installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
vistabootproerror

Vista.. detected an error while attemping to run the following command / timeout 20

De bewerking is voltooid

would you like to open the events log?

JA nee

krijg ik als ik de os wil veranderen

wel, ik zal het je zo zeggen...

met vistabootpro heb ik nog nooit gewerkt dus daarmee kan ik je niet helpen denk ik :confused:

Maar wanneer je met recoveren gaat beginnen is je vista volledig weg hé... (opnieuw geinstalleerd)

je zou voor je internet je driver voor je netwerkkaart moeten installeren...

Maar wanneer je met recoveren gaat beginnen is je vista volledig weg hé... (opnieuw geinstalleerd)

je zou voor je internet je driver voor je netwerkkaart moeten installeren...

wat bedoel je met recoveren??

Waar kan ik de driver voor me netwerkkaart downloaden?

ik heb zekers wel een partitie aangemaakt. Ik kan nl. wel gewoon op me C schijf (vista)kyken en daar zie ik alle bestanden nog ook mijn documenten etc. dus daar kan het niet aan liggen ik ga nu proberen de internet driver te installeren.

vistabootproerror

Vista.. detected an error while attemping to run the following command / timeout 20

De bewerking is voltooid

would you like to open the events log?

JA nee

krijg ik als ik de os wil veranderen

aan die melding denk ik dat er iets fout is met je ini.file of wat dan ook dat ervoor zorgt dat je goed kan opstarten en keuze kan maken tussen het besturingssysteem.

Ik kan je daar helaas niet mee helpen.
Al die codes weet ik geen weg mee en ik hoop dus dat iemand anders je daarmee kan helpen.:confused:

recoveren= het terugzetten van de fabrieksinstellingen van de c-partitie.
dus als je dat gaat doen is je c-schijf geformateerd en vista weer helemaal opnieuw geinstalleerd.
dat is dus wat je niet wilt doen denk ik :confused:

Je bent toch ook wel zeker dat je geen extra partitie van je c-schijf hebt gemaakt?
want vista heeft 15Gb nodig hé ;) (minimaal)

Dan voor je internet.
Heb je je driver al gevonden dan?
Als je even zou kunnen zeggen welke netwerkkaart je hebt zou ik je daarmee kunnen helpen :thumb:

---
Ps: je hebt ook een edit knopje voor elk bericht.
dus het zou misschien handiger zijn moest je dat gebruiken ;)
dan blijft alles wat overzichtiger en heb je niet direct zo verschillende pagina's aan je topic
dus

Laatst bewerkt:
Inmiddels is het dual boot systeem opgelost. Je moest met Vistabootpro bij systeem bootloader de 2 eerste opties aanvinken en dan installeer bootloader doen. Het stond niet zo uitgelegd in de uitleg omdat het iets anders was maar dat is me nu gelukt. Dus dat is opgelost. De C partitie daar staat vista op + de documten en spelletjes enzo. Maar die schijf is nu 131GB en die Partitie voor XP is 15GB en ik had nog reserve ding standaard erop:S maarja die is 8GB weet niet waarvoor die is.

Maar recoveren hoeft nu dus niet. Maar nog even over die netwerkkaart dat zit nl zo: Als ik op de XP versie zit dan heb ik geen internet en op de Vista wel. Dat snap ik niet maar er zit dus helemaal niks op de XP versie daarom dacht ik als ik nou een driver heb voor de XP versie dat ik op die versie ook kan interneten. Maar ik weet niet hoe dat zit. Maar mijn laptop is een Compaq presario v6000 serie.
Bedankt voor je antwoorden en dat geld ook voor JeronimoDeCoolste.:thumb:
Maar heb jij enig idee hoe dat zit dat op de ene versie wel kan op de andere niet?

Mvg Wim.

Ps: je hebt ook een edit knopje voor elk bericht.
dus het zou misschien handiger zijn moest je dat gebruiken ;)
dan blijft alles wat overzichtiger en heb je niet direct zo verschillende pagina's aan je topic
dus

Voor een volgend topic handige tip:D

Voor een volgend topic handige tip:D

je doet het weer hé :P

maar ja, goed dat je de oplossing zelf hebt gevonden ivm. vistabootpro.:thumb:

soit, die 8Gb zal zijn van je vista recovery partitie, heb je dus nodig als je vista wilt gaan heristalleren en dus niet verwijderen ;)
Het lijkt mij trouwens ook slim om je recovery dvd's aan te maken wanneer je deze partitie dan toch zou willen gaan verwijderen al denk ik dat je dat best niet kan gaan doen :D
(ze raden je altijd aan om recovery dvd's aan te maken)
waarom je internet niet werkt op xp is omdat je pc gemaakt en geinstalleerd is voor vista.
je netwerkkaart heeft dus ook enkel een driver meegekregen voor vista.

Je zou me beter kunnen helpen naar een zoektocht voor de geschikte driver voor jou als je me zou kunnen zeggen welk merk en type je netwerkkaart heeft.

geen paniek ;)
als je dat niet weet kan je daarachterkomen met dit programma

succes

---
Ik zal niet meer zo snel reageren omdat ik vanaf maandag mijn vakantiejob heb maar ik zal men best doen, je hebt nu dan toch al weer vista draaiende dus... ;)

Ik vind reageren makkelijker:confused: kan ik ook niks aan doen maarja.

ik ondervind bij opstarten nu ook al lichte problemen. Bij het opstarten van XP gaat niet helemaal goed. Maar morgen ga ik dat uitzoeken en uiteraad op forum posten omdat ik er zelf hoogst waarschijnlijk niet uit ga komen:(.

k geef niet op. maar als XP (naast vista) weer optimaal gaat werken wat mijn doel is om te bereiken. WIl ik alsnog kunne internetten. Ik heb ff je programma geinstalleerd want zelf wist ik dit inderdaad niet.

Er staat 2x netwerkkaard.letterlijk Network Card.

Network Card Nvidia Corp MCP67 Ethernet
Network Card Atheros Communications Inc AR5006 family 802.11abg Wireless NIC

Ik hoop graag op reactie en morgen ga ik ff verder met onderzoeken.

Ik krijg nu wel het opstartscherm om tussen de 2 OS te kiezen.

Ik heb keuze uit HP recovery Manager (rare naam) als het goed is is dat xp
En ik heb keuze uit Microsoft windows vista.

Microsoft windows vista doet het maar die adere niet dan krijg ik een scherm waarop staat.
Selecteer een hulpprogramma voor herstel.

Besturingssysteem microsoft vista op (c:) lokale schijf.
Dan staan daar een paar hulp programma's
opstartherstel
systeemherstel
windows complete pc terugzetten
Hulpprogramma windows gehuegencontrolle
opdfrachtenpromt
Recovery manager.

Dat is raar want dit hoort dan helemaal geen vista te zijn toch? Maar wat moet ik doen??
Als het nodig is kan ik later nog wel screenshots plaatsen.
Maar er mag niks fout gaan want voor vista heb ik geen CD-rom.

Er staat 2x netwerkkaard.letterlijk Network Card.

Network Card Nvidia Corp MCP67 Ethernet
Network Card Atheros Communications Inc AR5006 family 802.11abg Wireless NIC

zou je ook nog eens het merk en type laptop /pc willen doorgeven want ik vind het eigenlijk niet zo gemakkelijk...
(heb je trouwens bij xp veel uitroeptekens in je apparaatbeheer?)

Ik krijg nu wel het opstartscherm om tussen de 2 OS te kiezen.

Ik heb keuze uit HP recovery Manager (rare naam) als het goed is is dat xp
En ik heb keuze uit Microsoft windows vista.

Microsoft windows vista doet het maar die adere niet dan krijg ik een scherm waarop staat.
Selecteer een hulpprogramma voor herstel.

Besturingssysteem microsoft vista op (c:) lokale schijf.
Dan staan daar een paar hulp programma's
opstartherstel
systeemherstel
windows complete pc terugzetten
Hulpprogramma windows gehuegencontrolle
opdfrachtenpromt
Recovery manager.

Dat is raar want dit hoort dan helemaal geen vista te zijn toch? Maar wat moet ik doen??
Als het nodig is kan ik later nog wel screenshots plaatsen.
Maar er mag niks fout gaan want voor vista heb ik geen CD-rom.

Ik snap niet zoveel van deze post behalve dat het precies nog niet perfect gaat met die dualboot :confused:

wat ik dus misschien goed begrepen heb is dat je kan kiezen tussen vista en de hp recovery partitie(zoals ik dus al gezegd heb is dat de partitie om je vista te herstellen naar de standaartinstellingen en daar kan je dus beter vanaf blijven zolang alles goed gaat)
recovery partitie = geen xp dus

ik weet nu niet meer goed of je nu nog wel in xp geraakt of niet?
Om een goede dualboot dan te verkrijgen zal je toch nog wat moeten prutsen met vistabootpro vrees ik maar daar kan ik je niet mee helpen zoals je al weet ;)

Het is gelukt ik heb nu een dual boot system bedankt allemaal.

Jelpot ik heb gedaan wat je zei met het uitproberen van Vistabootpro en dat is gelukt:D
Alleen als je me nog even kan helpen zodat ik ook drivers heb voor me XP versie want internet doet het ng niet.:(

Mvg Wim

Edit:Zo ziet het apparaatbeheer eruit op de XP versie van me dual boot. Jelpot jij kunt me wel aan de juiste driver helpen toch???
apparaatbeheerxpqf4.png

Edit2: ik denk dat dit het merk en type is
HP - Compaq presariov6000.

Laatst bewerkt:
Ok ik heb het allemaal eens grondig doorgelezen en nu heb ik begrepen dat je nu wel op vista kan werken maar niet meer op xp...OK, je hebt het dus al zelf opgelost :P

Dus nu zou er bij je dualboot normaalgezien vista moeten staan en previous version of windows, juist? :P

de recovery partitie kan je dus normaal niet zomaar selecteren of nog wel, al is dat niet zo'n groot probleem.

Dus, ik ga het nog eens zeggen.
je hebt geen VISTA cd-rom, MAAR, die recovery partitie = je cd-rom alleen staat je installatie niet op een cd-rom maar op een partitie op de harde schijf dus als je zou gewild hebben zou je gemakkelijk vista kunnen herinstalleren ;)

dan, je drivers voor je xp...

Je zal de chipset drivers nodig hebben voor jouw pc(het is toch een laptop hé?)
je zal de chipset drivers nodig hebben...

ik zal deze proberen te zoeken voor je :thumb:

als ik me niet vergist heb, kan je zal allemaal hier vinden voor xp : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842078

(eerst dus eens de chipset driver installeren, dan opnieuw opstarten en kijk of je probleem is opgelost :thumb:

Laatst bewerkt:
Ok ik heb het allemaal eens grondig doorgelezen en nu heb ik begrepen dat je nu wel op vista kan werken maar niet meer op xp...OK, je hebt het dus al zelf opgelost

Wat ik denk is dat het zo was:

Vistabootpro pakt denk ik de 2 bootloaders aangezien er ook een boot bestand in die recovery schijf staat pakte vistabootpro die. Dat was op te lossen door met Vistabootpro gewoon zelf een nieuwe entrie aan te maken alleen dan de X schijf(waar XP opstaat). Je kon die HP recovery schijf gewoon weer van het opstartmenu afhalen. Verder heb ik dat HP recovery nu nog niet nodig. Maar HP raad aan het te bewaren. (dat doe ik ook) Maar nu naar want klooien en het NTLDR bestand op de X schijf te hebben gezet werkt XP weer. En Vista ook.(Daar zit ik nu op voor internet en alles eigenlyk) Omdat XP nog niks kan eigenlyk.

Dus nu zou er bij je dualboot normaalgezien vista moeten staan en previous version of windows, juist? :P
Ik kon zelf een naam geven. Ik heb hem dus gewoon Earlier version of Windows genoemd. (volgensmij kan je alles doen)

de recovery partitie kan je dus normaal niet zomaar selecteren of nog wel, al is dat niet zo'n groot probleem.
Eerst dacht ik dus dat die recovery partitie XP was omdat hij in het opstartmenu te selecteren was. Maar met Vistabootpro kon je die partitie uit het opstartmenu verwijderen en dat heb ik gedaan. dus die zie je nu niet meer.

Dus, ik ga het nog eens zeggen.
je hebt geen VISTA cd-rom, MAAR, die recovery partitie = je cd-rom alleen staat je installatie niet op een cd-rom maar op een partitie op de harde schijf dus als je zou gewild hebben zou je gemakkelijk vista kunnen herinstalleren ;)

Ik heb geen VISTA cd-rom klopt. Dus die recovery partitie is me cd-rom?? maar bij een herinstallatie laat je je computer toch van een CD-rom opstarten? Of kan je dan ook met de HP manager nog een Recovery CD aanmaken?? is wel mogelijkheid maar gaf niet automatisch aan. Bij vorige (XP)laptop wel.

dan, je drivers voor je xp...

Je zal de chipset drivers nodig hebben voor jouw pc(het is toch een laptop hé?)
je zal de chipset drivers nodig hebben...

ik zal deze proberen te zoeken voor je :thumb:

als ik me niet vergist heb, kan je zal allemaal hier vinden voor xp : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842078

(eerst dus eens de chipset driver installeren, dan opnieuw opstarten en kijk of je probleem is opgelost :thumb:

Het is een laptop idd.
Ik zal het proberen. En ik meld dat ook nog wel op het forum.
Maar ik moet dat dus in de XP versie(op schijf waar XP is geinstalleerd) installeren??
Dat heeft verder geen gevolgen voor de Vista versie??

Edit:Ik heb nog een vraag. Ik probeerde een driver te installeren voor de XP versie toen ik dat deed ging alles eigenlyk fout. In XP gebeurde er nog niks. Dus ik dacht tuurlijk je moet herstarten. Dus ik herstarte de pc en ging naar XP en keek of er wat gebeurd was. Niks. Dus ik wou weer naar vista gaan om via internet dit probleem op te lossen. Toen gaf hij aan dat dat niet kon. Ik kon niet in Vista. Omdat de updates niet goed geconfigureerd waren. Dus ik sloot pc af starte XP op deed systeem herstel. Daarna gaf hij in Vista dit aan: De Updates zijn niet juist geconfigureerd. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Scchakel de Computer niet uit. gelukkig kon ik er toen weer in. Nu dacht ik dit wil ik niet nog eens meemaken dus ik wilde meteen herstelschijven gaan aanmaken. Maar je raad het natuurlijk al. De herstelpartitie kan niet worden gevonden. Dus ik kan die schijven niet aanmaken. Terwijl ik niks met het Herstelpartitie heb gedaan. Wat nu??

Ook las ik dit om de HP site:

Redenen om geen dual-boot systeem te proberen
Er is documentatie over het gebruik van dual-boot systemen verkrijgbaar op het internet, maar HP biedt geen ondersteuning voor computers die zijn ingesteld met een dual-boot configuratie. Bij een dual-boot systeem zijn hardwaredrivers voor beide besturingssystemen vereist en HP biedt geen drivers voor componenten die niet werden ontworpen voor het specifieke besturingssysteem. Als de configuratie op zo'n manier wordt gewijzigd, moet u mogelijk de originele software-installatiekopie opnieuw installeren wanneer u mogelijke software- en hardwareproblemen probeert op te lossen met behulp van de technische ondersteuning.
Bovendien, zelfs als u algemene drivers van derden kunt vinden waarmee u een dual-boot configuratie op uw notebook kunt instellen, moet u rekening houden met de grootte van uw vaste schijf. Elk besturingssysteem neemt een aanzienlijke hoeveelheid ruimte in beslag op de vaste schijf. Als u zowel XP als Vista installeert, is de hoeveelheid ruimte voor andere toepassingen beperkt, waardoor de pc minder goed presteert.

Nu is mijn vraag is het dan nu nog wel verstandig om door te gaan en proberen om de drivers van XP te installeren??
Of kan ik beter gewoon er weer een single boot systeem van maken?

Laatst bewerkt:
ok, dat is hier al een heel boek dat je me hebt geschreven :P

Ik heb geen VISTA cd-rom klopt. Dus die recovery partitie is me cd-rom?? maar bij een herinstallatie laat je je computer toch van een CD-rom opstarten? Of kan je dan ook met de HP manager nog een Recovery CD aanmaken?? is wel mogelijkheid maar gaf niet automatisch aan. Bij vorige (XP)laptop wel.

de recovery partitie is dus je cd-rom en daarmee zou je je vista moeten kunnen herstellen naar de fabrieksinstellingen, dus zoals je hem hebt gekocht...

Voor vista te herinstalleren heb ik nog nooit een cd-rom hebben moeten gebruiken, altijd mijn recovery partitie (al heb ik wel met mijn acer notebook recovery dvd's aangemaakt)
Dat raadt acer ook zo aan.--> ik had dat ook eerst niet gedaan, maar het leek toch beter dat dat wel gebeurde.

wat je nog eens zou kunnen proberen in bij het opstarten f11 te drukken om in je recovery partitie te komen...
Moest dat niet lukken, ga dan eens kijken in de bios een kijk eens of je de recovery partitie actief kan maken in de bios.

voor die recovery partitie zou ik toch eens bellen naar HP of een mailtje sturen want ik vrees dan toch dat je met de installatie van xp die partitie zowat hebt overschreven...
met die recovery partitie moet je natuurlijk je dvd's aanmaken maar als daar bestanden uit ontbreken zal dat waarschijnlijk niet lukken...
( Je hebt te veel zitten prutsen denk ik van xp van de d-schijf naar de x-schijf te verplaatsen al vraag ik mij af hoe dat mogenlijk is)
Als je in xp bent, hoeveel schijfruimte heb je dan eigenlijk?
---
dan, is het verstandig om die drivers van xp dan toch te installeren?

wel... Je hebt nu toch al xp geinstalleerd en je wilt het precies toch echt wel zo wat graag om spelletjes te spelen als ik me niet vergis(het zou echter nu ook allemaal moeten kunnen met vista hoor)
Over de schijfruimte kan het allemaal niet zo'n kwaad denk ik, maar dat ligt natuurlijk aan hoe groot die schijf is!

Ik heb al met HP gemaild. Die zeggen dat ik herstelschijven kan bestellen. Ik moet dit ff met me ouders overleggen geld is niet zozeer probleem al is het ook niet niks maar ik kan nog niet online bestellen.

In XP schijf had ik 15GB waarvan nu nog 5GB maar fifa is ook al geinstalleerd dus alleen de drivers nog en dan kan het.

Ik kon schijf D niet selecteren voor XP want met het partities maken was schijf D al in gebruik door die herstelpartitie. Dus maakte ik er X van in verband met XP.

Ik wil inderdaad graag spelletjes spelen ja. Maar in vista kan dit niet hoor. Fifa is zo traag je ziet gewoon als de tegenstander de bal speelt en soms kan je al gewoon richting die speler lopen enzo is echt niet leuk meer.

Me hele schijf is 250GB.

Maar als ik drivers ga installeren op XP. dan ziet vista dit ook. Vista start niet op want eerst moeten updates worden gedaan enzo..

Maar hoe kan ik het beste XP drivers installeren dan?? en waar moet ik die drivers opslaan.?????

Ik wil inderdaad graag spelletjes spelen ja. Maar in vista kan dit niet hoor. Fifa is zo traag je ziet gewoon als de tegenstander de bal speelt en soms kan je al gewoon richting die speler lopen enzo is echt niet leuk meer.

dat probleem zou echter moeten verholpen kunnen worden... (toch zeker als het een niet te oud spel is)
Je zou het waarschijnlijk al kunnen verhelpen door in vista de laatst nieuwe driver van je grafische kaart te installeren.

Dan voor xp en die (chipset )driver.

Je hebt dus eerst die chipset driver geinstalleerd (in xp?)en dan opnieuw opgestart?
de drivers opslaan?
Nadat je deze bijvoorbeeld vanaf het bureaublad hebt geinstalleerd mag je deze verwijderen hoor...

kan ik niet gewoon de drivers van vista kopieren naar die van XP??

EDIT: Ik heb ook nog een backup van me C schijf van me vorige pc. kunnen die nog van pas komen?? het is ook van een compaq laptop hij zag er hetzelfde uit als de meine nu. Alleen andere versie..
Alleen op vista nu en ook op die schijf van de backup zijn de drivers te vinden in de map SWsetup. Echter bij XP in me dualboot bestaat die map niet eens

Laatst bewerkt:
dat probleem zou echter moeten verholpen kunnen worden... (toch zeker als het een niet te oud spel is)
Je zou het waarschijnlijk al kunnen verhelpen door in vista de laatst nieuwe driver van je grafische kaart te installeren.

Dan voor xp en die (chipset )driver.

Je hebt dus eerst die chipset driver geinstalleerd (in xp?)en dan opnieuw opgestart?
de drivers opslaan?
Nadat je deze bijvoorbeeld vanaf het bureaublad hebt geinstalleerd mag je deze verwijderen hoor...

kun je me heel even uitleggen hoe ik de laatste grafische kaart kan instaleren voor vista??
Want stel dat Vista fifa kan spelen is dat ook mooi natuurliojk. Spel is niet oud. het is fifa 2007.
Fifa08 heb ik ok wl maar die is nog zwaarder.

Hoe kom ik in godsnaam nu weer aan een chipset driver??(XP)

Laatst bewerkt:
kan ik niet gewoon de drivers van vista kopieren naar die van XP??

EDIT: Ik heb ook nog een backup van me C schijf van me vorige pc. kunnen die nog van pas komen?? het is ook van een compaq laptop hij zag er hetzelfde uit als de meine nu. Alleen andere versie..
Alleen op vista nu en ook op die schijf van de backup zijn de drivers te vinden in de map SWsetup. Echter bij XP in me dualboot bestaat die map niet eens

de drivers zijn meestal al niet hetzelfde, want anders zouden ze geen drivers maken voor vista EN xp...

maar verder van backups weet ik echter niet veel omdat ik er voor mezelf nog nooit eentje heb moeten terugzetten...

---
Het is niet de laatste grafische kaart dat je moet installeren (al kan dat ook wel, maar dan moet je een hoopje geld neerleggen denk ik en je laptop openbreken :P)
Je moet de laatst nieuwe driver hebben voor je grafische kaart.

Normaal staat die ook in de link die ik je al eens heb gegeven : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...roduct=1842078(kijk dan wel bij vista)

Op deze site gaat ook de chipset driver staan voor xp.

... Ik vraag me dan af welke drivers je wel hebt geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan