Inloggen zonder netwerk connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

erw1nb

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Beste,

Zodra ik met een nieuwe laptop (Dell Vostro 3560) probeer in te loggen zonder dat ik een kabelverbinding heb blijft Windows hangen bij het 'Welkom' Venster.
De laptop zit in domein, is gisteren geïnstalleerd.

Weet iemand waaraan dit kan leggen? Ondersteund Windows 8 dit niet?
Voor thuis namelijk is het lastig als ik met een lokaal account moet werken.

als je niet bent verbonden met het netwerk, kun je ook niet verbinden met de inlogserver. dus zonder netwerkverbinding kun je de pc alleen gebruiken met een lokaal account.

Nee, dat is niet zo.
Je kan met je AD account inloggen, alleen krijg je dan een tijdelijk profiel uit m'n hoofd gezegd.

Dus werk je in principe lokaal, alleen wel op je AD account.

2 andere mogelijke redenen:
a. Als je op het domein een zwervende profiel had ingesteld voor het account dat je nu zónder domein probeert te gebruiken, dan werkt het niet. Je zult dan eerst ingelogd onder een ander account (bijv. een lokaal administrator-account) het bestaande zwervende profiel op de computer lokaal moeten maken. Kan via Sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen bij de paragraaf Gebruikersprofielen
b. Verder kan het zijn dat in de domeinpolicies is ingesteld dat er géén cached credentials mogelijk zijn. Dat betekent dan (dus) dat er verplicht een domein-verbinding moet zijn om te kunnen inloggen op een domein-account.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost.

De eerste 2x duurde het erg lang voordat de gebruiker in kon loggen,
echter nadat ik het later nog eens probeerde lukte het wel.

Misschien dat het profiel moest laden eerst, maar het werkt nu wel in ieder geval.
bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan