Inlog problemen Server

Delta2Star

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2024
Berichten
27
De titel zegt het al ,kan niet meer inloggen wat ik gewend was.
Heb op het internet al verschijdene forums bezocht en gevraagd om hulp.
En de laatste strohalm waar ik mij aan vastklamp is ; het helpmij.nl forum.
Ik zou zeggen ; vraag maar raak en vooral wat heb je gedaan en waar heb je informatie vandaan

.Mvg
 
Inloggen in wat? Unix? Het portaal van je werkgever? Windows? WorldOS?
Lekker duidelijk topic.
 
Hallo Aar,

Daarom staat er ook ; vraag maar, omdat ik niet weet ,wat jullie allemaal willen weten.
 
Vertel nou gewoon je probleem, Dat scheelt ons weer over en weer door vragen.

Wat is je probleem?
Wat doe je precies?
Wat gebeurt er?
Wat verwacht je dat er gebeurt?
Wat heb je al geprobeerd?

Kun je deze stuk voor stuk beantwoorden?
 
Kan niet meer inloggen zoals ik gewend was.
Heb van alles ge-probeert.
zelfs de technische staf van TBS-technologies weet het niet.
inloggen via hun Ip-adress; 192.168.2.1
De ontvanger staat aan en is verbonden met de Kpnbox 12
 
Ik vroeg of je mijn vragen stuk voor stuk kan beantwoorden. Met zo een insteek zoals nu kan ik zelfs zeggen dat je toetsenbord misschien stuk is. Dus wees graag concreet en volledig.
 
Leg even uit: Wat lukt er niet met inloggen. Beantwoord mijn vragen gewoon per stuk, ipv een summiere bewerking op je vorige bericht toe te passen.
 
En hoe probeer je in te loggen op die server? Via een webbrowser, app of wellicht iets anders?
 
Nou hier komt het :
Heb een Moi Pro gekregen van een kennis om is uit te proberen ,omdat ik veel met een TBS -box of kaart werk voor de EumetSat en voor Satelliet ontvangstj De Moi Pro is een DVB IPTV Streaming Server ,en ik heb de 2911 (basic version). Om in het Menu of om hem te bedienen moet je dus via het Ip-adress http://192.168.2.1 inloggen en dan kom je in het Menu en kun je hem bedienen. Tot zover ging het steeds goed ,tot dat iemand van het TBS -forum mij WinSCP aanrade ,omdat dat programma makkelijker (zou gaan). Niet dus ,want vanaf dat Moment kreeg ik een Melding van WinSCP (wat mij overdonderde) en ik in een (soort van) paniek situatie weg heb geklikt .Want alles is in het Engels ,en ik moet alles veretalen.Heb overal foto`s van gemaakt van de Melding. Bleek dus om een soort van : authentication keys.te zijn ,werd mij verteld. Vanaf dat moment ,goede maand geleden ,kan ik dus niet meer inloggen op het Ip-adress van TBS om in mijn Moi Pro te kunnen komen.
Heb WinSCP (martin) van het forum daar om raad gevraagd ,die zegt ; moet je bij TBS zijn. Heb met de maker van Putty contact gehad ,en die kon mij helpen tot op een bepaalde hoogte ,en verders moet het via TBS. Heb elke dag wel mail-contact met een persoon van TBS ,maar die komt ook al met allerlei suggesties ,moet je dit is proberen ,of dat is proberen ,met andere woorden ;hij weet het ook niet .Zegt hij ook al zelf. Nu hoop ik , nu jullie dit verhaal lezen ,dat je zegt ;Doe dit is .
Heb je een oplossing ; zeg het met foto`s of afbeeldingen met pijlen ,en zeg dan ; eerst dit en dan dat .Heb hier 2 laptops naast elkaar .1 laptop voor zoekwerk (zonder programma`s) en de ander met programma`s.
Hoop dat de 5 punten van Aar hier in kunt vinden.

Mvg
 
Het begint al wat duidelijker te worden. Maar ik zie niet echt een samenhang met alles.

Om in het Menu of om hem te bedienen moet je dus via het Ip-adress http://192.168.2.1
Dat is dus een link via je browser, die een webpagina opent om hje TBS-box te kunnen configureren.
Tot zover ging het steeds goed ,tot dat iemand van het TBS -forum mij WinSCP aanrade ,omdat dat programma makkelijker (zou gaan).
Met WinSCP kan je bestanden kopiëren tussen een Linux-based server en je Windows cliënt, het lijkt een beetje op Total Commander of de Windows verkenner in lijstvorm. Met welke reden raadde hij je dit aan? Want bestanden aanpassen en kopiëren is wat anders dan instellingen aanpassen via een webpagina in je browser.

Ik heb geen idee wat er daadwerkelijk gebeurd is. Misschien kan je daar wat over zeggen?
Maar ik krijg een vrees dat je met WinSCP iets hebt gedaan hebt (bepaalde bestanden verwijderd of gewijzigd) waardoor je jouw Moi Pro software vernield hebt, omdat je opeens niet meer kan inloggen. Misschien is het te repareren als je netjes backups maakt, maar als je dingen verwijdert, dan heb je kans dat het spul niet meer correct werkt.

Maar ik vraag mij nog steeds af: Waarom ben je zo ver gegaan? Inloggen werkte toch eerst prima?
En wat wou je bereiken? En je hebt een stappenplan doorlopen, zie ik? Met welk doel?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook niet wat er gebeurt is ,in WinSCP .maar ik kan via WinSCP wel een bestand zien van de Moi Pro. (DVBlast).
Als ik WinSCP open via het Bureaublad krijg ik een inlog-venster van Moi Pro. als ik inlog zie ik het bestand of bestanden van dvBlast.
Als ik dan het programma van WinSCP weer sluit ,en ik log in via het Ip-adress ,lukt mij dat weer niet .Vreemd
 
Misschien staan ze een enkele sessie toe? Of inloggen via WinSCP om met bestanden te klooien, of inloggen in de webinterface.

Maar dan vraag ik mij af: Met welk doel wou je WinSCP gebruiken vergeleken met de webinterface via je browser? Had je al een probleem dat je dit geadviseerd was, of was het gewoon een opwelling van jezelf om eens iets nieuws te proberen? Heb je een link naar dat topic, of andere correspondentie waar dat advies werd gegeven.

En wat gebeurt er als je inlogt? Zie je een foutmelding?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe er morgen weer verslag van ,ben aan het zoeken naar de berichten van de persoon.
anders wordt het helemaal een ratje toe aan berichten .
 
Top! Ik kan er momenteel geen hout van snijden wat en waarom je precies gedaan hebt.
 
Tja ,je bent niet de enige. Toen het gebeurde dacht ik ,waar ben ik aan begonnen.
 
Tja ,je bent niet de enige. Toen het gebeurde dacht ik ,waar ben ik aan begonnen.
Hopelijk kan je duidelijk maken waarom je aan deze weg begonnen bent. Serieus om iets op te lossen? Of gewoon experimenteren en op eigen risico lekker kloten met je server met als gevolg dat je mogelijk nu wat vernield hebt.
 
Vernielt niet ,want ze hebben het steeds over een Fingerprint als sleutel wat ik nodig heb om in te loggen.
Maar hoe dat moet ,en hoe dat werkt ,weet ik dus niet.Heb wel een idee door te zoeken in de Pc waar die staat.
Maar ik moet wel zekerheid hebben als ik dat invoer.
 
Vernielt niet ,want ze hebben het steeds over een Fingerprint als sleutel wat ik nodig heb om in te loggen.
Waar maak je dat uit op dat er niks vernield is? Misschien niet op dat vlak, maar wel op andere punten?
Maar hoe dat moet ,en hoe dat werkt ,weet ik dus niet.Heb wel een idee door te zoeken in de Pc waar die staat.
Maar ik moet wel zekerheid hebben als ik dat invoer.
Tja, waarom, waarom, waarom, waarom? Had je echt problemen dat je dit deed, of puur uit interesse op eigen risico?

PS: Als je nou gewoon concreet reageert, dan hoef ik mijn vragen niet steeds opnieuw te stellen.

Snelste oplossing om te proberen: Resetten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan