Inloggen kan niet op internet explorer, wel op Firefox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen370

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
43
Hallo,

Ik ben bezig met een website voor een vriend. Hij wou een eenvoudige WK website. prima. Maar nu ik wil inloggen, kan dat niet in Internet explorer:

internetn.png


Maar in Firefox doet ie het wel goed:

firefox.png


En in Internet explorer doet ie wel meer vreemde dingen. Zoals bij "users online" doet ie dat bij Firefox prima, maar bij Internet Explorer blijft ie maar mensen bij tellen. Weet iemand hier een probleem voor?

MVG Arjen
 
PHP:
<?php

include_once 'start.php';

if($registry -> session -> logged_in)
{
	header("Location: index.php");
	exit;
}

/**
 * Check if form is submitted
 */
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{
	if( isset($_POST['username']) && isset($_POST['password']))
	{
		try
		{
			$registry -> session -> user -> username = $_POST['username'];
			$registry -> session -> user -> password = hash('sha256', $_POST['password']);
			$registry -> session -> login();
		}
		catch(AuthenticationException $e)
		{
			$registry -> template -> assign('title', 'Login mislukt');
			$registry -> template -> assign('message', 'Inloggen mislukt.<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="2; url=http://www.arjennieuwenhuis.nl/web/home/login/index.php" target="_parent">');
			
			$registry -> template -> display('error.html');
			exit;
		}
		
		$registry -> template -> assign('title', 'Login succesvol');
		$registry -> template -> assign('message', 'Je bent succesvol ingelogd.<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="2; url=http://www.arjennieuwenhuis.nl/web/home/login/index.php" target="_parent">');
	}
	else
	{
		$registry -> template -> assign('title', 'Niet alle velden zijn ingevuld');
		$registry -> template -> assign('message', 'Je hebt niet alle velden ingevuld.<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="2; url=http://www.arjennieuwenhuis.nl/web/home/login/index.php" target="_parent">');
	}
	
	$registry -> template -> display('error.html');
}
else
{	
	$registry -> template -> display('login_form.html');
}

?>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt waarschijnlijk ook nog een formulier dat je verstuurd, een start.php, wil je even alle files posten die hier gebruikt worden?
 
nou ja, ik snap het ook niet meer. Op mijn pc (internet explorer) doet ie et niet, maar bij mijn vaders pc wel. vreemd. Miss is het IE 8
 
ie = slechte browser
probeer het eens in firefox, chrome, opera

dan kan je beter zien waar het aan licht
 
Mooi dat het toch werkt.

@ A Search: Je kunt zelf wel overstappen op een andere browser, maar meestal maak je sites niet voor jezelf. Je moet dus rekening houden met de browser van je bezoekers. Het merendeel daarvan is helaas toch nog steeds IE.
 
maarrr waarom doet ie het bij de ene IE wel, en bij de ander niet? kan dat IE 8 zijn?
 
maar zo kan je zien of het een ie mankement is of je moet zoeken in de ie mankementen of de andere code aspeckten:D
 
Als het een mankement in de browser is, dan ligt het mogelijk aan javascript (die draait in de browser), of je hebt iets raars gedaan met je form (zoals 2x dezelfde Name of Id attribuut op de pagina)

Het ligt iig niet aan je PHP, want die is voor alle browsers gelijk.

Als het echt alleen op jouw pc mis gaat met een bepaalde browser, kan het ook nog zijn dat je security te hoog staat en je geen sessies/cookies accepteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan