. Kost even wat werk, maar dan heb je ook wat.

Laatst bewerkt:
Oke, dankje.

Ik ga optie 2, een automatische inhoudssjabloon, maar eens proberen. Ik ben te lui om elke keer op del te drukken.

Bedankt voor je hulp!

ps. wel de afbeelding bekeken? want de afbeelding "pagina-indeling-juist" gaf toch aardig goed mijn vraag weer.

Ik ben het helemaal met je eens, hetgeen betekent dat ik plaatje 2 niet goed (genoeg) heb bekeken, maar dat je dat mij (en mogelijk meelezende anderen) misschien moet vergeven. De eerste zin in je bericht doet vermoeden dat je geen paginanummers wilt zien en ja, als je dan het tweede plaatje bekijkt dan zie je dat daar gedeeltelijk wél pagina'snummers in voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan