Ok ik heb het allemaal eens grondig doorgelezen en nu heb ik begrepen dat je nu wel op vista kan werken maar niet meer op xp...OK, je hebt het dus al zelf opgelost
Wat ik denk is dat het zo was:
Vistabootpro pakt denk ik de 2 bootloaders aangezien er ook een boot bestand in die recovery schijf staat pakte vistabootpro die. Dat was op te lossen door met Vistabootpro gewoon zelf een nieuwe entrie aan te maken alleen dan de X schijf(waar XP opstaat). Je kon die HP recovery schijf gewoon weer van het opstartmenu afhalen. Verder heb ik dat HP recovery nu nog niet nodig. Maar HP raad aan het te bewaren. (dat doe ik ook) Maar nu naar want klooien en het NTLDR bestand op de X schijf te hebben gezet werkt XP weer. En Vista ook.(Daar zit ik nu op voor internet en alles eigenlyk) Omdat XP nog niks kan eigenlyk.
Dus nu zou er bij je dualboot normaalgezien vista moeten staan en previous version of windows, juist?
Ik kon zelf een naam geven. Ik heb hem dus gewoon Earlier version of Windows genoemd. (volgensmij kan je alles doen)
de recovery partitie kan je dus normaal niet zomaar selecteren of nog wel, al is dat niet zo'n groot probleem.
Eerst dacht ik dus dat die recovery partitie XP was omdat hij in het opstartmenu te selecteren was. Maar met Vistabootpro kon je die partitie uit het opstartmenu verwijderen en dat heb ik gedaan. dus die zie je nu niet meer.
Dus, ik ga het nog eens zeggen.
je hebt geen VISTA cd-rom, MAAR, die recovery partitie = je cd-rom alleen staat je installatie niet op een cd-rom maar op een partitie op de harde schijf dus als je zou gewild hebben zou je gemakkelijk vista kunnen herinstalleren
Ik heb geen VISTA cd-rom klopt. Dus die recovery partitie is me cd-rom?? maar bij een herinstallatie laat je je computer toch van een CD-rom opstarten? Of kan je dan ook met de HP manager nog een Recovery CD aanmaken?? is wel mogelijkheid maar gaf niet automatisch aan. Bij vorige (XP)laptop wel.
dan, je drivers voor je xp...
Je zal de chipset drivers nodig hebben voor jouw pc(het is toch een laptop hé?)
je zal de chipset drivers nodig hebben...
ik zal deze proberen te zoeken voor je :thumb:
als ik me niet vergist heb, kan je zal allemaal hier vinden voor xp :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842078
(eerst dus eens de chipset driver installeren, dan opnieuw opstarten en kijk of je probleem is opgelost :thumb:
Het is een laptop idd.
Ik zal het proberen. En ik meld dat ook nog wel op het forum.
Maar ik moet dat dus in de XP versie(op schijf waar XP is geinstalleerd) installeren??
Dat heeft verder geen gevolgen voor de Vista versie??
Edit:Ik heb nog een vraag. Ik probeerde een driver te installeren voor de XP versie toen ik dat deed ging alles eigenlyk fout. In XP gebeurde er nog niks. Dus ik dacht tuurlijk je moet herstarten. Dus ik herstarte de pc en ging naar XP en keek of er wat gebeurd was. Niks. Dus ik wou weer naar vista gaan om via internet dit probleem op te lossen. Toen gaf hij aan dat dat niet kon. Ik kon niet in Vista. Omdat de updates niet goed geconfigureerd waren. Dus ik sloot pc af starte XP op deed systeem herstel. Daarna gaf hij in Vista dit aan: De Updates zijn niet juist geconfigureerd. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Scchakel de Computer niet uit. gelukkig kon ik er toen weer in. Nu dacht ik dit wil ik niet nog eens meemaken dus ik wilde meteen herstelschijven gaan aanmaken. Maar je raad het natuurlijk al. De herstelpartitie kan niet worden gevonden. Dus ik kan die schijven niet aanmaken. Terwijl ik niks met het Herstelpartitie heb gedaan. Wat nu??
Ook las ik dit om de HP site:
Redenen om geen dual-boot systeem te proberen
Er is documentatie over het gebruik van dual-boot systemen verkrijgbaar op het internet, maar HP biedt geen ondersteuning voor computers die zijn ingesteld met een dual-boot configuratie. Bij een dual-boot systeem zijn hardwaredrivers voor beide besturingssystemen vereist en HP biedt geen drivers voor componenten die niet werden ontworpen voor het specifieke besturingssysteem. Als de configuratie op zo'n manier wordt gewijzigd, moet u mogelijk de originele software-installatiekopie opnieuw installeren wanneer u mogelijke software- en hardwareproblemen probeert op te lossen met behulp van de technische ondersteuning.
Bovendien, zelfs als u algemene drivers van derden kunt vinden waarmee u een dual-boot configuratie op uw notebook kunt instellen, moet u rekening houden met de grootte van uw vaste schijf. Elk besturingssysteem neemt een aanzienlijke hoeveelheid ruimte in beslag op de vaste schijf. Als u zowel XP als Vista installeert, is de hoeveelheid ruimte voor andere toepassingen beperkt, waardoor de pc minder goed presteert.
Nu is mijn vraag is het dan nu nog wel verstandig om door te gaan en proberen om de drivers van XP te installeren??
Of kan ik beter gewoon er weer een single boot systeem van maken?