Instaleren XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe is de harddisk geformateerd NTSF
 
In eerste instantie wel, maar omdat ik dacht dat wellicht de MBR niet goed was heb ik die weggegooid en een FAT32 aangemaakt, zo is het nu. (de MBR was aangetast door een virus en omdat windows ME erop heeft gestaan leek het me de ultieme kans om er nu XP op te zetten.
 
Zal dit artikel zeker doorlezen/printen puppie, want ondertussen verloopt de installatie voortvarend.

Microsoft is werkelijk in staat om je bijna krankzinng te maken :(

Heb de partitie weggesmeten weer een nieuwe FAT32 aangemaakt, opstarktdiskettes erin, cd erin en hoppa de installatie begint en windows wordt geinstalleerd.

snap jij het snap ik het.
 
Toch nog iemand blij op deze avond.
Veel suc6 met de verdere installatie.
 
Te vroeg gejuicht. Halverwege de installatie (nog 15 minuten te gaan) valt opeens het scherm op zwart, windows start opnieuw op en komt met de mededeling dat ie een bestand uit de system32 map niet kan vinden.

Ga het nu maar weer eens met een NTFS partitie proberen en anders richting schroothoop.:cool:
 
Gewoon de cd erin en dan via de cd formateren, eerst de oude partitie verwijderen.
Kan allemaal vanaf de cd.

suc6.

P.s. schroothoop kan niet hoor, is chemisch afval.:D
 
Oke, dan lees ik het morgen wel.
 
Ben blij :D dat je me goed op weg hebt geholpen. Ondanks dat ik tijdens de installatie van xp (legale cd, je snapt t gewoon niet) toch een melding kreeg dat setup het volgende file niet kon copieren vanaf de cd: wmerrenu.dll en dat als ik dit zou negeren windows wel erg instabiel zou worden, toch voor negeren gekozen. Zoals het er nu naar uitziet (windows al een paar maal afgesloten en opgestart) krijg ik geen enkele error te zien :) en loopt t gesmeerd.

voel me ondertussen als netwerk/systeembeheerder toch wel erg voor *** staan dat ik geen idee heb waardoor dit 8 uur durende spectactel is veroorzaakt?
wie het weet mag het zeggen!!!
slaap lekker en wellicht tot morgen of later :)
 
die drie sterretjes betekent gewoon voor jan l*u*l staan, maar dat was je wel duidelijk :D

leve de censuur.
 
Nu dan hoop ik dat de computer de nacht heeft doorstaan en dat jij nu kunt genieten van XP.

Suc6.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan