inloggen xp en dan registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
Voor een internetcafé waar ik werk zoek ik een stukje software dat eenvoudig klinkt maar wat ik nergens kan vinden, het moet het volgende doen:

op een computer met XP home wordt ingelogd door de gebruiker als zijnde internetter, het wachtwoord is bekend bij de begeleiding. Nu zou er een stukje software moeten worden opgestart waarbij men de naam van de internetter moet invullen voor men verder kan. De naam zou moeten worden opgeslagen met begin en eindtijd van de sessie.

De software moet uiterst eenvoudig in gebruik zijn omdat niet elke begeleider kennis heeft van computers. Wij hebben dit soort software nodig omdat er van een van onze computers mailtjes zijn verstuurd met een bedreigende inhoud, recherche heeft onderzoek gedaan, computer is achterhaald maar wie er op het moment van het versturen van email achter de pc zat is onbekend, om dat te voorkomen moeten de gebruikers geregistreerd worden.

Wie kan ons helpen?
 
Het is dus te achterhalen vanaf welke pc en op welk tijdstip de mail verstuurd is?
Dan is het het makkelijkst (denk ik) om mensen zich te laten legitimeren en dan op een pc een bestand bijhouden (excel) wie op welke pc zit en in welke tijdsperiode.
Uiteraard mensen wel van te voren uitleggen waarom dat gedaan wordt.
 
zoiets doen we al, maar dan op een papiertje, maar je weet hoe dat gaat, je vergeet pietje, papiertje weg, doe ik straks wel even etc etc. En voor je het weet schrijft niemand meer op wie er wanneer achter de pc zit, vandaar dus dat ik het liever softwarematig heb dat het registreren moet voor je verder kunt. Het is een dag activiteiten centrum waar de bezoekers al bekend zijn, dus legitimeren is niet meer nodig.
 
er bestaat speciale software voor Cybercafés die niet zo duur is, sluit ineens de pc af na de sessie, en zet de instellingen (verwijdert opgeslagen rommel) weer terug naar af voor de volgende gebruiker. er zit ook een management console bij die alles in de gaten kan houden en bijhoudt
zoek maar eens op google. ik denk zelfs dat er zo iets gratis bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan