Inloggen op websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Berichten
1
Goedendag,

Mijn bedrijf heeft een website waarvoor klanten zich kunnen aanmelden , een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen om vervolgens door ons geactiveerd te worden zodat ze op die website kunnen inloggen om informatie te vinden over producten die wij verkopen. Nu is het zo dat wji niet willen dat onze concurrenten op deze site inloggen omdat ze anders onze informatie, prijzen etc kunnen vinden. Nu is het zo dat zij toch een account aangevraagd hebben , wij hebben dit echter afgewezen en aan hun uitgelegd waarom wij dit liever niet willen. Zij zeggen nu dat het echter een koud kunstje is voor hun om toch in te loggen op onze site. Wij vermoeden dat hij met het gebruikersnaam en wachtwoord van een van onze gezamelijke klant inlogt. Nu is mijn vraag , is er een manier om te achterhalen of dit zo is en via wie dat dan eventueel zou zijn??
 
Koppel het IP adres van de klant aan de login naam en kijk of er voor bepaalde namen grote verschillen zijn. Wellicht dat dat je op weg helpt.

Ron
 
Zeer mysterieus,

je bent een bedrijf
je verkoopt producten
maar niet iedereen mag weten welke prijzen je berekent.

Je moet wel een hele specifieke en controleerbare doelgroep hebben;
want in het normale geval:
stel je verkoopt gewone consumentenproducten, bijv. schoenen,
en ik (als concurrent) vraag de schoonmoeder van mijn buurman om zich bij jullie aan te melden.
Normaal gesproken zou je er nooit achter komen dat Mw. Jansen uit X voor mij spioneert.

Nu ga jij er vanuit dat je een relatie tussen een willekeurige klant en je concurrent eventueel wel aantoonbaar zou kunnen zijn.

Op basis waarvan zou jij dat willen doen?
Want ik als leek zou het niet weten.
 
Hallo,

Internet is van iedereen.
Officieel mag alles openbaar worden gemaakt.
Hier is eigenlijk geen oplossing voor.
Want ze kunnen een ander IP-adres aanvragen of op een andere manier toch toegang krijgen.

En het is ook maf en kinderachtig om op deze kinderachtige manier de concurrent tegen te zitten.

Groetjes, WDHBGS
 
Als je serieus wilt achterhalen of dit gebeurt en door wie kun je beter iemand inhuren die je netwerk goed in de gaten houdt en dat onderzoek voor je doet. Want de kans dat je er als amateur achterkomt, zelfs als ze gewoon bij een klant inloggen, is vrij klein.

En natuurlijk kan de klant ook nog gewoon de prijzen kopieren en in een mailtje zetten, en dat is 100% ontraceerbaar.

Klinkt als een niet echt haalbare strategie die je hier toepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan