Installatie win98SE over win98 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejukeboks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Hoi allemaal,

ik wil een oudere PC [ pentium 200 hz ][32mB geheugen en harde schijf van 2
Gb] met een windows 98 versie updaten naar windows 98SE.
Echter tijdens het updaten krijg ik telkens de foutmelding: SU0168.

Ik wil deze "oudje" upgraden omdat ik een ethernetkaartje wil installeren
welk ik nodig heb voor een internetverbinding.
Deze kaartje werkt op Win98SE, vandaar de upgrade.

Wie kan mij vertellen wat het probleem zal zijn?
Te weinig geheugen???

Groetjes DeJukeBoks

Win98 SE

Let er wel op dat niet alle cd voor windows instal een volwaardige intalatie cd zijn.
Sommige mag je alleen maar gebruiken voor upgraden.

Mischien legt het daar wel aan, waarom mag je eigenlijk niet upgraden of weet je niet wat die foutmelding betekent.

Alle CD's zijn wel degelijk volwaardige installatie CDROM's. Alleen kun je met een Upgrade alleen installeren als je in het bezit bent van een oudere versie van Windows en met een OEM-versie kun je alleen installeren als er geen oudere Windows-versie op het systeem staat. Maar voor BEIDE geldt dat het volwaardige CDROM's zijn! En het moge duidelijk zijn dat voor beide beperking trucjes zijn om dit te omzeilen.

Excuus

Mijn excuus, je hebt helemaal gelijk!!!

Ik wou het alleen niet te moeilijk maken om uit te leggen.

Maar inderdaad, elke cd is helemaal volwaardig gevuld met een Windows versie.

Maar het is altijd prettig om een cd te hebben die niet alleen maar voor upgrades geschikt is.

Groetjes... jjw

Op internet staat dus o.a.:

Bericht SU0168:
Bij installatie van Windows 98 SE OEM over een versie van Windows 95/98, krijgt u de volgende foutmelding:

Er is een besturingssyteem op de computer geinstalleerd dat niet door deze versie van Setup kan worden vernieuwd. Neem contact op met de leverancier voor de Windows 98 Upgrade.

Officiëel is dat natuurlijk ook zo. Althans: dat beweert Microsoft. In de praktijk is een rename WIN.COM WIN.OLD commando is DOS voldoende om dat probleem op te lossen.
Geloof nooit alles wat in de krant staat (van m'n moeder geleerd), en hetzelfde geldt (hoewel m'n moeder daar niks van wist) voor wat er op het internet staat.

Simpel

Dus als ik ooit een melding vindt "kan dit besturings systeem niet upgraden", om het even kort te noemen, hoef ik alleen maar die file te hernoemen???

Zou het zo simpel zijn.....

groetjes jjw

Dat had je al kunnen lezen uit de eerste link die M@rio hierboven gaf: http://www.nvdi.com/whertra/w950823.htm

Daarin wordt ook aangeraden om winver.exe te hernoemen, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen. Maar daar staat dus duidelijk wat je moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan