installatie asp -> php werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanos1990

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
hoi,

ik heb een probleempje
sinds ik asp (iis) heb geinstalleerd (op windows xp home)
werkt php niet meer...
als ik in de apache service monitor op start klik doet ie het niet.
als ik start via "alle programma's" en dan in de apache map op start, dan krijg ik de volgende tekst in het command schermpje:
Code:
elk socketadres <protocol/netwerkadres/poort> kan normaal slechts één keer worden gebruikt. : make_sock: could not bind to adress: 0.0.0.0:80
no listening sockets available, shutting down
unable to open logs

hoe kan ik dit oplossen?

ik wist trouwens ook niet of dit bij de categorie php of asp thuishoorde, maar mensen die asp geinstalleerd hebben, hebben hier mss ervaring mee.

hoi,
k wist trouwens ook niet of dit bij de categorie php of asp thuishoorde, maar mensen die asp geinstalleerd hebben, hebben hier mss ervaring mee.

Verplaatst van Programmeren > ASP naar Internet en internet server applicaties > Webserver ;)

Wat je foutmelding lijkt te zeggen is dat zowel IIS als Apache op poort 80 (en eventueel poort 443 voor https://) willen luisteren naar verbindingen.

Zet dus in 1 van de 2 pakketten de verbindingspoort op een ander nummer voor je website(s).

Succes,

Tijs.

daar had ik aan gedacht jah, ik heb bij iis al de poort veranderd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan