'Install Package' maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Hallo,

Ik wil graag een install package maken, zo één als deze, maar mijn vraag is nu: hoe doe ik dat. En dan wil ik dus programma's opgeven die hij dan installeert.

Bvd,

Jerry

PS: Meestal moet je wat opgeven als je iets wilt installeren, maar kan ik dat dan opslaan zodat hij niets hoeft te vragen en gewoon alles één voor één installeert?

EDIT: Ik wist niet waar ik deze vraag neer moest zetten, maar als deze plaats onjuist is, hoor ik het denk ik wel.

Laatst bewerkt:
je kan waarschijnlijk wel ergens een of andere package-and-deploy krijgen, welke iets als die screen doet. Wat makkelijker is (en minder mooi, ook) is iexpress.exe ( start->uitvoeren->iexpress.exe->{enter} ).

Bedankt, zal eens even kijken.

@Vegras, al ik iexpress.exe intype, gaat alles goed, programma's opgegeven, etc. Maar dan komt het volgende scherm: (zie bijlage 1).

Als ik in het bovenste vak een programma intyp, wordt alleen dat programma geïnstalleerd bij opening van 'mijn' installatiepakket.
Als ik echter iets naar eigen smaak invul (zomaar iets gedaan, wat uiteraard niet goed is...), geeft hij aan: kan "...wat ik toen heb ingevuld..." niet vinden. controleer........bla bla.

Wat moet ik hier dus doen?

EDIT: Ik krijg nu een menu, maar heb geen idee wat ik nu moet doen en waar ik moet zijn om zo'n installer te maken (zie bijlage 2).

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Nooit gezegd dat iexplorer een geweldig goede oplossing was :p

Ik denk dat je beter wat met dat NSIS. Zelf geen ervaring mee, maar andere maybe wel. Iexplorer is voor jou denk ik te gelimiteerd, want als je iets wilt uitvoeren moet je een batch/vbs/exe maken welke het doet, en dat wilde je juist niet ;)

Bedankt, inderdaad hopen dat iemand anders wat uitleg kan geven (het liefst in het Nederlands).

Zie het bijgevoegde script. Hopelijk is dit wat je bedoeld. Je moet het wel even compileren met NSIS

Bijlagen

Bedankt, maar als ik het wil compileren, geeft hij het volgende aan:
!define: "MUI_INSERT_NSISCONF"=""

Can't open script "C:\DOCUME~1\Rik\LOCALS~1\Temp\7zE86.tmp\script.nsi"

Je hebt hem waarschijnlijk gelijk vanuit de zip geopend, en je moet hem eerst opslaan!

Ik snap het niet helemaal, ik wil gewoon een installatie pakket maken:o.
Nou begrijp ik dat dat bestand iets bevat dat alles overzichtelijk maakt?

PS: Hoe moet ik dat dan laten werken met NSIS

IExpress Wizard (2.0)

instructies: 1 = alleen uitpakken 2 = uitpakken en uitvoeren 3 = maak alleen een cabinet bestand
1:
start iexpress
klik op volgende
selecteer extract files only. en klik je op volgende >
typ je titel in en klik je op volgende >
wil je dat er gevraagt wordt of je het zeker weet typ dan je vraag in en klik je op volgende >
wil je dat niet klik op volgende >
wil je dat er een license wordt weergegeven? selecteer dan display a license
en open je een TXT document (druk je op browse en selecteer je zelf gemaakte license bestand)
voeg nu je bestand(en) toe klik op add
en selecteer je bestanden
en klik je op openen
druk op Volgende >
wat wil je dat er met het installatie venster gebeurd?
hidden = verborgen
minimized = geminimaliseerd
maximized = gemaximaliseerd
default = gewoon weergegeven
wil je dat er een bericht komt als je het uitgepakt heb?
klik op display massage
en typ je wat in
package name typ je plaats waar je pakket in moet staat
hide (verberg) extract process dat proces van uitpakken om het te verbergen
store files use long file name inside package (pakket) om bestanden die een lange naam hebben gewoon lang te laten klik op volgende >
en nu de instellingen bestand van iexpress zodat je het altijd weer overnieuw kan aanmaken hoeft niet maar wel aanbevolen selecteer een map waar die komen te staan of laat het gewoon zo klik op don't save (niet opslaan) om geen installingen bestand aan te maken klik op volgende >
create package (maak pakket) klik op volgende > en wacht tot iexpress zegt dat je package klaar is dan zegt ie done en sluit dan het venster voor help van 2 of 3 voeg deze msn toe: ehrgeiz90@hotmail.com tot ziens

Fijn dat je reageert.
Ik wil graag iets waar ik gewoon installatie bestanden kan invoeren en het programma dus gewoon meerdere programma's installeert. Helemaal mooi zou zijn dat je ook alle instellingen al van te voren kan opgeven, zoals locatie voor de installatie, wat er geïnstalleerd moet worden (Word, Excel, etc...).

Ik had het bericht inmiddels al verwijderd. Gezien het een topic bump is uit Juli 2008. Gezien je als TS nu reageert heb ik het betreffende bericht van peterjbruins000 weer hersteld.

Bedankt.
Ik zal er naar kijken.
Lijkt me op het oog precies wat ik zoek.

eigenlijk zou ik zeggen,
gebruik installshield een stuk beter kiost dan wel geld maar met wat conencties kun je m gratis krijgen ;)

AS1

Dank je voor je reactie.
Heb vorige alternatieven bekeken, maar niets nuttigs bevonden.
Zal ernaar kijken.
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan