inloggen op mysql om paswoord te zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patriquet

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Wij hebben een website www.brandweertongeren.be deze is echter ontwikkeld door iemand anders.... om deze te update is geen enkel prob. Wij hebben daar de inlog gegevens van gkregen. We hadden ook een forum aan deze website gekoppeld, maar hebben geen admin rechten om deze aan te passen, de maker weet het ook niet meer.... we hebben wel de paswoorden voor de toegang tot de MySQL database in de hoop daar het admin paswoord te vinden voor het forum. Ik heb ook contact opgenomen met degene die de hosting doet.... deze blijft het antwoord schuldig.

• hoe of waar kan je u inloggen op een mysql database?
    is er mss een ander manier om op het forum als admin te geraken?

Ik weet niet wat voor forum het is, maar als je in de database van het forum kunt zou je het huidige wachtwoord veld (dat waarschijnlijk gehasht is en dus niet te lezen) kunnen overschrijven met een nieuw wachtwoord volgens dezelfde hashing? Moet je alleen uitzoeken wat het forum gebruikt...

Wat voor type forum is het?

Je kunt niet uit de bron opmaken wat voor hash het forum gebruikt, maar dit is een phpbb2 forum en die gebruiken md5 :)

Laatst bewerkt:
thx voor de uitleg en controle :thumb:

Maar daarmee is mijn prob nog ni opgelost :evil:

Tja, de meeste SQL servers accepteren alleen connecties van hun lokale netwerk dus dan heb je een administratie tool als phpMyAdmin nodig. Dat zul je op de server moeten zetten. Daarvoor moet je overigens wel een gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor de SQL server. Die kun je vinden in de configuratie van het phpbb2 forum.

Overigens komen de meeste profesionele hosts met phpMyAdmin voor geinstalleerd.

Als je in PHPmyAdmin zit, dan ga je naar de users tabel (moet je even zoeken, precieze naam kan afwijken) en daarin zoek je het administrator account, vervolgens klik je 'bewerken', en dan zet je bij password een nieuw wachtwoord en kies je links daarvan in het dropdown menu de optie MD5.

Daarna moet het wachtwoord veranderd zijn in het nieuwe wachtwoord wat je opgegeven hebt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan