Inloggegevens kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedonnl

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
85
Hallo forumleden,

een vraagje: voor een vriend moet ik een oude laptop opnieuw installeren echter windows XP vraagt om een inlog password, waarvan hij het password niet meer weet, wel z'n inlognaam maar alle mogelijke passwords hebben al de revue gepasseerd zonder resultaat.
Is er een manier om dit te omzeilen of te verhelpen???
Kan ik op een andere manier de laptop op??

hoop op een reactie,

thedon:shocked:
 
Goedemidag,

Moet je nog gegevens er van afhalen ?
Want voor xp erop hoeft dit niet in de bios de opstart volgorde aanpassen en dan installeren
 
nee, heb geen data meer nodig, kan zo geformateerd worden als het ware

kan je je oplossing nader toelichten?? :D
 
Hoi,

Je zal de pc?notebook de cd-rom/dvd speler in de bios als first boot moeten zetten en dan van de xp-cd-rom op starten dan gaat hij volgens mij gewoon installeren wel even formatteren maar die vraag komt vanzelf voorbij.
 
ik kom aleen niet in z'n bootmenu, is toch met herhaaldelijk op F10 tikken bij opstarten??
 
Voor DreamPack PL kom ik op een vage poolse site, is dat betrouwbaar?
 
Hoi,

Kan ook del zijn om in de bios te komen waar je het kan aanpassen.
 
ja, F2 in dit geval, zit nu in de Bios maar mijn pijltjes up/down werken niet wel l/r :eek:
 
Hoi,

Ja dat is vreemd maar dat kan volgens mij niet aan het xp wachtwoord liggen zit er soms nog een bios wachtwoord op daar zou je dan wel kunnen komen met de pijtljes toetsen
 
het werkt met de - en + toetsen, vreemd, heb de optical drive nu als eerste opties gezet, en nu die xp cd erin??
 
Hoi,

Ja deze erin doen opnieuw opstarten dan komt de vraag of je van de cd-rom op wilt starten d.m.v. een toets te drukken . en dan gaat het hij van de xp cd-rom opstarten.
Hier nog wat leesvoer.
 
Wachtwoorden zijn ook te resetten zónder een herinstallatie te hoeven doen.
a. Soms lukt het om via opstarten in Veilige modus in het Administrator account te komen. Vandaar uit kunnen dan alle wachtwoorden worden ingesteld van alle accounts.
b. Er zijn hulpmiddelen die XP passwords resetten.
hier schrijf ik er wat over, in posting #13.

Succes,

Tijs.
 
hallo dnties, bedankt voor je hulp, je optie werkt ook niet, probeer als administrator in te loggen zonder resultaat, ga nu een nieuwe installatie voorbereiden :thumb:
 
Waarom? Je kunt optie b. nog proberen uit mijn vorige posting!

Tijs.
 
Nog een 'handleiding' van Nordahl's offline password and registry editor:
hier, vanaf de 2de schermafdruk en de volgende pagina's.

Tijs.
 
Hoi,

Maar waarom al die moeite als ik dit lees:
nee, heb geen data meer nodig, kan zo geformatteerd worden als het ware
 
@modag: Ik denk hierbij aan
a. het ontbreken van een XP installatie-cd met de juiste (SATA-)drivers erop.
b. het ontbreken van een geldige/werkende Product code die werkt bij de XP installatie-cd die gebruikt wordt.

Natuurlijk is dat probleem er niet als er een recovery-cd (of recovery-partitie) van de pc-fabrikant bij aanwezig is en dat díe gebruikt wordt, maar ik betwijfel dat dat beschikbaar is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi dnties,

Dat begrijp ik maar dat zou ik dan als ik deze vraag zou stellen dit even vermelden kwam mij over dat hij gewoon xp opnieuw wou installeren en dat die gegevens wel bekend was (Product code etc)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan