Inktjet of laserprinter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpRob1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Ik print heel onregelmatig; de ene keer gaat er 100 vel in een week doorheen en dan staat de printer weer een paar maanden uit. Gevolg is dat de cartridges iedere keer uitgedroogd zijn als ik iets wil printen en ik dus een slechte afdrukkwaliteit heb, of iedere keer cardridges kan vervangen of een uur ofzo bezig ben om 'm weer aan de praat te krijgen.

Ik zit nu te twijfelen of een (relatief goedkope) kleurenlaserprinter iets voor mij zou zijn.
Nu heb ik ergens de Samsung CLP-320 zien staan voor een euro of 100. Zou dit voor mij een goed alternatief zijn tov mijn huidige inktjet?
En klopt het inderdaad wat er gezegd wordt over toner, dat deze jaren goedblijft, ook al gebruik je de printer nauwelijks?

Groet, Rob

Hoi Rob,

ik heb vroeger ook altijd een inkjet printer gehad en deed er hetzelfde mee als jij nu ongeveer doet(waarbij ook de cartridges uitdroogde)
ik heb nu een laser en die heb ik nu een jaar of 3+ en heb de toner nog maar 1 keer hoeven te vervangen.
een zekere aanrader( zeg ik).

vriendelijke groet casper

Als je een goedkope kleurenlaser printer op de kop kan tikken , altijd doen. Ik heb er nu twee versleten - een Konica Minolta en een Samsung CLP 610ND- en dat is me goed bevallen. Ik heb beide printers uit het iets duurdere segment, omdat ik de printer via een netwerkkabeltje naar mijn router heb lopen, zodat de rest van de familie er ook wat aan heeft.

De Samsung heeft als bijkomend voordeel dat hij 6 pagina's per minuuut dubbelzijdig kan afdrukken. Heb je dus eens een handleidinkje van een kleine 640 pagina's te printen, dan gaat dat razend snel. Indertijd kostte mijn Samsung € 350.-- (bij een actie dat wel).

Waar je wel op moet letten is de prijs van de cartridges. Voor de mijne ben ik een kleine € 200,-- (4 stuks)kwijt. Daartegenover staat dat afhankelijk van je printgedrag en de capaciteit van de cartridges, deze plusminus anderhalf jaar meegaan. Ik denk dat je dan al meer kwijt bent aan inktcartridges. Want dat was voor mij het criterium, hoe vaak vervang ik (inkt)cartridges en wat moet ik ervoor betalen. Meestal slaat dan het voordeel al snel uit naar een laserprinter.

De toner blijft lang goed. Dat komt door de cartridges zelf. Meestal zijn ze van zwart / grijs plastic. Waar je op moet letten is dat de fotografische rol (meestal groen van kleur) niet teveel aan het daglicht wordt blootgesteld, anders kun je vlekken op je afdrukken krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan