instaleren windows 98 se

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door goldvinger
ik snap er echt niks meer van
Ik eerlijk gezegd ook niet. Dit heb ik nog nooit gehoord.
Ik hoor ook van anderen dat die opstartdiskette prima werkt, zelfs als andere problemen geven.
Ik heb zelfs nog even dat boot98.zip-bestand gedownload en uitgepakt.
Dan houd ik 28 bestanden over en als ik die naar floppy kopiëer, heb ik een floppy met die 28 bestanden.
Gebruik je wel een schone, lege diskette?
Anders moet je hem eerst even formatteren.

:confused: :confused: :confused:

Guus.
 
ik heb ze geformateerd.
heb verschillende floppys gebruikt om te proberen.

ik zal ze eens op sc branden en op de computer van mijn zoon zetten.
dan zal ik eens kijken of het op die pc wel gaat.

het rare is met het bestand autoexec.bat
die staat er niet op.
ik heb de floppydrive en de map met die bestanden naast elkaar gezet.
toen heb ik de autoexec.bat naar de floppy gesleept.
kreeg toen een melding dat dat bestand al bestond.
zei toen overschrijven.
toen verdwenen er er drie andere bestandjes van mijn floppy.

die drie bestanden die toen weer verdwenen waren weer naar mijn floppy gesleept.
weer overschrijven gezegt en toen verdween het autoexec.bat weer:confused:

oftewel hier snap ik ook niks van.heb dit ook nog nooit meegemaakt.

maar wat denk jij trouwens van die andere floppy met die 18 bestanden?
zou het hier eventueel ook mee lukken?
 
Geplaatst door goldvinger
maar wat denk jij trouwens van die andere floppy met die 18 bestanden?
zou het hier eventueel ook mee lukken?
Ik denk dat dat prima gaat lukken.
Je schrijft dat je FDISK kon starten, dus daar kun je gewoon mee doorgaan.
Controleer even of op die diskette ook het bestand Format.com staat.
Zo niet, dan moet je het er nog even op zetten; het is één van die 28 bestanden van mijn diskette.
Ik denk dat het partitioneren en formatteren daarna geen probleem meer is.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ik zal even kijken.

de floppy is op mijn zoons pc gelukt.
heb 28 bestanden er nu op staan.

er mee opgestart en wederom de melding verwijder medium of schijf:confused:
kan er dan echt niks mee.
dan moet ik de diskette eruit halen en dan start hij weer door naar ME

vreemd he.

ik ga het morgen wel met die andere diskette proberen.


ps,wordt je al een beetje moe van me met al die vragen:D
 
Laatst bewerkt:
Staat je diskette station wel op de 1e boot.

Geef trouwens ook eens het serienummer van die PB computer ( achter op pc bij s/n........), als het lukt kan ik je dan een link geven met alles wat er in de pc zit( drivers huppeldepup).
Enne Guus helpt je het hele alfabet door goldvinger:thumb:
 
Geplaatst door klepzeikers
Staat je diskette station wel op de 1e boot.

Geef trouwens ook eens het serienummer van die PB computer ( achter op pc bij s/n........), als het lukt kan ik je dan een link geven met alles wat er in de pc zit( drivers huppeldepup).
Enne Guus helpt je het hele alfabet door goldvinger:thumb:


mijn diskette staat op de eerste boot.
want met een andere opstartdiskette gaat het wel.
alleen had ik graag de opstartdiskette die hier vermeld wordt omdat ik dan zo het hele verhaal kan volden die guus in zijn bijlage had staan.
maar voldgens guus moet het ook zo lukken met mijn andere opstartdiskette die ik heb gevonden via google.

met everest weet ik ongeveer al wat in mijn pc zit.
maar hier toch mijn serienummer:

V432900187
model:imedia 5865i RW

als je een link heb wil ik die graag zien.

Ps, morgen ga ik het met de opstartdiskette proberen die wel werkte.
kijken of het lukt, ik heb daar het volste vertrouwen in.
 
http://support.packardbell.com/nl/mypc/index.php?sernr=V432900187
Dit is wat hij laat zien aan de hand van je serienummer.
Hieronder nog een algemene link naar de rest van je onderdelen(even selecteren wat je hebt)
http://support.packardbell.com/nl/mypc/?PibItemNr=platform_eMove_iMedia#

Gebruik zelf bij het opnieuw installen van een nieuw besturingssysteem altijd het programma madboot of disksetup.
Dit zet je op een diskette,pc ermee opstarten. Hiermee gaat alles bijna alles automatisch 1e menu formateren en dan opnieuw windows installen,je volgt gewoon het menu. Voor de minder bedeelden onder ons in computerland is dit een uitkomst.
 
