DoRcO
Verenigingslid
- Lid geworden
- 21 aug 2007
Hallo helpmijers!
ten eerste fijne kerstdagen toegewenst
maar ik zit met een probleempje, ik heb hier een oud Pentium 4 systeem staan, (van medion)
Merk: Microstar
Type: MED MT 201 A
Model: PC MT6
Hier is vroeger door iemand anders een nieuwe OS op geplaatst
Windows 7, terwijl hier gewoon de normale Windows XP er weer op moet in verband met drivers programmas en hardware die niet Windows 7-compatible is..
echter wanneer ik de CD in de DVD-rom plaats leest hij deze niet uit
De CD-ROM staat als boot priority op nummer 1, vervolgens HDD
Nu heb ik de schijf aan mijn eigen pc gekoppeld en hiermee windows XP geinstalleerd, echter wanneer ik via de schijf probeer op te starten krijg ik Uitlees errors, en vage vierkantje (gekleurd) met wat letters en nummers.....
verder gebeurt er niets,
vervolgens schijf terug geplaatst in de hoop dat het Pentium 4 systeem wel zou booten van deze disk.... ook dit gebeurde niet (na HDD als boot priority 1 te zetten)
het BIOS scherm kwam (enkel het Pentium 4 logo) en vervolgens een volledig zwart scherm met helemaal links onderin een wit knipperend streepje.....
iemand enig idee wat ik hier in vredesnaam mee aan moet???
Groetjes, en nogmaals fijne feestdagen,
Remco
ten eerste fijne kerstdagen toegewenst

maar ik zit met een probleempje, ik heb hier een oud Pentium 4 systeem staan, (van medion)
Merk: Microstar
Type: MED MT 201 A
Model: PC MT6
Hier is vroeger door iemand anders een nieuwe OS op geplaatst
Windows 7, terwijl hier gewoon de normale Windows XP er weer op moet in verband met drivers programmas en hardware die niet Windows 7-compatible is..
echter wanneer ik de CD in de DVD-rom plaats leest hij deze niet uit
De CD-ROM staat als boot priority op nummer 1, vervolgens HDD
Nu heb ik de schijf aan mijn eigen pc gekoppeld en hiermee windows XP geinstalleerd, echter wanneer ik via de schijf probeer op te starten krijg ik Uitlees errors, en vage vierkantje (gekleurd) met wat letters en nummers.....
verder gebeurt er niets,
vervolgens schijf terug geplaatst in de hoop dat het Pentium 4 systeem wel zou booten van deze disk.... ook dit gebeurde niet (na HDD als boot priority 1 te zetten)
het BIOS scherm kwam (enkel het Pentium 4 logo) en vervolgens een volledig zwart scherm met helemaal links onderin een wit knipperend streepje.....
iemand enig idee wat ik hier in vredesnaam mee aan moet???
Groetjes, en nogmaals fijne feestdagen,
Remco