Hallo,
Sinds twee weken heb ik internet in mijn nieuwe woning. Dit werkte goed totdat ik merkte dat zowel mijn vriendin al ik problemen ervoeren met het (draadloos) netwerk. Op beide systemen staat windows xp en ik heb op mijn desktop meer last van het probleem dan mijn vriendin op haar laptop.
Het probleem: draadloos netwerk valt vaak weg of blijft juist verbonden maar is dan heel erg traag. Na eindeloze mails en telefoontjes met de internetprovider vraag ik jullie hulp want ik weet het niet meer.
Wat ik al geprobeerd heb om het probleem te verhelpen:
- modem resetten
- kanaal modem veranderen
- bandbreedte en type beveiliging veranderen
- ip adres etc statisch instellen
- windows zero config aanpassen
- windows 7 geinstalleerd op de laptop --> geen verschil, geeft nu ook aan dat er een beperkte verbinding is
- laptop direct met kabel aansluiten: af en toe nog steeds traag internet
- andere draadloze netwerkadapter geprobeerd
Dit had allemaal geen effect. Heeft iemand een idee voor een oplossing.
Nu kan ik me herinneren dat jaren geleden iemand ook dit probleem had en het vervolgens had opgelost door een simpel klein programmatje 1x te laden. Dacht dat de naam iets met 'fix' te maken had.. iemand een idee wat ik bedoel?
Alvast bedankt, gr Bart
Sinds twee weken heb ik internet in mijn nieuwe woning. Dit werkte goed totdat ik merkte dat zowel mijn vriendin al ik problemen ervoeren met het (draadloos) netwerk. Op beide systemen staat windows xp en ik heb op mijn desktop meer last van het probleem dan mijn vriendin op haar laptop.
Het probleem: draadloos netwerk valt vaak weg of blijft juist verbonden maar is dan heel erg traag. Na eindeloze mails en telefoontjes met de internetprovider vraag ik jullie hulp want ik weet het niet meer.
Wat ik al geprobeerd heb om het probleem te verhelpen:
- modem resetten
- kanaal modem veranderen
- bandbreedte en type beveiliging veranderen
- ip adres etc statisch instellen
- windows zero config aanpassen
- windows 7 geinstalleerd op de laptop --> geen verschil, geeft nu ook aan dat er een beperkte verbinding is
- laptop direct met kabel aansluiten: af en toe nog steeds traag internet
- andere draadloze netwerkadapter geprobeerd
Dit had allemaal geen effect. Heeft iemand een idee voor een oplossing.
Nu kan ik me herinneren dat jaren geleden iemand ook dit probleem had en het vervolgens had opgelost door een simpel klein programmatje 1x te laden. Dacht dat de naam iets met 'fix' te maken had.. iemand een idee wat ik bedoel?
Alvast bedankt, gr Bart