Hallo Goldvinger,

Ik heb nog eens nagedacht over het rare verschijnsel dat je 28 bestanden naar floppy kopiëert en er 25 overhoudt.
De enige oorzaak die ik daarvoor kan bedenken is dat het bestand Ebd.cab - dat een ingepakt bestand is en meerdere andere bestanden bevat - voor problemen zorgt.
Omdat dat bestand niet nodig is om te kunnen partitioneren en formatteren, heb ik het uit boot98.zip gehaald. (Ik heb de diskette daarna op mijn pc getest en FDISK en FORMAT werken probleemloos.)
Download het bestand dus even opnieuw.
Na uitpakken blijven er nu dus nog 27 bestanden over.
En ik zou echt niet weten waarom je die niet alle 27 op een floppy zou kunnen krijgen.

Guus.
 
nee,nog steeds niet .
heb even onderzoek gedaan en het gaat om de volgende bestanden die elkaar in de weg zitten:

autoexec en command.com en config.sys


als ik de bestanden die ik gedownload heb naar diskette kopieer dan mis ik op diskette de volgende bestanden:

autoexec en command.com

als ik deze weer naar diskette kopieer dan zegt hij dat deze er al op staan en dan zeg ik over schrijven.

maar dan is weer config.sys verdwenen.

als ik dit bestand dan weer op diskette koppieer verdwijnen die andere twee weer.

heb ook in veilige modus geprobeert maar het zelfde resultaat.

ook op de pc van mijn zoon geprobeert maar het zelfde resultaat.

ik snap echt niet wat hier gebeurt.
bij jou gaat het wel en bij mij niet:evil:


SHOOT ME:mad:
 
Geplaatst door goldvinger
als ik deze weer naar diskette kopieer dan zegt hij dat deze er al op staan en dan zeg ik over schrijven.

maar dan is weer config.sys verdwenen.

als ik dit bestand dan weer op diskette koppieer verdwijnen die andere twee weer.
Ik begrijp hier echt HELEMAAL TOTAAL NIETS van.
Ik zou als ik jou was de opstartdiskette gebruiken die je zelf gevonden hebt - die diskette met 18 bestanden.
Kun je me ook vertellen waar je die gedownload hebt, want die wil ik ook wel eens bekijken.

Guus.
 
ja hier is de link:

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

ik heb dan windows SE oem alt1 alt2 gedownload

heb hier later wel op jou aanraden format.com er op gezet.

wat vind jij van deze diskette.
hoor het graag.


Ps,ik moet nu weg
vanavond ga ik weer verder stuntelen:D
ik lees dan je mail wel weer.

prettigge dag nog verder
 
Geplaatst door goldvinger
als ik deze diskette in de pc van mijn zoon doe en opstart krijg ik exact het zelfde als beschreven in jou bijlage.
ik ben tot zover gegaan dat de pc zegt dat de schijf groter is dan 512 MB enz. enz.
Die diskette werkt dus wel.
Ik zou alleen nog even naar die site gaan en i.p.v. de OEM-versie de CUSTOM-versie downloaden. Die bevat geen onuitgepakte bestanden en Format.com staat er ook al op.
Ik heb hem even getest en op mijn pc werkt ie prima voor FDISK en FORMAT.

Guus.
 
okee,
heb de CUSTOM-versie op floppy gezet en vast uitgeprobeerd.
het werkte in ieder geval.
en deze opstartdiskette heeft teminste ook 28 bestandjes en die oem had maar 18 bestanden.
dus die CUSTOM-versie zal wel beter zijn.

bedankt voor het meedenken in ieder geval.
ik ga het vandeweek echt windows98 er op zetten.
want ik heb vandaag niet echt veel tijd om er even lekker voor te gaan zitten.
en met dit soort ingrepen moet je vind ik echt de tijd er voor nemen want anders gaat het alsnog mis.
je hoort in iedergeval hoe het gegaan is.

Ps.
raar he dat het met jou download niet gaat en die download van de site bootdisk.com wel gaat.

ben je die problemen die ik mee maak nog nooit tegen gekomen.
ik dacht eerst nog dat het misschien aan mijn virusscanner lag maar zelfs in veilige modus luktte het niet en dat geprobeerd op twee computers met de zelfde resultaat.

ik heb die bestanden van jou op cd gezet en zal het uit nieuwsgierigheid ook nog eens op mijn werk proberen.
kijken wat dat oplevert.


bedankt tot zover in iedergeval
 
Geplaatst door goldvinger
ben je die problemen die ik mee maak nog nooit tegen gekomen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je 28 bestanden kopiëert en er dan 25 overhoudt. En dat er dan twee verdwijnen als je een ander bij zet, en dat die ander dan weer verdwijnt als je die eerste twee er weer op wilt zetten. :confused:
Overigens mis je met deze opstartdiskette het opstartmenu waar je kunt kiezen uit Windows Setup starten van cd-rom, Starten met ondersteuning voor cd-rom en Starten zonder ondersteuning voor cd-rom.
Je krijgt meteen de DOS-prompt te zien.
Dat is voor het partitioneren en formatteren geen probleem.
Alleen moet je daarna de opstartvolgorde in het BIOS veranderen, zodat er niet van A: maar van D: wordt opgestart.
Als je daarna de Windows-cd-rom in het cd-rom-station stopt wordt de Setup automatisch gestart.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je 28 bestanden kopiëert en er dan 25 overhoudt. En dat er dan twee verdwijnen als je een ander bij zet, en dat die ander dan weer verdwijnt als je die eerste twee er weer op wilt zetten. :confused:
Overigens mis je met deze opstartdiskette het opstartmenu waar je kunt kiezen uit Windows Setup starten van cd-rom, Starten met ondersteuning voor cd-rom en Starten zonder ondersteuning voor cd-rom.
Je krijgt meteen de DOS-prompt te zien.
Dat is voor het partitioneren en formatteren geen probleem.
Alleen moet je daarna de opstartvolgorde in het BIOS veranderen, zodat er niet van A: maar van D: wordt opgestart.
Als je daarna de Windows-cd-rom in het cd-rom-station stopt wordt de Setup automatisch gestart.

Guus.



inderdaad.
die keus is er niet.
op die andere diskette trouwens wel(de oem versie)

maar kan ik niet als alles geformateert is en nu de cd-rom er in moet het volgende doen:

dus weer opnieuw opstarten met diskette.

dan krijg ik dus A:/
ik zeg dan D
(je krijgt dus A:/ D
krijg danD:/
zeg dan weer D:\win98\setup enter


werkt dit ook of moet ik echt de bios veranderen


ps,weet je ook welk bestand zorgt dat je het menu krijgt dat je kan kiezen voor opstarten met cd-rom ondersteuning ed.?
 
Geplaatst door goldvinger
die keus is er niet.
op die andere diskette trouwens wel(de oem versie)
Bij nader inzien heb je die CUSTOM-versie toch niet nodig. Sorry dat ik je nu weer een ander advies geef, maar dit gelazer met die diskettes is ook nieuw voor me.:)
Ik heb de OEM-versie nog eens geprobeerd en als ik achter de DOS-prompt format c: typ, start FORMAT gewoon op met de bekende waarschuwing dat alle gegevens op de schijf verloren zullen gaan.
Dus blijkbaar wordt het bestand Format.com tijdens het opstarten uitgepakt (het staat nl. wel op die diskette, maar het zit ingepakt in Ebd.cab).
Je hebt dus niets anders nodig dan de OEM-versie en je hoeft Format.com er niet apart naartoe te kopiëren.
Je kunt het zelf ook nog even testen door op te starten met die floppy en format c: te typen.
Als FORMAT start kun je die weer afbreken, maar dan weet je zeker dat de diskette goed werkt.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ga het proberen.
zo zie je maar weer, we leren elke dag weer bij:D
 
hoi guus.

heb het geprobeerd.

op gestart met diskette.
optie opstarten zonder ondersteuning cd-rom

kreeg toen A:\>

vulde het volgende in:

A:\>format c

kreeg toen de volgende melding:

parameter format not correct - c



zou het komen omdat ik een vooringestaleerde packard bell computer heb.

heb het met beide versies geprobeerd (oem en de custom versie)

of moet ik de volgorde aanhouden zoals jij beschreven heb in het forum "hoe instaleer ik windows 98"
zou het dan gewoon goedkomen?

of kan ik beter windows98 maar op geven en dan maar door modderen met windows ME.

of heb jij nog een goed idee?
ik ben totaal dichtgeslagen helaas.
dit begint me petje te boven tegroeien.:(
 
Geplaatst door goldvinger
we leren elke dag weer bij:D
Ja, zo heb ik ook nog wat geleerd. :)
Ik heb het Readme-bestandje dat bij de OEM-versie zit nog even doorgelezen.
Er wordt tijdens het opstarten een RAM-drive gemaakt op je harde schijf, waarnaar de bestanden in Ebd.cab worden uitgepakt; vandaar dat FORMAT dus gewoon werkt.
Dat is natuurlijk interessant om te weten, maar wat belangrijker is, is dat door die RAM-drive de letteraanduiding van het cd-rom-station één plek opschuift.
Tijdens het opstarten zie je ook dat die Virtual Ram Drive nu D: heet.
Voor het installeren moet je dus e:\win98\setup typen, omdat je cd-rom station tijdelijk E: heet.
Dat wordt later vanzelf weer D:.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan