Installatie loopt vast na setup XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ammehoela54

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Berichten
2
Ik heb de setup uitgevoerd en aan het eind als hij dan door moet starten via het zwarte scherm het XP WIndows logo blijft hij hangen op een ogenblik aub. Ik heb de schijven geformatteerd voor herinstallatie.

Een keer is het me gelukt maar dan bleef hij hangen op activering daar kon ik niet om heen. UIteindelijk telefonisch geactiveerd maar computer zegt telkens activeren en wanneer ik daar dan op klik zegt hij PC is al geactiveerd. Rara ????? Wie kan mij helpen.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Kun je wat meer info geven over je pc?
Hoe oud is een en ander? Je vraag is een beetje verwarrend en ik heb het idee dat je harde schijf erg oud is.
 
De PC is volgens diegene waar ik hem van heb ca 4 jaar oud, eigenbouw. De schijf MAxtor Diamond 16. Er zit nog een andere schijf daarvan weet ik zo niet wie of wat dat is.
Ik zal proberen duidelijker uit te leggen wat ik heb gedaan
In eerste instantie geprobeerd te installeren met originele CD van XP en de code licentie van de PC zelf zowas mij verteld moest ik dat doen. De installatie verliep redelijk goed maar toen bleef hij dus hangen op dat zwarte windows XP scherm waarop hij uiteindelijk moet opstarten. Ik heb hem ca 2 uur laten staan op dat scherm een ogenblik AUB. Maar geen beweging.

Toen PC uit en aangezet en dan krijg je dus dat icoontje van gebruiker daar op geklikt en die vroeg om activering, terwijl normaal gesproken je kunt kiezen voor herrinner mij later (binnen 30 dgan). Ik kon dit niet omzeilen had geen internet er op dus ben ik telefonisch met microsoft in contact getreden die mij aangaven dat de software met de code niet compatibel zouden zijn. Iemand verteld mij later dat dit onzin is. Ik weet niet.........
Ik had nog een andere code dus heb ik die ingevoerd en installatieID opgevraagd via die code die kreeg ik toen wel en wederom telefonisch een nieuwe code gekregen om activering te kunnen voortzetten dat ging wel volgens PC hij gaf aan de hij geactiveerd was maar nog kwam ik niet in mijn PC,

Nu heb ik gisteren geprobeerd nog een keer te installeren maar op de andere schijf en volgens het windows programma beiden schijven geformatteerd maar dat helpt geen ene moer. Daar krijg ik een melding van NTLD ontbreekt.
Nog ter aanvulling een aantal weken geleden heeft er een virus op deze PC gezeten waardoor alles muurvast zat en formatteren e.d. niet meer mogelijk was. Een kennis heeft met een hulpprogramma de schijven wel geformatteerd gekregen en deze schijven heb ik dus leeg teruggekregen en weer geplaatst en dan volgt dus bovenstaand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan