Instaleren XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
779
Als ik met XP opstartdiskettes de procedure heb doorlopen en windows xp moet geinstalleerd worden, krijg ik de volgende foutmelding: "the following value in the .SIS file is used by setup is corrupt or missing. Value 0 on the line in section [source disks files] with key "SP1", setup wordt dan afgebroken.

Wat kan hier aan de hand zijn en hoe los ik t op ?
 
Heb jij een cd rom in jouw computer? JA.
Oke verander dan in de bios het opstarten. eerste boot device is cdrom, tweede bootdevice is A, derde bootdevice is harddisk.
Als je dat gedaan hebt dan leg je de xp cd in de cdrom.
Computer uit. en dan ook echt uit.
Computer aan.
Nu een toets indrukken om vanaf cd te starten.
Nu begint de setup van Xp, goed lezen en doen wat daar staat.
En dan gaat het helemaal goed komen.

Suc6.
 
Het gaat hier om een IMB moederbord en ik heb al in het bios gekeken maar ik kan nergens een optie vinden om in te stellen dat ervanaf CD geboot moet worden :(
 
En je kunt wel vanaf een diskette opstarten.
Gebruik dan een win98 opstart diskette met cdrom ondersteuning.
Dan kun je als je vanaf de diskette hebt opgestart de cdrom gebruiken en dan xp vanaf cd opstarten.
 
Heb ik ook zo gedaan puppie en na de controle van de disk komt ie dus met bovengenoemde error en moet ik de boel afsluiten.
 
Frederik,
Je schrijft in je eerste bericht dat jij een xp opstart disk gebruikt. Ik heb het over een win98 disk.

bv op te halen bij www.bootdisk.com maar jij start toch wel op vanaf de diskette en niet eerst de computer op laten starten en dan naar de diskette gaan.

En in je bios moet je kijken naar bootdevice
 
Ik heb eerst met de XP diskettes een pogng tot installatie gedaan en daarna met de windows 98 diskette's.

De bootdevice in het IMB moederbord ontbreekt :(
 
Je ziet in je bios niet iets staan als a,c

en je start echt op vanaf diskette.
Start dan eens op zonder cdrom ondersteuning en kijk eens of je dan ook een foutmelding krijgt.
 
ik heb ook nog nooit zo'n ongelovelijk stom moederbord gezien. Bij alles wat er te kiezen valt aan mogelijkheden is het enable of disable :mad:

Het woord booddevice komt er niet eens als menue in voor.

Met opstarten zonder cd ondersteuning krijg ik A:\
te zien en ik kan er intikken wat ik wil, bijvoorbeeld F:\setup maar het is allemaal ongeldig :(
 
Frederik,
Maar we zijn nu al een stukje verder.
Probeer nu eens op te starten met cd rom ondersteuning.

als dat lukt leg je de cd in de cdrom en ga je naar je cdrom drive bv. f type dan f:cd i386 enter
f:/i386/setup enter

Nu zou de setup van xp moeten beginnen.
 
Na F:/i386/setup gedaan te hebben, begint de CD-rom speler te loeien en vlak daarna de error: not ready bezig met lezen van station F en kan ik de boel weer annuleren.
 
Lijkt er op dat je cd niet in orde is.
Je gebruikt toch wel een xp cd en niet een update cd.
 
Heb hier twee exemplaren liggen: allemaal dezelfde ellende :(

CD: XP+SP1 het is geen update cd.
 
Dan ben ik toch bang dat je cdrom niet meer helemaal jofel is.
 
Heb daarnet de hulp van de CDrom brander ingezet

E:/cd i386
E/i386/setup

dezelfde error :(
 
Kun je de cd bij iemand anders proberen.
 
De foutcode in het eerste bericht is herkenbaar.
Heeft er alle schijn van dat zoals gezegd CD niet goed is.
Copy of orgineel ?
 
Ja morgen bij de PC dokter :confused:

Cd's moeten goed zijn, ze zijn een paar weken geleden nog gebruikt bij een instalatie op andere pc: geen enkel probleem.
 
@upsidaisy,

Rust voor de eerste verlenging
 
De ene cd orginieel, de tweede een copy ervan.
Heb ondertussen nog maar even geprobeerd windows 98 tweede editie te installeren: lukt ook niet zelfde errors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan