Installatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo helpmijers!
ten eerste fijne kerstdagen toegewenst :D

maar ik zit met een probleempje, ik heb hier een oud Pentium 4 systeem staan, (van medion)

Merk: Microstar
Type: MED MT 201 A
Model: PC MT6

Hier is vroeger door iemand anders een nieuwe OS op geplaatst
Windows 7, terwijl hier gewoon de normale Windows XP er weer op moet in verband met drivers programmas en hardware die niet Windows 7-compatible is..

echter wanneer ik de CD in de DVD-rom plaats leest hij deze niet uit

De CD-ROM staat als boot priority op nummer 1, vervolgens HDD

Nu heb ik de schijf aan mijn eigen pc gekoppeld en hiermee windows XP geinstalleerd, echter wanneer ik via de schijf probeer op te starten krijg ik Uitlees errors, en vage vierkantje (gekleurd) met wat letters en nummers.....

verder gebeurt er niets,

vervolgens schijf terug geplaatst in de hoop dat het Pentium 4 systeem wel zou booten van deze disk.... ook dit gebeurde niet (na HDD als boot priority 1 te zetten)
het BIOS scherm kwam (enkel het Pentium 4 logo) en vervolgens een volledig zwart scherm met helemaal links onderin een wit knipperend streepje.....

iemand enig idee wat ik hier in vredesnaam mee aan moet???

Groetjes, en nogmaals fijne feestdagen,
Remco

Nu heb ik de schijf aan mijn eigen pc gekoppeld en hiermee windows XP geinstalleerd, echter wanneer ik via de schijf probeer op te starten krijg ik Uitlees errors, en vage vierkantje (gekleurd) met wat letters en nummers.....
Hoi,
wat je in feite hebt gedaan kan eigenlijk niet,je hebt via je eigen pc Windows op die schijf geïnstalleerd terwijl jij heel andere hardware (Bios e.d.) op je pc hebt.
Dat gaat niet werken.
Wat wellicht je probleem is,is dat de CMOS-batterij op het moederbord van die Medion leeg/bijna leeg is (of wellicht het cd-romstation stuk,heb je geen RW-station?) en dat hij daarom niet van je cd-rom opstart.

Laatst bewerkt:
inmiddels CMOS vervangen en een nieuwe DVD-driver aangesloten, helaas zonder resultaat...
als ik de Windows XP CD-rom invoer en de pc aanzet, krijg je het scherm

"Druk op een willekeurige toets om vanaf de CD op te starten" (ofzo)

als ik dan niet druk, en de puntjes zijn allemaal geladen (waarna Windows dus hoort op te starten) krijg ik hetzelfde scherm, alleen komen er ineens enkele gekleurde blokjes in beeld...

Momenteel probeer ik nogmaals Windows xp te installeren, (ben benieuwd of hij weer deze blokjes weer geeft)

iemand enig idee waar deze blokjes van kunnen zijn :confused:

kan dit een versleuteling of encryptie op de HDD zijn? van de fabrikant medio o.i.d?

(wat wel raar zou zijn, aangezien er vroeger toen er XP op stond wel Windows 7 geïnstalleerd kon worden....)

Mvg, Remco

[smallimg]http://img600.imageshack.us/img600/518/dsc03511.jpg[/smallimg]

Druk op een willekeurige toets om vanaf de CD op te starten
en heb je op een toets gedrukt??
Want dit bericht geeft aan dat hij van cd wil opstarten dus druk een toets,spatietoets b.v. dan begint hij met installeren. Die blokjes durf ik nu nog geen uitspraak over te doen,probeer eerst te installeren

en heb je op een toets gedrukt??
Want dit bericht geeft aan dat hij van cd wil opstarten dus druk een toets,spatietoets b.v. dan begint hij met installeren. Die blokjes durf ik nu nog geen uitspraak over te doen,probeer eerst te installeren

Sorry, het vervolg...
ja ik heb op de knop gedrukt, nu start het standaard blauwe installatie scherm van Windows, de installatie word gestart, de schijf word geformateerd, en de installatie gaat van start (standaard, tot zover gaat het goed) maar dan, wanneer alle bestanden gekopieerd zijn......

De pc hoort te rebooten, en zonder CD op te starten, en dus gewoon windows moet inladen zodat hij de installatie kan voltooien....
Maar dan krijg ik dit leuke zwarte scherm met gekleurde blokjes weer....

Ik word hier niet goed van, iemand een oplossing :$ ??

Mvg,

Ja dat klopt wat je zegt,als hij de installatiebestanden heeft weggeschreven naar de schijf zou hij van de schijf moeten booten tenzij de schijf naar z'n grootje is,hoe oud ong. is de hardware die erin zit?
Wat ook kan is dat je videokaart ook niet meer is wat het is geweest en stuk is. Heb je geen on-board aansluiting voor je beeldscherm?

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee, heb de pc gister gekregen...
gister heb ik Windows 7 nog opgestart...
dus het kan niet aan de HDD liggen :(

jammer iemand pls help?

Mvg

Stom van mij,je wilt Xp installeren die heeft geen Sata-drivers op de installatie cd (dat ik daar niet meteen aan gedacht heb). Dat komt erop neer dat je of de cd moet "slipstreamen" zodat de Sata-drivers geïntegreerd zijn of een slipstream cd lenen van iemand en dan met de eigen productcode installeren. Nog een optie is (alleen als er op de pc nog een diskettestation aanwezig is) de Sata-drivers downloaden en op diskette (floppy) zetten en tijdens/voor de installatie op F6 drukken,dan worden de Sata-drivers wel meegeïnstalleerd.

Waar haal ik deze sata drivers vandaan???

Mvg,

Die zoek ik wel voor je,maar heb je een floppystation? En geef hier het serienr. van die pc ff door

Het begint met "MED S/N" en dan 14 cijfers ( Vb 11X70X10X40X65

MED S/N : 11986010020288

Ik sluit wel even een floppy drive aan...

Mvg,
bedankt voor het opzoeken alvast, en fijne kerstdagen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan