Daan987
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2007
Hallo goedendag ik had even een vraagje over het script hieronder dit is voor het uploaden van een afbeelding.
Dit script heb ik niet zelf geschreven want dat kan ik zeg maar gewoon niet.
Maar nu is het zo als ik een bestand neem anders als de gevraagde extensies (regex) dat is dan dus fout dan laat hij het alert gedeelte na if zien dit is op zich wel goed maar nu had ik een vraag is het nu ook mogelijk om na het if gedeelte een stukje script erbij te schrijven die er automatisch weer voor zorgt dat het input gedeelte weer gewist wordt na het foute bestand????
Want dat blijft er namelijk in staan ook na het wegklikken van het alert gedeelte.
En dan kan je alsnog het bestand uploaden. Jaja????
Wie kan mij hiermee helpen????? In ieder geval alvast heel erg vriendelijk bedankt.
<html>
<head>
<title>Testseite</title>
</head>
<body>
<script type="text/javascript">
function check_upload(value){
regex = /[jpg|jpeg|JPG|JPEG]$/;
result = regex.test(value);
if(result == 0){
alert("Die Datei muss ein jpg/jpeg-Bild sein");
}
}
</script>
<form name="Testformular" action="" method="post">
<input id='test' name='test' type='file' size='30' onchange="check_upload(this.value);" accept='image/jpeg'>
</form>
</body>
</html>
Dit script heb ik niet zelf geschreven want dat kan ik zeg maar gewoon niet.
Maar nu is het zo als ik een bestand neem anders als de gevraagde extensies (regex) dat is dan dus fout dan laat hij het alert gedeelte na if zien dit is op zich wel goed maar nu had ik een vraag is het nu ook mogelijk om na het if gedeelte een stukje script erbij te schrijven die er automatisch weer voor zorgt dat het input gedeelte weer gewist wordt na het foute bestand????
Want dat blijft er namelijk in staan ook na het wegklikken van het alert gedeelte.
En dan kan je alsnog het bestand uploaden. Jaja????

Wie kan mij hiermee helpen????? In ieder geval alvast heel erg vriendelijk bedankt.
<html>
<head>
<title>Testseite</title>
</head>
<body>
<script type="text/javascript">
function check_upload(value){
regex = /[jpg|jpeg|JPG|JPEG]$/;
result = regex.test(value);
if(result == 0){
alert("Die Datei muss ein jpg/jpeg-Bild sein");
}
}
</script>
<form name="Testformular" action="" method="post">
<input id='test' name='test' type='file' size='30' onchange="check_upload(this.value);" accept='image/jpeg'>
</form>
</body>
</html>