Als ik een op/aanmerking mag plaatsen...
[Hard-maar-waar-mode]
Ik vind het vrij ironisch, dat je onze hulp nodig hebt om een website te maken voor je webdesignbedrijf. Zonder de hulp van Helpmij.nl heb je eigenlijk helemaal niets. De oude website is 0.0% representatief voor een webdesignbedrijf en daar zul je geen klanten mee binnenhalen. Dan kom je hier tips vragen, je toont vrij weinig eigen initiatief en wilt nog steeds een webdesign-"bedrijfje" runnen? Lijkt me persoonlijk een heel slecht plan.
Om eerlijk te zijn, was ik een jaar of 5 geleden precies zo als jij. Ik dacht ook even een webdesignbedrijfje te beginnen en boy, kwam ik van een koude kermis thuis. M'n eigen kunnen zwaar, maar dan ook echt zwaar, overschat en ondanks de vele brieven die ik naar lokale ondernemers stuurde, kreeg ik maar geen opdrachten, de gesprekken die ik kreeg liepen op niets uit, etc.
Rond die tijd ging ik me verdiepen in PHP, MySQL en later Javascript. Toen kwam ik erachter dat dat veel meer iets voor mij was. Creatief ben ik namelijk nauwelijks, dus websites ontwerpen is aan mij niet besteed en eerlijk gezegd ben jij volgens mij ook niet erg creatief.
Mijn tip aan jou is dus, zorg dat je HTML en CSS kennis van bovengemiddeld niveau is, ga dan eens beginnen aan PHP, MySQL en als je wilt Javascript en ga webapplicaties ontwikkelen. Je bent graag met websites en dergelijke bezig, dat heb je wel laten zien, maar PHP Development is denk ik veel meer jouw dingetje.
En niet proberen geld te vragen voor een service die je niet kunt leveren. Dus niet je diensten als webdesigner aanbieden.
[/Hard-maar-waar-mode]
Dit klinkt allemaal heel hard, maar geloof me, je gaat er zelf ook achterkomen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt om in die business geld te verdienen.