Installatie Windows Ultimate waar rekening mee houden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Wil Windows 7 Ultimate 64 bits installeren maar waar moet ik rekening mee houden ?

Draai nu op XP 32 bits, heb verschillende programma's die alleen onder XP draaien en heb een oude HP Laserjet 6P printer die ik wil blijven gebruiken en nog wat andere randapparatuur (HP kleurenprinter en scanner).
 
ik zou even kijken op de sites van de fabrikanten of die programma,s/drivers er zijn voor de producten die je weer wilt gebruiken
en post hier dan welke programma,s/of drivers niet zullen werken
je kan ook met de windows 7 cd een compability test doen of je pc windows 7 wel kan draaien ... dus dat zou ik ook even doen

Upgrade Advisor

voor de rest maak een backup van bestanden die je wil bewaren
en dan als je denkt alles werkend te kunnen krijgen dan kan je windows 7 gewoon installeren

laat maar even weten ... als je het niet kan vinden dan help ik wel even mee met zoeken
 
Laatst bewerkt:
je zegt dat je nu een 32-bit windowsbak hebt, en daar een 64-bit os op wil gaan installeren? Ik snap het nut daar niet van tenzij je een ram-upgrade gaat doen. Hoeveel ram heb je nu?

Alle programma's die nu in XP draaien kan je ook in win7 draaien met de compinaliteitsmodus, die per programma is in te stellen.

Die randapparatuur zal geen probleem worden, in win7 kan je makkelijk die dingen installeren.
 
@ mrhenkie

ik denk dat je dat niet te snel moet zeggen dat rand apparatuur geen probleem zal worden
heb laatst een hele antieke windows xp computer dell dimension 8300 opnieuw geïnstalleerd met windows 7 en windows vista
windows 7 was a no go ... scanner niet werkend gekregen en de printer maar half
der waren ook alleen drivers voor deze pc voor windows xp
kreeg problemen met me audio kaart .. uiteindelijk heb ik het allemaal wel opgelost, en nu staat vista erop
maar soms heb je toch echt wel moeite om van een windows xp computer naar win7 of vista te gaan
voor de scanner en printer hebben we gewoon een nieuwe gehaalt want dat werd tijd

tenzij je natuurlijk een computer hebt die voor vista ook drivers heeft gemaakt - dan zal het wel loslopen en niet zo een probleem zijn


OT

als je de orginele windows xp cd hebt dan kan je het gewoon natuurlijk altijd proberen
om eerst naar windows 7 te gaan
kijken of je het werkend krijgt
als je problemen hebt dan post je het even hier
en lukt het niet zet je windows xp er weer op


als je minder dan 3 gb ram geheugen hebt dan is windows 64 bits eigenlijk onzin
tuurlijk het werkt al van 2 gb maar het is bedoelt zodat je boven het limiet van 3,25 van 32 bits kan komen

dus hier heeft mrhenkie wel een beetje gelijk in, dus hoeveel ram geheugen heb je ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan