installatie windows 7 64bits probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
hdd van hp pavilion 6360nl is gecrasht en kan hem dus niet recoveren,

nu proberen met een microsoft windows 7 home premium schijf 64bits te installeren.

alleen krijgt continu foutmeldingen bij de installatie

hdd staat op ahci in bios,

bij het opstarten van de cd als hij op IDE staat in de bios krijgt ik al de volgende foutmelding: STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\SystemRoot\system32\ntdll.dll

als je hem op ahci zet start hij de cd wel naar behoren op maar krijg je tijden het kopieeren van de bestanden wat de setup van windows automatisch van de cd doet een error.

wat hier aan te doen want systeem is nog niet zo oud.... (I5 processor)

HDD in bios op RAID gezet en nu start hij wel op, strange want er zit maar 1 HDD in.

na installatie krijg ik blue screen, nieuwe installatie proberen krijg ik weer bovenstaande foutmelding

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou de DVD wel goed leesbaar zijn? Overigens: Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met AHCI en IRRT compatible bios, het op SATA zetten loste dat toen op, maar daar werd de pc traag van (logisch).

Je kunt na installatie trouwens niet meer schakelen tussen SATA en AHCI staat mij bij. Iemand die dit kan bevestigen?

ik heb 2 dvd's, 1 nieuw uit de verpakking geprobeerd zelfde resultaat

Kan hem alleen op AHCI, IDE, RAID zetten in de bios.

Aha duidelijk. Heb je al een andere win 7 dvd gebruikt of proberen te installeren vanaf een USB stick?

heb het ook al via netwerkinstallatie geprobeerd maar dat geeft ook hetzelfde resultaat neem aan dat het via de usb niet veel anders zal zijn

Netwerkinstallatie zeker weten? Dat is niet iets dat je zo standaard even thuis instelt. Indien je het zeker weet dan houdt het hier even op. Ja, ik zou de default bios instellingen eens laden of wellicht de bios upgraden.

ja via distributed file system gebruik ik dat wel eens om systemen te her-installeren

Ah je bent een pro :). Probeer toch nog eens de bios update. Ik weet het anders ook niet meer. Misschien is je disk gaar. Dat kan uiteraard ook nog.

memtest gedaan en zeer veel fouten in het geheugen, ga eerst dat maar is checken denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan