Input via toetsenbord gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeeVeeDee

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Als ik op mijn laptop invoer doe via het toetsenbord krijg ik andere tekens.
Letters of cijfers worden helemaal niet weergegeven.

De input verandert in een keer naar hoofdletters (zonder dat capslock aanstaat)
Ook worden invoervelden in 1 keer gevuld met de volgende tekens: ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;;;;;;;;;;;;;;;;; :confused::confused:
Deze automatische invoer kan ik op dat moment niet stoppen of verwijderen waardoor ik geen invoer kan doen.

Ik heb direct al een probleem bij het inloggen op windows vista. Ik moet daar het wachtwoord opgeven wat natuurlijk niet lukt. Dit kan ik nog wel omzeilen door input via een toetsenbord simulatie.

Het ligt niet aan de toetsenbordinstelling deze staat goed n.l. op Verenigde Staten (internationaal)
Is dit een hardware probleem of heb ik te maken met een spyware of virus.
Ik heb mijn laptop beschermd met McAfee Security center.

Graag hulp bij mijn probleem.

Hoi,

Als je het probleem al hebt, voordat Vista goed en wel is opgestart, lijkt het een hardware probleem.

Druk eens een aantal keren achter elkaar op de toets, direct rechts van de L.
Pak een stofzuiger met zo'n smal hulpstuk (voor tussen de naden van meubels), en zuig uitvoerig - maar uiteraard voorzichtig - langs de toetsen.
Je zou nog eens kunnen kijken wat er gebeurt als je in de veilige modus opstart.
Sluit, voordat je de laptop aan zet, een extern toetsenbord aan en kijk dan wat er gebeurd.
Is er naar jou weten iets gebeurd, of zijn er omstandigheden die maken dat er iets met het toetsenbord zou kunnen zijn: vochtige of 'vieze' omgeving.

Wat is het merk en type van de laptop?

Laatst bewerkt:
Stofzuiger geprobeerd heeft geen effect.
Opstarten in veilige modus heeft geen effect.
Bij het indrukken van de toets naast de L krijg je niks te zien.

Extern toetsenbord moet ik nog proberen ik heb een extern toetsenbord maar deze heeft echter geen USB aansluiting.
Merk laptop is Sony type Vaio VGN-FW31ZJ.

Hoi,

Het is natuurlijk zaak om zéker te weten dat er iets met je toetsenbord is.
Mocht dat op een andere manier niet lukken, dan is ten laatste een recovery toch nodig.
Vervanging is niet goedkoop, maar wel mogelijk.
KLIK

Ik hoor net van mijn vrouw dat er inderdaad druppels limonade over het toetsenbord zijn gegaan. Dus zal het wel aan het toetsenbord liggen. :(
Bedankt voor de link naar de onderdelensite. Alleen weet ik niet of ik het toesenbord zelf kan vervangen. Weet jij of dit gemakkelijk te doen is?

Hoi,

Nee, geen flauw idee hoe dat gaat.
Het uit- en inbouwen verschilt bovendien per merk en - sterker - zelfs per type van een bepaald merk.
Als het inderdaad om limonade gaat, kan je kijken hoe je het toetsenbord demonteert (hopelijk komt er 'hier' nog een bobo die daar meer ervaring mee heeft) en voorzichtig boven een stomende waterketel (of iets dergelijks), waarbij die kleverige troep mogelijk oplost.
Ook is het bij bepaalde toetsenbordjes mogelijk de toetsen los te klikken en dan te reinigen.
Kortom: er zijn een aantal mogelijke 'opties' maar zelf ben ik daar niet echt handig in, dus een beperkt advies mijnerzijds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan