Installatie weigert C:\ schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mmore

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Mijn computer is weer aardig langzaam aan het worden dus ik vind het wel weer eens tijd worden om XP pro opnieuw te installeren. Ik volg gewoon de standaart instructie's zoals ik altijd doe, maar dit keer is er iets hardwarematigs veranderd: Ik heb 2 extra hardeschijven erbij.

Nu ga er iets niet goed. Na het laden van de installatie CD vraagt windows op welke hardeschijf hij geinstalleerd wilt worden. Ik kies dan mijn C:\ schijf, die 80GB groot is.

Wanneer ik dit gekozen heb krijg ik echter een error. Ik moet installatie bestanden naar mijn Z:\ schijf kopieren of iets dergelijks? Ik wil helemaal niets installeren op m'n Z! Daarop staan bestanden die zeker niet verwijderd mogen worden.

Weet iemand waarom hij niet mijn C:\ wilt pakken en wat ik eraan kan doen?

NB: Op het moment heb ik het als volgt ingestelt:
H:\ - 80 GB - Windows hardeschijf
Y:\ - 250 GB - Bestanden
Z:\ - 250 GB - Bestanden

Als ik de installatie opstart geeft 'ie echter het volgende weer:
C:\ - 80 GB
D:\ - 250 GB
Z:\ - 250 GB

Laatst bewerkt:
Wat voor error krijg je precies? Ook geprobeert tijdens de setup de C-partitie te verwijderen en daarna weer aanmaken of je dan wel op de C kunt installeren?

Een vriend van me net even gesproken, hij zei dat ik het even moest proberen terwijl ik de andere HDs los gekoppeld had. Dat ga ik nu dus even proberen. Als het niet werkt noteer ik de exacte error meteen!

En nee, ik had geen partities verwijderd :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan