inlog doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
432
Ik heb een php site met inloggen op de site zelf. Deze inlog doet(en heeft altijd al gedaan) een beetje vreemd. Soms pakt hij gebruikersnaam en wachtwoord niet, en komt de pagina gewoon weer in beeld alsof je niks hebt ingevoerd. als je de pagina dan opnieuw laadt/m even googled en t weer probeert doet ie t vaak wel. wat kan het probleem hiervan zijn?
 
Het zou kunnen dat de $_SESSION te laat gezet wordt; dat betekend dat je bij het inloggen eerst kijkt of iemand ingelogd is, en daarna pas kijkt of hij het formulier ingevuld is. Dan krijg je dit gedrag, waarbij je niet ingelogd lijkt te zijn tot je op F5 drukt.

Als het dat niet is; dan moeten we waarschijnlijk de code zien om er meer over te kunnen zeggen :)
 
Het zou kunnen dat de $_SESSION te laat gezet wordt; dat betekend dat je bij het inloggen eerst kijkt of iemand ingelogd is, en daarna pas kijkt of hij het formulier ingevuld is. Dan krijg je dit gedrag, waarbij je niet ingelogd lijkt te zijn tot je op F5 drukt.

Als het dat niet is; dan moeten we waarschijnlijk de code zien om er meer over te kunnen zeggen :)

Hoe en waar pas ik dat aan dan?Ben niet zo php slim
Edit: als je refresht ben je dan nog steeds niet ingelogd, je moet echt de pagina afsluiten en er opnieuw heen en het dan opnieuw proberen om het er in te komen
 
Laatst bewerkt:
wij worden er zo ook niet wijzer van het kan aan van alles liggen.

als je jou code geeft dan kunnen wij meer

misschien moet je achter while mysql_free_result($res) zetten bv.
PHP:
while ($arr = mysql_fetch_assoc($res)) { 
//de while
} 
mysql_free_result($res);

is dit probleem opeens gekomen (doordat je meer leden kreeg)of komt het omdat je je code hebt aan gepast?
 
Laatst bewerkt:
wij worden er zo ook niet wijzer van het kan aan van alles liggen.

als je jou code geeft dan kunnen wij meer

misschien moet je achter while mysql_free_result($res) zetten bv.
PHP:
while ($arr = mysql_fetch_assoc($res)) { 
//de while
} 
mysql_free_result($res);

is dit probleem opeens gekomen (doordat je meer leden kreeg)of komt het omdat je je code hebt aan gepast?

Het was al een bestaande website van een kennis, die nooit problemen met inloggen had. Zij was en is de enige met een inlogcode op de site. Ik had al gelijk de inlogproblemen voordat ik uberhaupt wat veranderde. Wat ik heb aangepast is allemaal in myphpadmin geweest, alleen de tekst van de site + nieuwe pagina. Alleen in de ftp een afbeeldinkje vervangen.
 
Als het dat niet is; dan moeten we waarschijnlijk de code zien om er meer over te kunnen zeggen :)

Zoals Frats zei, als je ons die code nou eens even laat zien... Dan kunnen we verder kijken...
 
De pagina die je gebruikt om in te loggen. Misschien login.php of zo, ligt er een beetje aan hoe je hem genoemd hebt, gewoon de hele code, zoals die op de server staat.
 
Het was al een bestaande website van een kennis, die nooit problemen met inloggen had. Zij was en is de enige met een inlogcode op de site. Ik had al gelijk de inlogproblemen voordat ik uberhaupt wat veranderde. Wat ik heb aangepast is allemaal in myphpadmin geweest, alleen de tekst van de site + nieuwe pagina. Alleen in de ftp een afbeeldinkje vervangen.

als je de code van de pagina geeft dan moet je er ook even bij zetten wat je in phpmyadmin hebt veranderd.

waarschijndelijk word niet alles opgehaald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan