• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inlog kinderdagverblijf overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuzzyhead

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Dag allemaal

Ik ben een soort van inlogbestand aan het maken voor een kinderdagverblijf. De bedoeling is dat er telkens als er kind binnenkomt, dat deze wordt ingeschreven. En telkens als er een kind vertrekt, deze wordt uitgeschreven. Dit lukt allemaal vrij goed.
Tevens heb ik ook de volgende opties mogelijk gemaakt:
- Namenbeheer: Waar alle namen van de mogelijke kinderen kunnen komen in te staan
- Mogelijkheid om een kind in of uit te schrijven op een ander tijdstip dan dat het op dat moment is

Zie bijlage hiervoor.

Dit in en uitschrijven wordt telkens bijgehouden in het tabblad "log". Maar van deze gegevens zou ik nu graag het volgende zien:
Ik zou van een zelf bepaalde maand+jaartal een overzicht willen trekken van welk kind op welke dag er hoeveel uur aanwezig was.

Met deze info zou het dan mogelijk moeten zijn om lonen/facturen te maken.

Mijn vraag is dus: Hoe doe ik dit? ...? Ik heb een vrij beperkte kennis van excel/macro's

Alvast bedankt

Bijlagen

Dag Cobbe

Jammer genoeg krijg ik een foutmelding als ik jouw excel open. Zie de afbeelding in bijlage.
Ik heb alleszins in het tablad "log" een wat gedetaileerdere uitleg geschreven over hoe dat ik denk dat het er zou moeten uitzien.
Zolang ik maar per maand kan zien, hoeveel uur welk kind in de opvang is geweest.

Alvast bedankt

Foutmelding.jpg

Bekijk bijlage LogEgeletjes_V1.1.1.xlsm

Ik heb nog enkele aanpassingen gedaan:
Reageren op elk van de comboboxen en het jaar nu wel mee opgenomen.

Bijlagen

Dag Cobbe

Het gaat zeker de juiste richting uit denk ik. Ik krijg echter wel een foutmelding dus ik kan het zelf niet echt testen (zie bijlage)

Ideaal zou zijn als men niet enkel een overzicht kan krijgen van elk kind apart (dit is ook wel nuttig), Maar om een overzicht te krijgen van alle kinderen in een bepaalde maand+jaar.
Ik weet niet of dit mogelijk is?

Alvast bedankt voor je hulp.
Ik bestudeer ondertussen je code (zien of ik het snap :D)

2016-03-17 08_16_41-LogEgeletjes_V1.1(cobbe) - Excel.jpg

Dag Cobbe,

Dat ziet er zeeer goed uit.
MAAR, ik krijg nog steeds de foutmelding: Compileerfout: Kan het project of de bibliotheek niet vinden
En ik kan dus op dit moment nog niets doen.

Enig idee hoe dit op te lossen valt?

Alvast zeer fel bedankt

Wil je me de foutcode(boodschap) nog even posten aub.
Misschien die reg en rij dimensioneren?

Ik kan die foutmelding niet reproduceren.

@Cobbe, zie post #6

Ik krijg deze melding ook.

Ps: Er zouden z'n 30 kinderen zich kunnen in en uitschrijven per dag x 31 dagen per maand = 930 registraties/maand.
Ik weet niet of je tabel gelimiteerd is in het aantal.

In iedergeval: zie bijlage hieronder
2016-03-17 08_16_41-LogEgeletjes_V1.1(cobbe) - Excel.jpg

Er wordt verwezen naar een bibliotheek dat niet beschikbaar is. Als het vlaggetje weggehaald wordt, dan werkt het gewoon.

Bijlagen

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    29,4 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Zou reg een beschermde naam zijn?

Heb regel gebruikt nu, maar waarom zou die bij mij dat niet melden?

Bijlagen

@VenA

Dat is hem, in mijn eerste post heb ik gebruik gemaakt van een calender en dat lukte niet voor hem, daarom heb ik het anders moeten doen, vandaar.

PS Maar ik heb zo'n gevoelen dat een draaitabel dit toch simpeler moet aankunnen.
Maar heb niet zo'n goede kijk daarop, jammer.

Laatst bewerkt:
Er wordt verwezen naar een bibliotheek dat niet beschikbaar is. Als het vlaggetje weggehaald wordt, dan werkt het gewoon.

Dit werkt bij mij

Dat komt doordat jezelf Acces hebt geinstalleerd en daar zit die calendarcontrol inbegrepen.
Bij standaardoffice zit dat niet bij.

Dag

We geraken er dichter en dichter bij denk ik :D
Maaarrr, weer dezelfde fout. Ditmaal bij "format" (zie bijlage)
2016-03-17 11_51_32-Microsoft Visual Basic for Applications - LogEgeletjes_V1.3(cobbe).xlsm [wor.jpg

Ik zou dit heel graag zelf kunnen oplossen, maar ik vrees dat mijn huidige kennis zwaar te kort schiet hierbij.

Alvast bedankt

Kijk dan eens bij Extra - Verwijzingen - in de VBE of er nog iets ontbreekt.

Welke Excel-versie heb je in gebruik?

Momenteel open ik de excel bestanden op mijn computer op werk.
Deze heeft Microsoft Office 365 ProPlus. updateversie 15.0.4797.1003

(ik heb nog geen idee welke office ze hebben in de opvang)

Helaas kan ik niet aan de verwijzingen (zie bijlage)
2016-03-17 12_26_21-Microsoft Visual Basic for Applications - LogEgeletjes_V1.3(cobbe).xlsm [ond.jpg

Alvast bedankt

Druk op CTRL+Break, je zit in break-mode, kijk daarna nog eens.
Vervang "format" eens door "vba.format"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan